O HIV w pełnym makijażu
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Dziś w mediach społecznościowych rusza kampania „DQ Plus” Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. Do końca roku 14 performerek – drag queens – będzie mówić o zagrożeniu HIV i profilaktyce zakażenia tym wirusem m.in. na Facebooku, Instagramie i TikToku. To bardzo potrzebna akcja. Zgodnie z danymi NIZP PZH – PIB liczba odnotowywanych w Polsce zakażeń HIV ciągle rośnie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku wirusa wykryto u 290 osób. W tym samym okresie w roku 2020 nowo wykrytych zakażeń było 242, a w 2018 – 223. Akcja realizowana jest dzięki grantowi otrzymanemu przez organizatorów w konkursie Pozytywnie Otwarci.
Poprzez filmy, posty graficzne, memy, informacje na temat ryzykownych zachowań i tego, jak ich unikać oraz promowanie koncepcji N=N (niewykrywalny = niezakażający) drag queens będą nakłaniać swoich fanów do bezpieczniejszych zachowań, testowania w kierunku HIV, a w razie konieczności – podejmowania skutecznego leczenia.
Projekt rozpoczyna Adelon, która już dziś opublikuje na swoich profilach na Facebooku (LucasAdelonRembas), Instagramie (LucasAdelon) oraz TikToku (Lucas_Adelon_Rembas) podstawowe informacje na temat HIV: co to jest, dlaczego należy leczyć to zakażenie, jak może do niego dojść i jak go unikać. W kolejnych tygodniach i miesiącach w akcję będą włączały się kolejne performerki w tym m.in. Elektroda, Ka Katharsis i Lula La Polaca, czyli najstarsza polska drag queen.
„Osobiste zaangażowanie tak wielu performerek umożliwia dotarcie do odbiorców w całej Polsce, ponieważ każda z nich ma inną grupę fanów, często skupioną w poszczególnych regionach, czy miastach” – powiedział koordynator projektu, Robert Piotr Łukasik ze Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. – „To pierwsza kampania w Polsce, w której o profilaktyce HIV mówią artystki drag queen. Idąc z duchem czasu, zamierzamy wykorzystać możliwości, jakie dają media społecznościowe. Wierzę, że nasza akcja przyniesie wymierne efekty”.
„Od lat ludzi z HIV traktuje się, jak osoby z marginesu. To niesprawiedliwe. Zaangażowałam się w kampanię Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy, ponieważ nie akceptuję wykluczania i piętnowania. Zawsze staję po stronie człowieka. HIV to tylko choroba, a nie człowiek” – wyjaśnia swój udział Electroda.
Akcja toczy się w przestrzeni wirtualnej, ale testowanie na HIV jest w pełni realne. Bez skierowania, bezpłatnie i anonimowo można wykonać test w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych, których adresy można znaleźć m.in. na stronie Krajowego Centrum ds. AIDS oraz na portalu leczhiv.pl Jeden z PKD prowadzony jest przez Zjednoczenie Pozytywni w Tęczy w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 34.
„Liczby mówią za siebie – nie pokonaliśmy jeszcze HIV. Dlatego tak ważna jest edukacja kierowana do wszystkich grup społecznych, w tym do fanów polskich drag queens. Zbyt wielu Polaków nie wie, że każde ryzykowne zachowanie jest powodem do zrobienia testu, ani że w razie wykrycia zakażenia należy natychmiast zgłosić się do lekarza, ponieważ dziś, dzięki nowoczesnym terapiom, z tym wirusem można normalnie żyć. Jestem pewien, że projekt Pozytywnych w Tęczy przyniesie wiele dobrego w tym obszarze” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich jedenastu lat przeznaczyła ponad 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Dodatkowych informacji udziela:
Mariola Sarnowska
Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci
tel: +48 502 213 047
biuro@pozytywnieotwarci.pl
www.pozytywnieotwarci.pl
Serce pod opieką - spotkania z kardiologiem
Diagnoza: krótkowzroczność. Jak dbać o wzrok dziecka i spowolnić postęp wady?
Urazy zębów u dzieci. Jak dbać o prawidłową higienę po wypadku stomatologicznym?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.