O HIV w pełnym makijażu
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Dziś w mediach społecznościowych rusza kampania „DQ Plus” Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. Do końca roku 14 performerek – drag queens – będzie mówić o zagrożeniu HIV i profilaktyce zakażenia tym wirusem m.in. na Facebooku, Instagramie i TikToku. To bardzo potrzebna akcja. Zgodnie z danymi NIZP PZH – PIB liczba odnotowywanych w Polsce zakażeń HIV ciągle rośnie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku wirusa wykryto u 290 osób. W tym samym okresie w roku 2020 nowo wykrytych zakażeń było 242, a w 2018 – 223. Akcja realizowana jest dzięki grantowi otrzymanemu przez organizatorów w konkursie Pozytywnie Otwarci.
Poprzez filmy, posty graficzne, memy, informacje na temat ryzykownych zachowań i tego, jak ich unikać oraz promowanie koncepcji N=N (niewykrywalny = niezakażający) drag queens będą nakłaniać swoich fanów do bezpieczniejszych zachowań, testowania w kierunku HIV, a w razie konieczności – podejmowania skutecznego leczenia.
Projekt rozpoczyna Adelon, która już dziś opublikuje na swoich profilach na Facebooku (LucasAdelonRembas), Instagramie (LucasAdelon) oraz TikToku (Lucas_Adelon_Rembas) podstawowe informacje na temat HIV: co to jest, dlaczego należy leczyć to zakażenie, jak może do niego dojść i jak go unikać. W kolejnych tygodniach i miesiącach w akcję będą włączały się kolejne performerki w tym m.in. Elektroda, Ka Katharsis i Lula La Polaca, czyli najstarsza polska drag queen.
„Osobiste zaangażowanie tak wielu performerek umożliwia dotarcie do odbiorców w całej Polsce, ponieważ każda z nich ma inną grupę fanów, często skupioną w poszczególnych regionach, czy miastach” – powiedział koordynator projektu, Robert Piotr Łukasik ze Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. – „To pierwsza kampania w Polsce, w której o profilaktyce HIV mówią artystki drag queen. Idąc z duchem czasu, zamierzamy wykorzystać możliwości, jakie dają media społecznościowe. Wierzę, że nasza akcja przyniesie wymierne efekty”.
„Od lat ludzi z HIV traktuje się, jak osoby z marginesu. To niesprawiedliwe. Zaangażowałam się w kampanię Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy, ponieważ nie akceptuję wykluczania i piętnowania. Zawsze staję po stronie człowieka. HIV to tylko choroba, a nie człowiek” – wyjaśnia swój udział Electroda.
Akcja toczy się w przestrzeni wirtualnej, ale testowanie na HIV jest w pełni realne. Bez skierowania, bezpłatnie i anonimowo można wykonać test w Punktach Konsultacyjno-Diagnostycznych, których adresy można znaleźć m.in. na stronie Krajowego Centrum ds. AIDS oraz na portalu leczhiv.pl Jeden z PKD prowadzony jest przez Zjednoczenie Pozytywni w Tęczy w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 34.
„Liczby mówią za siebie – nie pokonaliśmy jeszcze HIV. Dlatego tak ważna jest edukacja kierowana do wszystkich grup społecznych, w tym do fanów polskich drag queens. Zbyt wielu Polaków nie wie, że każde ryzykowne zachowanie jest powodem do zrobienia testu, ani że w razie wykrycia zakażenia należy natychmiast zgłosić się do lekarza, ponieważ dziś, dzięki nowoczesnym terapiom, z tym wirusem można normalnie żyć. Jestem pewien, że projekt Pozytywnych w Tęczy przyniesie wiele dobrego w tym obszarze” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich jedenastu lat przeznaczyła ponad 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Dodatkowych informacji udziela:
Mariola Sarnowska
Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci
tel: +48 502 213 047
biuro@pozytywnieotwarci.pl
www.pozytywnieotwarci.pl

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edyta Herbuś: Ostatnio bardziej koncentrowałam się na aktorskim rozwoju w teatrze. Teraz znowu zawołała mnie telewizja i jest to czas fajnego odświeżenia
Tancerka robi sobie przerwę od teatralnej sceny i cieszy się, że teraz będzie jej więcej w telewizji. Ostatnie tygodnie spędza przede wszystkim na planie produkcji realizowanych dla Polsatu. Swoich sił próbuje między innymi w 22. edycji programu „Twoja twarz brzmi znajomo”. Będzie ją można oglądać również w nowych odcinkach serialu „Przyjaciółki”. Edyta Herbuś zaznacza jednak, że niezależnie od tego, jak bardzo jest zajęta, zawsze znajdzie chwilę, by potańczyć czy stworzyć spontaniczny układ choreograficzny.
Edukacja
Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.
Media
Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.