Komunikaty PR

O padaczce w galerii handlowej. Zbliża się dzień solidarności z chorymi

2024-03-22  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

W Galerii Północnej będzie można dowiedzieć się więcej o padaczce. Wszystko w ramach obchodów „Lawendowego Dnia”, który już od 16 lat zwraca uwagę na sytuacje osób dotkniętych tą chorobą.


Na świecie na epilepsję choruje ponad 50 milionów ludzi. W Polsce około 400 tysięcy – podaje NFZ. Co roku diagnozę słyszy natomiast niemal 27 tys. osób. Mimo to wokół tej choroby wciąż krąży wiele mitów i krzywdzących stereotypów, które wykluczają chorych. W ich pokonaniu pomaga od lat „Lawendowy Dzień”, obchodzony 26-go marca. Jego ideą jest popularyzacja wiedzy na temat tego schorzenia, a także uświadomienie społeczeństwu, z jakimi przeciwnościami każdego dnia mierzą się osoby z padaczką.

W tym roku wydarzenia towarzyszące dniu zawitają także do Galerii Północnej w Warszawie. W ramach „Lawendowych Dni 2024” Fundacja EPI-BOHATER już 24 marca zorganizuje tam wydarzenie, którego celem jest popularyzacja wiedzy o padaczce, a także okazanie solidarności z chorymi. Wydarzenie wypełnią atrakcje związane z kolorem fioletowym, który jest symbolem wsparcia i zrozumienia dla osób chorych na epilepsję.

W ramach akcji w Północnej będzie można dowiedzieć więcej się o padaczce: jak postępować w przypadku ataku u kogoś w otoczeniu, jak żyje się z tą chorobą na co dzień oraz jakie są najpowszechniejsze przekłamania związane z epilepsją. Całości towarzyszyć będą natomiast warsztaty, w których motywem przewodnim będzie kolor fioletowy – symbolizujący nadzieję, współczucie i wsparcie dla chorych. W Północnej będzie można m.in. stworzyć lawendowe mydełko i tzw. gniotek, czyli zabawkę antystresową. Nie zabraknie także okazji do wspólnego malowania płóciennych toreb – oczywiście na kolor fioletowy. Na scenie natomiast wystąpi dziecięcy zespół. Najmłodsi będą mogli też zrobić sobie zdjęcie z 2-metrowym Lawendowym Misiem.

– Organizowane w Północnej wydarzenie to nasz wyraz solidarności z chorymi na epilepsję, ale także wydarzenie, które ma przypomnieć o tym, że osoby z tą chorobą żyją w naszym społeczeństwie i każdego dnia walczą ze stygmatyzacją i stereotypami – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej w Warszawie. – W ten sposób, razem z Fundacją EPI-BOHATER, chcemy zwrócić uwagę na schorzenie, a przede wszystkim zwiększyć świadomość, przełamać powszechne mity i zachęcić do tego, aby każdy poszerzył swoją wiedzę o tym zaburzeniu neurologicznym, które dotka tak wiele osób w Polsce i na świecie – dodaje.

Pomóc ma w tym jeszcze jedno. Podczas organizowanych przez Fundację EPI-BOHATER „Lawendowych Dni 2024” będzie można zobaczyć nowy symbol walki z padaczką i wsparcia dla chorych. Jest nim fioletowa kokarda. – Padaczka to choroba, która jest dobrze poznana medycznie. Tymczasem społeczeństwo wciąż ma głowie niewłaściwy jej obraz, zwłaszcza dotyczący objawów i przebiegu. W efekcie chorzy czują się niezrozumiani przez pracodawców czy przyjaciół – mówi Alicja Lisowska, prezes Fundacji EPI-BOHATER. – „Lawendowe Dni 2024”, które w tym roku odbywają się także w Północnej, mają pomóc w zmianie jej postrzegania. Wiele osób wciąż nie zdaje sobie sprawy z tego, że padaczka to najczęściej diagnozowana dziś przewlekła choroba neurologiczna, która może dotknąć każdego – dodaje.

Wydarzenie przygotowane w Północnej rozpocznie się o godz. 14.00. A już 26 marca w ramach akcji Fundacji EPI-BOHATER na fioletowo podświetlone zostaną m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie i Most Śląsko-Dąbrowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego? Biuro prasowe
2024-11-04 | 14:35

Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?

W dzisiejszym dynamicznym świecie coraz więcej osób zgłasza dolegliwości związane z przewlekłym zmęczeniem, problemami ze snem, oraz brakiem energii, co wpływa nie tylko na ich
Zdrowie Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
2024-10-30 | 14:10

Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy

Hipofosfatazja (HPP) to rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U dzieci HPP objawia
Zdrowie Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
2024-10-29 | 14:00

Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins

Centrum Designu DOMOTEKA świętowało swoje 18. urodziny w wyjątkowej atmosferze, łącząc miłośników dobrego wzornictwa, sztuki i filmu. W ramach jubileuszowego wydarzenia,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.