Pepco wspiera program profilaktyczny „Godzina dla Młodych Głów”

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Firma Pepco rozpoczęła współpracę z Fundacją UNAWEZA, w ramach projektu MŁODE GŁOWY, którego celem jest zwrócenie uwagi na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych osób oraz wprowadzenie bezpłatnych działań profilaktycznych dla młodych, rodziców i nauczycieli.
Według raportu Fundacji UNAWEZA „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”, połowa badanych uczniów w Polsce ma skrajnie niską samoocenę, co trzecia osoba, która wzięła udział w ankiecie nie ma chęci do życia, a ponad połowa czuje się czasami bezużyteczna. Wyniki raportu stanowią punkt wyjścia do opracowania przez fundację kompleksowej oferty edukacyjnej dla dzieci, nauczycieli i rodziców, której zadaniem jest poprawa jakości życia psychicznego dzieci i młodzieży oraz normalizacja sięgania po pomoc.
Młodzi ludzie doświadczają czegoś, co nazwaliśmy triadą kryzysu psychicznego: są przekonani o tym, że nic nie znaczą, niczego nie potrafią i dla nikogo nie są ważni. Wiele sytuacji często postrzeganych jest przez nich jako sytuacje bez wyjścia. Tu z pomocą przychodzi nam kilka zasad tzw. pierwszej pomocy psychologicznej. Każdy z nas może się ich nauczyć po to, by pomagać innym przerywać pasmo cierpienia, które wynika z samotności, niskiego poczucia własnej wartości i braku sprawczości. Udzielanie pierwszej pomocy psychologicznej i wsparcia emocjonalnego to kluczowa kompetencja. Dzięki niej możemy odzyskać wpływ na świat, w którym hasło kryzys psychiczny powoli staje bolesną codziennością wielu z nas. Taki jest też jeden z celów projektu MŁODE GŁOWY – mówi Joanna Flis, psycholożka i ekspertka w Fundacji UNAWEZA.
Wspólnie dla zdrowia psychicznego najmłodszych
Przekazane przez Pepco wsparcie finansowe zostanie przeznaczone m.in. na wynagrodzenia ekspertów zajmujących się przygotowaniem materiałów edukacyjnych dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Będą to. scenariusze lekcji, karty pracy, bajka o zdrowiu psychicznym, ćwiczenia i prezentacje dla dzieci ze wszystkich klas szkoły podstawowej, a także klas 1-4 szkół ponadpodstawowych. Pomoc finansowa od Pepco wesprze również stworzenie poradników, wideo oraz webinarów dla rodziców i nauczycieli. W taki sposób odpowiednią edukację otrzymają nie tylko najmłodsi ale wszystkie grupy, które mogą mieć największy wpływ na poprawę kondycji psychicznej dzieci i młodzieży.
Dołączyliśmy do tego ważnego przedsięwzięcia, ponieważ chcemy wspierać realne działania na rzecz poprawy obecnej sytuacji dzieci i młodzieży, znajdujących się w kryzysie psychicznym. W całej inicjatywie niezwykle istotne jest zadbanie o rozwój kompetencji wychowawczych rodziców i nauczycieli, ponieważ to właśnie oni są często pierwszymi osobami mogącymi zaoferować pomoc – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.
Podjęta współpraca, to kolejna inicjatywa społeczna na rzecz najmłodszych, wspierana przez Pepco. Firma od kilku lat aktywnie działa na rzecz wyrównywania szans edukacyjno - rozwojowych dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym, realizując szereg projektów z takimi organizacjami, jak Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Atalaya, Fundacja Happy Kids i Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce. W ramach własnych projektów społecznych, angażuje do działania również pracowników sieci. W odpowiedzi na rosnące problemy ze stanem psychicznym najmłodszych, firma od 2021 roku wspiera inicjatywy, których celem jest pomoc dzieciom w kryzysie psychicznym, jak Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Wsparcie dla programu „Godzina dla Młodych Głów”, to kolejny krok firmy na drodze do polepszenia sytuacji najmłodszych w potrzebie.
Materiały edukacyjne będą dostępne bezpłatnie w szkołach, które zgłoszą się do programu i na stronie www.mlodeglowy.pl.
O Pepco
Pepco to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Firma posiada blisko 3000 sklepów w 18 krajach, w tym ponad 1200 sklepów w Polsce. Dewiza sieci „Poczuj jakość, pokochaj cenę” przyciąga miliony klientów, którzy dokonują ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Pepco prowadzi szereg działań w obszarze zrównoważonego rozwoju w oparciu o strategię obejmującą wszystkie obszary ESG. Celem firmy jest ograniczanie jej wpływu na środowisko, umożliwianie klientom dokonywania bardziej świadomych zakupów, dzięki rosnącej ofercie produktów zrównoważonych. W obszarze społecznym, celem firmy jest wspieranie rozwoju osobistego dzieci i młodzieży oraz pielęgnowanie ich pasji
i talentów a także angażowanie pracowników w działania na rzecz lokalnych społeczności.
O projekcie MŁODE GŁOWY
“MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” to ogólnopolski projekt edukacyjny i kampania profilaktyczna dotyczące zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi. Działania mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych, wskazać związane z tym wyzwania i przyczynić się do normalizacji sięgania po pomoc. Projekt jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA.
Kontakt dla mediów:
Krzysztof Tomczyński
Biuro prasowe Pepco
E: pepco@alertmedia.pl
M: +48 506 051 963

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.