Pod czerwoną parasolką: edukacja HIV osób świadczących usługi seksualne
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
W stolicy rusza nowa kampania edukacyjna dotycząca infekcji przenoszonych drogą płciową, w tym HIV/AIDS, skierowana do jednej z kluczowych grup: osób świadczących usługi seksualne. Działania rozpoczną się od warsztatów dla edukatorek i edukatorów środowiskowych rekrutujących się spośród osób pracujących seksualnie. Akcję „Pod czerwoną parasolką” organizuje Fundacja Polityki Społecznej PREKURSOR przy współpracy z kolektywem Sex Work Polska. Środki na jej realizację pochodzą z grantu przekazanego Fundacji jako laureatowi konkursu Pozytywnie Otwarci przez Gilead Sciences.
Kampania skierowana jest do osób pracujących seksualnie w województwie mazowieckim. Po dwudniowych, zaplanowanych na 19-20 września, warsztatach o HIV i innych zagrożeniach związanych ze zdrowiem seksualnym i reprodukcyjnym dla osób pracujących w branży usług seksualnych, rozpoczną się tzw. działania outreach, czyli bezpośrednia edukacja prowadzona w środowisku, w którym pracują adresatki i adresaci akcji.
„Nasz projekt ma na celu profilaktykę HIV/AIDS wśród osób świadczących usługi seksualne” – mówi Agata Dziuban z Fundacji Polityki Społecznej PREKURSOR. – „Dlatego zaczynamy od warsztatów, podczas których przygotujemy 14 peer-edukatorek i edukatorów do pracy w środowisku osób pracujących seksualnie. Chodzi o usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy o HIV/STI oraz o zdrowiu seksualnym. Będziemy też mówić o bezpieczniejszych praktykach seksualnych, dostępnych strategiach ochrony przed HIV, w tym profilaktyce przedekspozycyjnej i postekspozycyjnej oraz bezpłatnym testowaniu i leczeniu wirusa. Edukatorki i edukatorzy środowiskowi zostaną ponadto wyposażeni w narzędzia pracy, czyli materiały edukacyjne oraz środki profilaktyczne.”
Warsztaty prowadzić będą ekspertki i trenerki: dr Agnieszka Walendzik-Ostrowska, przedstawicielka Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach oraz dr Joanna Dec z Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii w Instytucie Nauki o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego, autorki książki „Pozytywne życie”. Dzięki zajęciom przyszłe edukatorki i edukatorzy nie tylko sami się wiele nauczą, ale zdobędą umiejętności pozwalające przekazywać tę wiedzę dalej. Inicjatorki i inicjatorzy kampanii zakładają 800-1000 kontaktów z osobami pracującymi seksualnie.
„Osoby świadczące usługi seksualne powinny mieć świadomość zagrożenia, jakim jest HIV oraz inne infekcje przenoszone drogą płciową, a także wiedzę o tym, jak można się przed nimi chronić. Wierzę, że projekt „Pod czerwoną parasolką” im w tym pomoże. Tym bardziej, że rady wychodzące od edukatorek i edukatorów należących do środowiska osób świadczących usługi seksualne będą dużo bardziej wiarygodne niż ulotki, czy ewentualne spotkania z ekspertami” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła blisko 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.
Dodatkowych informacji udziela:
Mariola Sarnowska
Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci
tel: +48 502 213 047
biuro@pozytywnieotwarci.pl
www.pozytywnieotwarci.pl

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Filary pielęgnacji skóry atopowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana
Prezenterka zaznacza, że krótkie wiadomości tekstowe, kilkusekundowe filmiki, emotikony czy reakcje w mediach społecznościowych nie dość, że nie są w stanie zastąpić rozmowy twarzą w twarz, to jeszcze mogą być źródłem konfliktów i nieporozumień. Zdaniem Anny Dec wiele osób odbiera wiadomości przez pryzmat własnych kompleksów i emocji, co sprawia, że nawet neutralne komunikaty mogą być źle zrozumiane. Dlatego też ważne sprawy trzeba załatwiać nie przez ekran telefonu, ale podczas spotkania w realnym świecie, bo ono ma największą wartość.
Zdrowie
Realizacja Planu dla Chorób Rzadkich przyspiesza. Są już nowe warunki wyceny i poszerza się pakiet badań screeningowych

Plan dla Chorób Rzadkich jest kompleksowym rozwiązaniem, które ma zmienić podejście do diagnostyki i leczenia chorób sierocych w Polsce. Z realizacją planu wiążą się zarówno wyzwania systemowe, jak i ekonomiczne czy informatyczne. Większość zadań jest w trakcie realizacji, ale Ministerstwo Zdrowia zapewnia, że kluczowe aspekty są załatwiane priorytetowo. To przede wszystkim tworzenie sieci ośrodków eksperckich, ułatwienie dostępu do diagnostyki, poprawa wycen oraz ułatwianie dostępu do terapii.
Media
Sylwia Bomba: „Królowa przetrwania” to nie jest mój format. Nie lubię być blisko dram, nie lubię rywalizować na takim poziomie

Influencerka przyznaje, że miała propozycję udziału w programie „Królowa przetrwania”, ale ją odrzuciła. W reality show TVN7 nie brakuje bowiem skrajnych emocji, kontrowersji, intryg i kłótni, a uczestniczki są bezwzględne i często stosują zasadę: cel uświęca środki. Sylwia Bomba zaznacza, że ona sama zamiast angażować się w niepotrzebne konflikty, woli skupić się na jakichś kreatywnych projektach. Marzy o prowadzeniu „Dzień Dobry TVN” i roli w komedii.