PINKALERT! Nowe oblicze Różowego Października. #ThinkPink
Każdego roku w Polsce diagnozuje się raka piersi u ok. 15 tys. kobiet rocznie! Każdego dnia ponad 50 Polek dowiaduje się o chorobie, a 15 kobiet umiera!¹. Dane są wstrząsające!
● Różowy Październik to miesiąc świadomości raka piersi dedykowany badaniom i profilaktyce onkologicznej.
● Marki Bakalland oraz BeRAW już po raz 4. organizują akcję na rzecz kobiet i pacjentek onkologicznych – w akcję angażują się Ewa Chodakowska, Omenaa Mensah, laboratoria Diagnostyka, platforma zbadajraka.pl oraz marka Mission Swim.
● Bakalland i BeRaw przekażą Fundacji OnkoCafe część zysków ze sprzedaży przeznaczonych na potrzeby akcji batonów – szacują, że w tym roku zebrana kwota 3-krotnie przekroczy zeszłoroczną.
● Akcja PINKALERT! #ThinkPink potrwa przez cały październik.
Profilaktyka nowotworów piersi, wsparcie pacjentek i zapobieganie rozwojowi choroby – to nadrzędny cel międzynarodowego „Breast Cancer Awarensess Month”, czyli corocznego Różowego Października. Już po raz czwarty marka BeRaw wraz z Ewą Chodakowską w ramach Różowego Października rozpoczynają akcje ThinkPink. W tym roku po raz kolejny do akcji dołączyła Omenaa Foundation oraz marki Bakalland i MissionSwim. Pod szyldem
#ThinkPink marki BeRAW i Bakalland przekażą 5% ze sprzedaży wszystkich swoich batonów w październiku na Fundację OnkoCafe, która bezpośrednio pomaga chorym na nowotwory piersi kobietom. Poza tym edukuje i uświadamia Polki i Polaków, jak ważna jest dbałość o przeprowadzanie badań kontrolnych, profilaktykę onkologiczną i propagowanie zdrowych nawyków. W ciągu ostatnich 3 lat w ramach kampanii #ThinkPink marka BeRaw łącznie
przeznaczyła 150 000 zł na wsparcie Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej. Pieniądze zostały wykorzystane m.in. na konsultacje psychologiczne i rehabilitację.
Wielka inicjatywa edukacyjna #ThinkPink, która odbywa się w ramach corocznego Miesiąca Świadomości Raka Piersi, stała się jednym z najważniejszych wydarzeń dla branży medycznej i społecznej. Kampania, która jest organizowana przez Ewę Chodakowską, znaną propagatorkę zdrowego stylu życia, oraz Omenaa Mensah, filantropkę i założycielkę fundacji Omenaa Foundation, skupia się na zwiększaniu świadomości kobiet na temat samoobserwacji i profilaktyki raka piersi oraz na zbieraniu funduszy na wsparcie kobiet cierpiących z powodu tej choroby. W ramach akcji, fundacja Omenaa Foundation zaprasza przyjaciół i partnerów biznesowych do udziału w kampanii, a polskie marki takie jak BeRaw, Bakalland współpracujące z Fundacją OnkoCafe, przekazują część ze swojego przychodu na finansowanie działań związanych z pomocą chorym na raka piersi. Marka Mission Swim
wspiera kampanię z ramienia ambasadorki i założycielki brandu Ewy Chodakowskiej niosąc wieść o kampanii w social mediach.
- To czas, by przypomnieć każdej z nas, że nie wolno odkładać siebie i swojego życia na później, bo później może nie być. Dlatego od lat tak bardzo namawiam do regularnych badań, a w październiku kładę szczególny nacisk na komunikację skierowaną do kobiet w tym kontekście. Rak jest już postrzegany jako choroba cywilizacyjna. Dlatego nie ma co odwracać wzroku, udawać, że nie widzimy. Nie ma co się wzdrygać na samą myśl… Trzeba się po prostu zbadać! Część z nas zachoruje, to pewne. Dlatego namawiam: OTWÓRZ SERCE, UMYSŁ i RAMIONA, dla tych które teraz chorują! Nie powinny być w tym same. To czwarty rok akcji #thinkpink, której jestem współtwórczynią razem z marką BeRAW. Rok temu uczestniczyłam w pięknym spotkaniu z podopiecznymi fundacji Onkocafe. Emocje, które
nam wówczas towarzyszyły, zostaną ze mną na zawsze. Cieszę się, że w tym roku również realnie wesprzemy fundację przekazując 5% ze sprzedaży wszystkich batonów BeRaw i Bakalland. Nie mam wątpliwości co do tego, jak ważne i potrzebne jest tutaj wsparcie! Szerz tę ideę ze mną, wspieraj, BADAJ SIĘ i podawaj dalej! - mówi Ewa Chodakowska.
- Nie ukrywam, że włączyłam się do współtworzenia tej pięknej akcji z powodów osobistych. Przez wiele lat towarzyszyłam mojej przyjaciółce, która kroczyła przez życie z tą chorobą i niestety z nią przegrała. Aktualnie bardzo wspieram jej rodzinę, ale jednocześnie mam świadomość tego, że gdyby Kasia wcześniej zdiagnozowała chorobę, być może dziś byłaby z nami i mogła sama opiekować się swoimi dziećmi. Rak piersi jest najczęściej występującym
nowotworem złośliwym wśród kobiet w Polsce. Rodzima medycyna z roku na rok poprawia dostęp do nowoczesnych i skutecznych terapii, dzięki czemu pacjentki mogą być lepiej leczone, a w wielu przypadkach nawet wyleczone, ale ważna jest profilaktyka. Im szybciej choroba zostanie zdiagnozowana, tym większa szansa na wyleczenie - mówi Omenaa Mensah, założycielka Omenaa Foundation.
Omenaa Foundation jest partnerem wspierającym organizację kampanii kolejny rok. Misją fundacji jest edukacja i udział w kampaniach społecznych zwiększających impact dookoła problemu, dlatego po raz kolejny założycielka fundacji, Omenaa Mensah, namawia kobiety do regularnego samobadania oraz profesjonalnego diagnozowania, dzięki któremu możemy uratować niejedno życie. Około 35% diagnoz nie ma szansy na wyleczenie z powodu zbyt
późnego wykrycia choroby, a aż 20% kobiet nie wie, jak wykonać samobadanie. Po raz pierwszy w tym roku kampanię wspiera największa w Polsce sieć laboratoriów, która od ponad 25 lat dba o zdrowie pacjentów, oferując im dostęp do bogatej oferty badań. Diagnostyka przekazuje darmowe badania dla wybranych pacjentek, które dołączą do kampanii i wypełnią kwestionariusz oceniający genetyczne ryzyko zachorowania na nowotwór piersi na stronie kampanii. Oferowane badania laboratoryjne z zakresu biologii molekularnej, pozwalają na wykrycie podwyższonego ryzyka chorób i są jedną z metod profilaktyki raka piersi rekomendowanych przez Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Każda pacjentka, w zależności od rezultatów przeprowadzonego wywiadu, będzie mogła skorzystać
z jednej z trzech opcji: badania 16 mutacji w genie BRCA1, pakietu badań CA 15-3 (marker raka piersi) + OB + morfologia krwi lub rabatu 15% na wyselekcjonowane przez Diagnostykę i dostępne w e-sklepie badania, przydatne w profilaktyce chorób nowotworowych. Oprócz tego Diagnostyka przeznacza 100 pakietów badań: CA15-3 + OB. + morfologia dla podopiecznych Fundacji OnkoCafe. Marker CA15-3 jest szczególnie istotny w monitorowaniu
ewentualnych nawrotów choroby, ale także pozwala wykryć rozpoczynający się proces nowotworowy.
- Do programu badań przesiewowych mammografii zgłasza się jedynie średnio 36% uprawnionych, a liczba zachorowań na raka piersi stale rośnie. To pokazuje, że każde działanie na rzecz budowania świadomości wagi wczesnego wykrywania raka piersi jest bezcenne. Po tych kilku latach widzimy, że nasze wspólne działania zaczynają przynosić efekty i koniecznie trzeba je kontynuować. Kampania pozwala nam również uzyskać środki na wspieranie kobiet chorujących onkologicznie – to bardzo ważny wymiar tej akcji. Z całą pewnością każda przekazana na rzecz fundacji złotówka znajdzie swoje zastosowanie i przyczyni się do poprawy jakości życia naszych podopiecznych. A to jest dla nas najważniejsze - mówi Anna Kupiecka, prezes fundacji OnkoCafe.
ZbadajRaka.pl to kolejny partner kampanii edukacyjnej zaangażowany operacyjnie w medyczne działania akcji. Platforma, która została przygotowana na potrzeby kampanii, dostarcza specjalistyczne narzędzie do analizy ryzyka wystąpienia raka piersi w formie kwestionariusza online. We współpracy z laboratorium Diagnostyka S.A., zbadajraka.pl zakwalifikuje wybraną grupę najbardziej zagrożonych kobiet do bezpłatnych badań oraz udzieli specjalnego rabatu wszystkim pacjentkom, u których występuje obawa o podwyższone ryzyko genetyczne wystąpienia nowotworu piersi. Ostatnim etapem będzie zorganizowanie dla pacjentek w wykrytym podwyższonym ryzykiem raka piersi konsultacji wyników tych badań z Konsylium Lekarskim. Cały proces wsparcia jest bezpłatny i dostępny dla każdej zarejestrowanej osoby.
Po raz pierwszy w tym roku wspiera akcję marka Mission Swim.
______________________________________________________
¹ https://www.gov.pl/web/psse-skierniewice/pazdziernik-miesiacem-walki-z-rakiem-piersi
Więcej informacji o kampanii: www.think-pink.pl
Media społecznościowe:
ORGANIZATORZY KAMPANII:
BeRaw, https://www.instagram.com/beraw_ewachodakowska/
Ewa Chodakowska, https://www.instagram.com/chodakowskaewa/
Bakalland, https://www.instagram.com/bakalland/
Omenaa Foundation, https://www.instagram.com/omenaafoundation/
Omenaa Mensah, https://www.instagram.com/omenaamensah/
Mission Swim, https://www.instagram.com/missionswim/
PARTNERZY KAMPANII:
Diagnostyka, https://www.instagram.com/diagnostyka.laboratoria/
ZbadajRaka.pl, https://www.instagram.com/zbadajraka.pl/
Link do publikacji ambasadorek o kampanii oraz z relacji z badań ambasadorek:
https://www.instagram.com/p/Cx4uK-koBGa/
https://www.instagram.com/p/Cx7TDmBgUnB/
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.