Komunikaty PR

PINKALERT! Nowe oblicze Różowego Października. #ThinkPink

2023-10-16  |  13:36
Biuro prasowe

Każdego roku w Polsce diagnozuje się raka piersi u ok. 15 tys. kobiet rocznie! Każdego dnia ponad 50 Polek  dowiaduje się o chorobie, a 15 kobiet umiera!¹. Dane są wstrząsające!

● Różowy Październik to miesiąc świadomości raka piersi dedykowany badaniom i profilaktyce onkologicznej.
● Marki Bakalland oraz BeRAW już po raz 4. organizują akcję na rzecz kobiet i pacjentek onkologicznych – w akcję angażują się Ewa Chodakowska, Omenaa Mensah, laboratoria Diagnostyka, platforma zbadajraka.pl oraz marka Mission Swim.
● Bakalland i BeRaw przekażą Fundacji OnkoCafe część zysków ze sprzedaży przeznaczonych na potrzeby akcji batonów – szacują, że w tym roku zebrana kwota 3-krotnie przekroczy zeszłoroczną.
● Akcja PINKALERT! #ThinkPink potrwa przez cały październik.

Profilaktyka nowotworów piersi, wsparcie pacjentek i zapobieganie rozwojowi choroby – to nadrzędny cel  międzynarodowego „Breast Cancer Awarensess Month”, czyli corocznego Różowego Października. Już po raz czwarty marka BeRaw wraz z Ewą Chodakowską w ramach Różowego Października rozpoczynają akcje ThinkPink. W tym roku po raz kolejny do akcji dołączyła Omenaa Foundation oraz marki Bakalland i MissionSwim. Pod szyldem
#ThinkPink marki BeRAW i Bakalland przekażą 5% ze sprzedaży wszystkich swoich batonów w październiku na Fundację OnkoCafe, która bezpośrednio pomaga chorym na nowotwory piersi kobietom. Poza tym edukuje i uświadamia Polki i Polaków, jak ważna jest dbałość o przeprowadzanie badań kontrolnych, profilaktykę onkologiczną i propagowanie zdrowych nawyków. W ciągu ostatnich 3 lat w ramach kampanii #ThinkPink marka BeRaw łącznie
przeznaczyła 150 000 zł na wsparcie Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej. Pieniądze zostały wykorzystane m.in. na konsultacje psychologiczne i rehabilitację.

Wielka inicjatywa edukacyjna #ThinkPink, która odbywa się w ramach corocznego Miesiąca Świadomości Raka  Piersi, stała się jednym z najważniejszych wydarzeń dla branży medycznej i społecznej. Kampania, która jest organizowana przez Ewę Chodakowską, znaną propagatorkę zdrowego stylu życia, oraz Omenaa Mensah, filantropkę i założycielkę fundacji Omenaa Foundation, skupia się na zwiększaniu świadomości kobiet na temat samoobserwacji i profilaktyki raka piersi oraz na zbieraniu funduszy na wsparcie kobiet cierpiących z powodu tej choroby. W ramach akcji, fundacja Omenaa Foundation zaprasza przyjaciół i partnerów biznesowych do udziału w kampanii, a polskie marki takie jak BeRaw, Bakalland współpracujące z Fundacją OnkoCafe, przekazują część ze swojego przychodu na finansowanie działań związanych z pomocą chorym na raka piersi. Marka Mission Swim
wspiera kampanię z ramienia ambasadorki i założycielki brandu Ewy Chodakowskiej niosąc wieść o kampanii w social mediach.

 - To czas, by przypomnieć każdej z nas, że nie wolno odkładać siebie i swojego życia na później, bo później może nie być. Dlatego od lat tak bardzo namawiam do regularnych badań, a w październiku kładę szczególny nacisk na komunikację skierowaną do kobiet w tym kontekście. Rak jest już postrzegany jako choroba cywilizacyjna. Dlatego nie ma co odwracać wzroku, udawać, że nie widzimy. Nie ma co się wzdrygać na samą myśl… Trzeba się po prostu zbadać! Część z nas zachoruje, to pewne. Dlatego namawiam: OTWÓRZ SERCE, UMYSŁ i RAMIONA, dla tych które teraz chorują! Nie powinny być w tym same. To czwarty rok akcji #thinkpink, której jestem współtwórczynią razem z marką BeRAW. Rok temu uczestniczyłam w pięknym spotkaniu z podopiecznymi fundacji Onkocafe. Emocje, które
nam wówczas towarzyszyły, zostaną ze mną na zawsze. Cieszę się, że w tym roku również realnie wesprzemy fundację przekazując 5% ze sprzedaży wszystkich batonów BeRaw i Bakalland. Nie mam wątpliwości co do tego, jak ważne i potrzebne jest tutaj wsparcie! Szerz tę ideę ze mną, wspieraj, BADAJ SIĘ i podawaj dalej!
- mówi Ewa Chodakowska.

 - Nie ukrywam, że włączyłam się do współtworzenia tej pięknej akcji z powodów osobistych. Przez wiele lat  towarzyszyłam mojej przyjaciółce, która kroczyła przez życie z tą chorobą i niestety z nią przegrała. Aktualnie bardzo wspieram jej rodzinę, ale jednocześnie mam świadomość tego, że gdyby Kasia wcześniej zdiagnozowała chorobę, być może dziś byłaby z nami i mogła sama opiekować się swoimi dziećmi. Rak piersi jest najczęściej występującym
nowotworem złośliwym wśród kobiet w Polsce. Rodzima medycyna z roku na rok poprawia dostęp do nowoczesnych i skutecznych terapii, dzięki czemu pacjentki mogą być lepiej leczone, a w wielu przypadkach nawet wyleczone, ale ważna jest profilaktyka. Im szybciej choroba zostanie zdiagnozowana, tym większa szansa na wyleczenie
- mówi Omenaa Mensah, założycielka Omenaa Foundation.

Omenaa Foundation jest partnerem wspierającym organizację kampanii kolejny rok. Misją fundacji jest edukacja i udział w kampaniach społecznych zwiększających impact dookoła problemu, dlatego po raz kolejny założycielka fundacji, Omenaa Mensah, namawia kobiety do regularnego samobadania oraz profesjonalnego diagnozowania, dzięki któremu możemy uratować niejedno życie. Około 35% diagnoz nie ma szansy na wyleczenie z powodu zbyt
późnego wykrycia choroby, a aż 20% kobiet nie wie, jak wykonać samobadanie. Po raz pierwszy w tym roku kampanię wspiera największa w Polsce sieć laboratoriów, która od ponad 25 lat dba o zdrowie pacjentów, oferując im dostęp do bogatej oferty badań. Diagnostyka przekazuje darmowe badania dla wybranych pacjentek, które dołączą do kampanii i wypełnią kwestionariusz oceniający genetyczne ryzyko zachorowania na nowotwór piersi na stronie kampanii. Oferowane badania laboratoryjne z zakresu biologii molekularnej, pozwalają na wykrycie podwyższonego ryzyka chorób i są jedną z metod profilaktyki raka piersi rekomendowanych przez Polskie Towarzystwo  Ginekologiczne. Każda pacjentka, w zależności od rezultatów przeprowadzonego wywiadu, będzie mogła skorzystać
z jednej z trzech opcji: badania 16 mutacji w genie BRCA1, pakietu badań CA 15-3 (marker raka piersi) + OB + morfologia krwi lub rabatu 15% na wyselekcjonowane przez Diagnostykę i dostępne w e-sklepie badania, przydatne w profilaktyce chorób nowotworowych. Oprócz tego Diagnostyka przeznacza 100 pakietów badań: CA15-3 + OB. + morfologia dla podopiecznych Fundacji OnkoCafe. Marker CA15-3 jest szczególnie istotny w monitorowaniu
ewentualnych nawrotów choroby, ale także pozwala wykryć rozpoczynający się proces nowotworowy.

- Do programu badań przesiewowych mammografii zgłasza się jedynie średnio 36% uprawnionych, a liczba zachorowań na raka piersi stale rośnie. To pokazuje, że każde działanie na rzecz budowania świadomości wagi wczesnego wykrywania raka piersi jest bezcenne. Po tych kilku latach widzimy, że nasze wspólne działania zaczynają przynosić efekty i koniecznie trzeba je kontynuować. Kampania pozwala nam również uzyskać środki na wspieranie kobiet chorujących onkologicznie – to bardzo ważny wymiar tej akcji. Z całą pewnością każda przekazana na rzecz fundacji złotówka znajdzie swoje zastosowanie i przyczyni się do poprawy jakości życia naszych podopiecznych. A to jest dla nas najważniejsze - mówi Anna Kupiecka, prezes fundacji OnkoCafe.

ZbadajRaka.pl to kolejny partner kampanii edukacyjnej zaangażowany operacyjnie w medyczne działania akcji. Platforma, która została przygotowana na potrzeby kampanii, dostarcza specjalistyczne narzędzie do analizy ryzyka wystąpienia raka piersi w formie kwestionariusza online. We współpracy z laboratorium Diagnostyka S.A., zbadajraka.pl zakwalifikuje wybraną grupę najbardziej zagrożonych kobiet do bezpłatnych badań oraz udzieli  specjalnego rabatu wszystkim pacjentkom, u których występuje obawa o podwyższone ryzyko genetyczne  wystąpienia nowotworu piersi. Ostatnim etapem będzie zorganizowanie dla pacjentek w wykrytym podwyższonym ryzykiem raka piersi konsultacji wyników tych badań z Konsylium Lekarskim. Cały proces wsparcia jest bezpłatny i dostępny dla każdej zarejestrowanej osoby.

Po raz pierwszy w tym roku wspiera akcję marka Mission Swim.
______________________________________________________
¹ https://www.gov.pl/web/psse-skierniewice/pazdziernik-miesiacem-walki-z-rakiem-piersi

Więcej informacji o kampanii: www.think-pink.pl

Media społecznościowe:
ORGANIZATORZY KAMPANII:
BeRaw, https://www.instagram.com/beraw_ewachodakowska/
Ewa Chodakowska, https://www.instagram.com/chodakowskaewa/
Bakalland, https://www.instagram.com/bakalland/
Omenaa Foundation, https://www.instagram.com/omenaafoundation/
Omenaa Mensah, https://www.instagram.com/omenaamensah/
Mission Swim, https://www.instagram.com/missionswim/

PARTNERZY KAMPANII:
Diagnostyka, https://www.instagram.com/diagnostyka.laboratoria/
ZbadajRaka.pl, https://www.instagram.com/zbadajraka.pl/
Link do publikacji ambasadorek o kampanii oraz z relacji z badań ambasadorek:
https://www.instagram.com/p/Cx4uK-koBGa/
https://www.instagram.com/p/Cx7TDmBgUnB/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy życie bez telefonu jest możliwe? Biuro prasowe
2024-07-20 | 08:00

Czy życie bez telefonu jest możliwe?

Nikogo już nie dziwi, że w kalendarzu pojawił się Dzień Bez Telefonu Komórkowego (15 lipca) – wszyscy zdajemy sobie sprawę, że urządzenie to jest przedłużeniem
Zdrowie Niemal 900 kobiet skorzystało z diagnostyki nowotworów złośliwych
2024-07-18 | 16:00

Niemal 900 kobiet skorzystało z diagnostyki nowotworów złośliwych

Blisko 900 kobiet skorzystało z diagnostyki nowotworów złośliwych dzięki corocznej inicjatywie GE HealthCare   W ramach Women’s Health Mobile Roadshow 2024 kobiety mogły skorzystać z badań w 15 miejscowościach w województwach opolskim i śląskim, m.in. w Opolu czy Chorzowie przy Stadionie Śląskim. Diagnostyka odbywała się od 31 maja do 23 czerwca br. Niemal 900 kobiet poddało się badaniom mammograficznym, USG oraz videodermatoskopowym w celu diagnostyki nowotworów złośliwych w mobilnej klinice GE HealthCare. W rezultacie wykryto 70 przypadków podejrzanych zmian.   Warszawa, 18 lipca 2024 r. – Podczas Women’s Health Mobile Roadshow 2024, niemal 900 kobiet poddało się bezpłatnym badaniom diagnostycznym w mammobusie GE HealthCare. Największym zainteresowaniem cieszyła się videodermatoskopia, czyli analiza powierzchni skóry i jej zmian, a także badania mammograficzne. W wyniku prowadzonych badań wykryto 70 podejrzanych przypadków, co stanowi niemal 8% przeprowadzonych badań. GE HealthCare po raz kolejny wyruszyło w trasę po polskich miastach i wsiach, aby umożliwić kobietom bezpłatne badania profilaktyczne w kierunku raka piersi. Według statystyk to najczęściej występujący nowotwór złośliwy wśród Polek – zmaga się z nim co czwarta pacjentka onkologiczna[1]. Każdego roku rozpoznaje się około 20 tyś. przypadków, z czego w samym 2021 zmarło na niego 6 406 pacjentek[2]. Jednocześnie, tylko co piąte rozpoznanie raka piersi przypada na wczesne stadium zaawansowania choroby[3], które ułatwia skuteczną terapię. – Wczesna diagnoza raka piersi zmniejsza ryzyko śmierci nawet o 25 – 30 procent, dlatego ważne są regularne badania i profilaktyka w tym kierunku. Ten nowotwór, kiedy wykryty na początkowych etapach, skutecznie poddaje się terapiom. Właśnie dlatego w GE HealthCare zachęcamy kobiety do korzystania z nowoczesnych metod diagnostycznych oraz zwiększamy dostępność badań w ramach Women’s Health Mobile Roadshow. To już trzecia edycja inicjatywy, podczas której Polki mogły wykonać badania z wykorzystaniem zaawansowanych technologii w komfortowych warunkach mammobusa – komentuje Grażyna Rubiś-Liolios, Dyrektor Generalna Polska, Litwa, Łotwa i Ukraina w GE HealthCare. Women’s Health Mobile Roadshow to projekt, podczas którego mobilna klinika GE HealthCare odbywa tournée po Europie, aby zwiększyć dostępność profilaktyki na najwyższym poziomie. Wśród odwiedzonych w 2024 roku krajów ponownie znalazła się Polska. Podczas tegorocznej edycji mieszkanki Opola, Moszny, Krapkowic, Niemodlina, Dobrodzienia, Kupy, Brzegu, Grodkowa, Namysłowa, Prudnika, Głuchołazów, Nysy, Branic, Kietrzu i Chorzowa mogły skorzystać z innowacyjnych technologii z obszaru obrazowania medycznego i diagnostyki onkologicznej.  
Zdrowie Wakacyjny niezbędnik kobiety w menopauzie
2024-07-18 | 01:00

Wakacyjny niezbędnik kobiety w menopauzie

Menopauza jest naturalnym procesem, który przechodzi każda kobieta. Objawy menopauzy, które jej towarzyszą są często bardzo dokuczliwe o każdej porze roku, a latem

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Konsument

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji

Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.