Ostatni rok wpłynął negatywnie na samopoczucie Polaków. Wyniki badania Everli
Pandemia koronawirusa sprawiła, że zaledwie w ciągu kilku dni Polacy musieli zmienić tryb swojego dotychczasowego życia - przenieść różne jego aspekty do domu oraz znacznie ograniczyć kontakty z rodziną i przyjaciółmi. Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Everli, niemal co druga osoba odczuwa negatywne skutki obostrzeń, określając swoje samopoczucie jako gorsze niż przed pierwszym lockdownem.
Koronawirus a zdrowie fizyczne i psychiczne
W odpowiedzi na pytanie “Jak ocenia Pani/Pan swoje samopoczucie w porównaniu z okresem przed pandemią Covid-19?” ponad 45 proc. ankietowanych odpowiedziało, że czuje się gorzej. Natomiast 35 proc. Polaków uważa, że również ich kondycja fizyczna jest słabsza niż przed wprowadzeniem pierwszego lockdownu. Zadając te pytania przypuszczaliśmy, że wyniki nie będą optymistyczne. Nie spodziewaliśmy się jednak, że aż tak duża część społeczeństwa boryka się z długofalowymi skutkami izolacji oraz tych wszystkich obostrzeń wpływających na nasze codzienne funkcjonowanie. - komentuje Anna Podkowińska-Tretyn, CEO Everli Polska.
Niewątpliwie wpływ na taki stan rzeczy mają przymusowe zamknięcie w domu oraz brak kontaktu z drugim człowiekiem. Aż 52 proc. Polaków przyznaje, że w związku z sytuacją epidemiczną, częściej spędza czas wolny w domu. Kolejnym skutkiem ubocznym pandemii jest spadek aktywności ruchowej - 28 proc. ankietowanych odpowiedziało, że rzadziej uprawia sport lub inną aktywność fizyczną. Jednocześnie, nadal ponad 65 proc. Polaków spędza od 2 do 5 godzin tygodniowo na zakupach spożywczych w sklepach stacjonarnych (60 proc. w supermarketach i hipermarketach, 23 proc. w małych lokalnych sklepach oraz 4 proc. na bazarach i targach). W zachowaniu dobrego samopoczucia na pewno nie pomaga zmiana nawyków żywieniowych. Na pytanie o częstotliwość sięgania po przekąski, 19 proc. Polaków odpowiedziało, że robi to częściej niż przed pandemią, podobnie po słodycze (18 proc.).
Od samego początku powstania Everli, dokładamy wszelkich starań, by zdejmować z barków naszych Klientów choć część z ich codziennych obowiązków, oddając im jedną z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czas. Mamy nadzieję, że ten, który zaoszczędzą zamawiając produkty spożywcze za pośrednictwem naszej aplikacji, będą mogli wykorzystać na spotkania z rodziną i przyjaciółmi, zwłaszcza, że wkrótce mamy Dzień Matki i Dzień Dziecka Teraz, gdy powoli luzowane są obostrzenia, a przed nami już wakacje i piękna pogoda, warto także zrobić coś dla siebie i przeznaczać czas na spacery lub uprawianie ulubionych sportów. - dodaje Podkowińska-Tretyn.
Zakupy online - wygoda i bezpieczeństwo
Z odpowiedzi udzielanych przez ankietowanych wynika, że podczas pandemii 43 proc. przynajmniej raz zrobiło zakupy spożywcze w sklepach internetowych, a co piąty Polak skorzystał w tym celu z platformy zakupowej online. Warto również przypomnieć, że w badaniu Nowy obraz polskiego konsumenta przeprowadzonego przez PwC, 57 proc. ankietowanych przyznało, że od momentu pandemii kupiło więcej artykułów spożywczych online. Zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów w kierunku zakupów spożywczych online to trend, który znacząco przyspieszył w trakcie pandemii Covid-19. Udział rynku e-grocery w FMCG stale rośnie i już dziś szacuje się, że może wynosić 1,5-2 proc. - komentuje Anna Podkowińska-Tretyn.
W ankiecie zapytano Polaków także o trzy główne powody, dla których preferują zakupy online. Wygoda, zaoszczędzony czas i szybkość zakupów oraz bezpieczeństwo transakcji, to najczęściej udzielane odpowiedzi. Co piąty Polak docenia również możliwość wybrania sposobu dostawy do domu, atrakcyjne promocje i oferty (np. darmową dostawę) oraz niższe ceny produktów niż w sklepach stacjonarnych. Od kilku miesięcy klienci Everli mają możliwość zamawiania w systemie subskrypcyjnym, czyli w abonamencie miesięcznym lub rocznym. Program Everli Plus cieszy się coraz większym powodzeniem i na ten moment jego udział wynosi już ponad 15%. W ramach abonamentu Klienci zyskują nielimitowane darmowe dostawy oraz szereg benefitów - atrakcyjne zniżki i promocje cenowe. Popularność modelu subskrypcyjnego świadczy o tym, że wielu konsumentów na tyle przyzwyczaiło się do zakupów online, że zamierza zostać z nami na dłużej, również po zakończeniu pandemii. - dodaje Podkowińska-Tretyn.
Badanie powstało na zlecenie Everli.pl i zostało zrealizowane przez agencję badawczą SW Research na grupie 1005 ankietowanych w terminie 27-30 kwietnia 2021 r.
O Everli
Everli to najszybciej rozwijająca się w Europie platforma służąca do zakupów spożywczych online. Pomysł narodził się z rosnącej potrzeby oddania ludziom jednej z najcenniejszych rzeczy w ich życiu: czasu.
Użytkownicy Everli mogą kupować produkty w swoich ulubionych sklepach szybko, wygodnie i bezpiecznie. Dodatkowym atutem jest realizacja zamówienia na określoną godzinę, tego samego dnia, przez dedykowanego Szopera, który odpowiada zarówno za zakupy, transport, jak i dostawę do domu. Zakupy są dostarczane bezdotykowo, a wszystkie metody płatności mają formę bezgotówkową. Usługa jest już dostępna w 23 miastach Polski.
Kontakt dla mediów:
Joanna Przerywacz
Specjalista ds. PR
tel: 660 822 898
e-mail: joanna.przerywacz@comecreationsgroup.pl

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.