Komunikaty PR

Pod czerwoną parasolką: edukacja HIV osób świadczących usługi seksualne

2020-09-16  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Świętokrzyska 20
00-002 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania doc ( 0.54 MB )

W stolicy rusza nowa kampania edukacyjna dotycząca infekcji przenoszonych drogą płciową, w tym HIV/AIDS, skierowana do jednej z kluczowych grup: osób świadczących usługi seksualne. Działania rozpoczną się od warsztatów dla edukatorek i edukatorów środowiskowych rekrutujących się spośród osób pracujących seksualnie. Akcję „Pod czerwoną parasolką” organizuje Fundacja Polityki Społecznej PREKURSOR przy współpracy z kolektywem Sex Work Polska. Środki na jej realizację pochodzą z grantu przekazanego Fundacji jako laureatowi konkursu Pozytywnie Otwarci przez Gilead Sciences.

Kampania skierowana jest do osób pracujących seksualnie w województwie mazowieckim. Po dwudniowych, zaplanowanych na 19-20 września, warsztatach o HIV i innych zagrożeniach związanych ze zdrowiem seksualnym i reprodukcyjnym dla osób pracujących w branży usług seksualnych, rozpoczną się tzw. działania outreach, czyli bezpośrednia edukacja prowadzona w środowisku, w którym pracują adresatki i adresaci akcji.

„Nasz projekt ma na celu profilaktykę HIV/AIDS wśród osób świadczących usługi seksualne” – mówi Agata Dziuban z Fundacji Polityki Społecznej PREKURSOR. – „Dlatego zaczynamy od warsztatów, podczas których przygotujemy 14 peer-edukatorek i edukatorów do pracy w środowisku osób pracujących seksualnie. Chodzi o usystematyzowanie i poszerzenie wiedzy o HIV/STI oraz o zdrowiu seksualnym. Będziemy też mówić o bezpieczniejszych praktykach seksualnych, dostępnych strategiach ochrony przed HIV, w tym profilaktyce przedekspozycyjnej i postekspozycyjnej oraz bezpłatnym testowaniu i leczeniu wirusa. Edukatorki i edukatorzy środowiskowi zostaną ponadto wyposażeni w narzędzia pracy, czyli materiały edukacyjne oraz środki profilaktyczne.”

Warsztaty prowadzić będą ekspertki i trenerki: dr Agnieszka Walendzik-Ostrowska, przedstawicielka Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach oraz dr Joanna Dec z Katedry Humanizacji Medycyny i Seksuologii w Instytucie Nauki o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego, autorki książki „Pozytywne życie”. Dzięki zajęciom przyszłe edukatorki i edukatorzy nie tylko sami się wiele nauczą, ale zdobędą umiejętności pozwalające przekazywać tę wiedzę dalej. Inicjatorki i inicjatorzy kampanii zakładają 800-1000 kontaktów z osobami pracującymi seksualnie.

„Osoby świadczące usługi seksualne powinny mieć świadomość zagrożenia, jakim jest HIV oraz inne infekcje przenoszone drogą płciową, a także wiedzę o tym, jak można się przed nimi chronić. Wierzę, że projekt „Pod czerwoną parasolką” im w tym pomoże. Tym bardziej, że rady wychodzące od edukatorek i edukatorów należących do środowiska osób świadczących usługi seksualne będą dużo bardziej wiarygodne niż ulotki, czy ewentualne spotkania z ekspertami” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

***

Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła blisko 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

 

Dodatkowych informacji udziela:

Mariola Sarnowska

Biuro Organizacyjne Pozytywnie Otwarci

tel: +48 502 213 047

biuro@pozytywnieotwarci.pl

www.pozytywnieotwarci.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Upfield z tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku Biuro prasowe
2020-09-28 | 14:35

Upfield z tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku

Firma Upfield Polska Sp. z o.o. została wyróżniona tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku. Certyfikat przyznawany jest przez CHEP Polska Sp. z o.o. partnerom, którzy poprzez
Zdrowie Siedzenie zabija kręgosłup
2020-09-28 | 09:00

Siedzenie zabija kręgosłup

Na problemy z kręgosłupem narzekają coraz młodsze osoby. Cierpią na bóle krzyża, szyi oraz pleców. Jesteśmy ofiarami rozwoju cywilizacji? Można tak to ująć. Coraz
Zdrowie Oleje z Manufaktury Sadowskich - nowość!
2020-09-28 | 01:00

Oleje z Manufaktury Sadowskich - nowość!

Oprócz miodu, kiszonek, warzyw i owoców to właśnie także rośliny oleiste zasługują na miano „superfoods”. Ich nasiona, pestki czy owoce, poddane tłoczeniu w

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Festiwal Biegowy Tauron 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Patronat Newserii

Media

Katarzyna Cichopek: Program „Pytanie na śniadanie” szalenie mnie otwiera. Zdobywam nową wiedzę i rozwijam się

Aktorka zadebiutowała w roli prowadzącej program śniadaniowy „Pytanie na śniadanie” pod koniec sierpnia. Przyznaje, że jest to dla niej spore wyzwanie. Tłumaczy też, że format programu pozwala jej się rozwinąć. Ma nadzieję, że trud włożony w projekt zaowocuje sympatią widzów. Katarzyna Cichopek zaznacza, że cała produkcja mocno ją wspiera i trzyma za nią kciuki. Największą podporą jest dla niej współprowadzący Maciej Kurzajewski.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Aleksandra Kisio: Staram się robić dla naszego klimatu i naszej Ziemi jak najwięcej. Kiedyś byłam w tym temacie egoistką

Aktorka przekonuje, że można być eko nawet wtedy, gdy nie ma się zbyt dużo czasu i samozaparcia. Dawniej nie troszczyła się zbytnio  o środowisko, ale szybko zrozumiała, że wiele naszych działań może przyczynić się do jego ochrony i utrzymania naturalnych zasobów. Dlatego też poleca w tej kwestii metodę małych kroków i zachęca do ograniczania zużycia prądu i wody, segregacji śmieci, a także rezygnacji z foliówek i plastikowych butelek. Warto bowiem zacząć od rzeczy łatwych, których wprowadzenie nie będzie ani kosztowne, ani nie wywróci naszego życia do góry nogami.

Handel

Polacy najchętniej jedzą lody rzemieślnicze i z automatu. Od lat wybierają tradycyjne smaki

W Polsce przybywa lodziarni. – Chociaż rynek wydaje się już nasycony, to co roku otwierają się nowe punkty z lodami. I wszystkie bardzo dobrze sobie radzą – mówi Radosław Charubin, właściciel  marek Lody Bonano i U Lodziarzy. Największym powodzeniem cieszą się lody rzemieślnicze, naturalne oraz z automatu i choć Polacy są przywiązani do tradycyjnych smaków, to chętnie sięgają po nowości.