Pepco wspiera program profilaktyczny „Godzina dla Młodych Głów”

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Firma Pepco rozpoczęła współpracę z Fundacją UNAWEZA, w ramach projektu MŁODE GŁOWY, którego celem jest zwrócenie uwagi na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych osób oraz wprowadzenie bezpłatnych działań profilaktycznych dla młodych, rodziców i nauczycieli.
Według raportu Fundacji UNAWEZA „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym”, połowa badanych uczniów w Polsce ma skrajnie niską samoocenę, co trzecia osoba, która wzięła udział w ankiecie nie ma chęci do życia, a ponad połowa czuje się czasami bezużyteczna. Wyniki raportu stanowią punkt wyjścia do opracowania przez fundację kompleksowej oferty edukacyjnej dla dzieci, nauczycieli i rodziców, której zadaniem jest poprawa jakości życia psychicznego dzieci i młodzieży oraz normalizacja sięgania po pomoc.
Młodzi ludzie doświadczają czegoś, co nazwaliśmy triadą kryzysu psychicznego: są przekonani o tym, że nic nie znaczą, niczego nie potrafią i dla nikogo nie są ważni. Wiele sytuacji często postrzeganych jest przez nich jako sytuacje bez wyjścia. Tu z pomocą przychodzi nam kilka zasad tzw. pierwszej pomocy psychologicznej. Każdy z nas może się ich nauczyć po to, by pomagać innym przerywać pasmo cierpienia, które wynika z samotności, niskiego poczucia własnej wartości i braku sprawczości. Udzielanie pierwszej pomocy psychologicznej i wsparcia emocjonalnego to kluczowa kompetencja. Dzięki niej możemy odzyskać wpływ na świat, w którym hasło kryzys psychiczny powoli staje bolesną codziennością wielu z nas. Taki jest też jeden z celów projektu MŁODE GŁOWY – mówi Joanna Flis, psycholożka i ekspertka w Fundacji UNAWEZA.
Wspólnie dla zdrowia psychicznego najmłodszych
Przekazane przez Pepco wsparcie finansowe zostanie przeznaczone m.in. na wynagrodzenia ekspertów zajmujących się przygotowaniem materiałów edukacyjnych dla dzieci, rodziców i nauczycieli. Będą to. scenariusze lekcji, karty pracy, bajka o zdrowiu psychicznym, ćwiczenia i prezentacje dla dzieci ze wszystkich klas szkoły podstawowej, a także klas 1-4 szkół ponadpodstawowych. Pomoc finansowa od Pepco wesprze również stworzenie poradników, wideo oraz webinarów dla rodziców i nauczycieli. W taki sposób odpowiednią edukację otrzymają nie tylko najmłodsi ale wszystkie grupy, które mogą mieć największy wpływ na poprawę kondycji psychicznej dzieci i młodzieży.
Dołączyliśmy do tego ważnego przedsięwzięcia, ponieważ chcemy wspierać realne działania na rzecz poprawy obecnej sytuacji dzieci i młodzieży, znajdujących się w kryzysie psychicznym. W całej inicjatywie niezwykle istotne jest zadbanie o rozwój kompetencji wychowawczych rodziców i nauczycieli, ponieważ to właśnie oni są często pierwszymi osobami mogącymi zaoferować pomoc – mówi Katarzyna Wilczewska, manager ds. komunikacji korporacyjnej w Pepco.
Podjęta współpraca, to kolejna inicjatywa społeczna na rzecz najmłodszych, wspierana przez Pepco. Firma od kilku lat aktywnie działa na rzecz wyrównywania szans edukacyjno - rozwojowych dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym, realizując szereg projektów z takimi organizacjami, jak Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Fundacja Świętego Mikołaja, Fundacja Atalaya, Fundacja Happy Kids i Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce. W ramach własnych projektów społecznych, angażuje do działania również pracowników sieci. W odpowiedzi na rosnące problemy ze stanem psychicznym najmłodszych, firma od 2021 roku wspiera inicjatywy, których celem jest pomoc dzieciom w kryzysie psychicznym, jak Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111. Wsparcie dla programu „Godzina dla Młodych Głów”, to kolejny krok firmy na drodze do polepszenia sytuacji najmłodszych w potrzebie.
Materiały edukacyjne będą dostępne bezpłatnie w szkołach, które zgłoszą się do programu i na stronie www.mlodeglowy.pl.
O Pepco
Pepco to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Firma posiada blisko 3000 sklepów w 18 krajach, w tym ponad 1200 sklepów w Polsce. Dewiza sieci „Poczuj jakość, pokochaj cenę” przyciąga miliony klientów, którzy dokonują ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Pepco prowadzi szereg działań w obszarze zrównoważonego rozwoju w oparciu o strategię obejmującą wszystkie obszary ESG. Celem firmy jest ograniczanie jej wpływu na środowisko, umożliwianie klientom dokonywania bardziej świadomych zakupów, dzięki rosnącej ofercie produktów zrównoważonych. W obszarze społecznym, celem firmy jest wspieranie rozwoju osobistego dzieci i młodzieży oraz pielęgnowanie ich pasji
i talentów a także angażowanie pracowników w działania na rzecz lokalnych społeczności.
O projekcie MŁODE GŁOWY
“MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” to ogólnopolski projekt edukacyjny i kampania profilaktyczna dotyczące zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi. Działania mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych, wskazać związane z tym wyzwania i przyczynić się do normalizacji sięgania po pomoc. Projekt jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA.
Kontakt dla mediów:
Krzysztof Tomczyński
Biuro prasowe Pepco
E: pepco@alertmedia.pl
M: +48 506 051 963

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.