Podaruj w prezencie zdrowie – świąteczny trend na 2023 rok
Przed nami okres pełen ciepła i radości. Nieodłącznym elementem spotkań w Boże Narodzenie jest wręczanie najbliższym prezentów, co stanowi przyjemne doświadczenie dla osób wręczających, jak i otrzymujących upominek. Coroczny zakup prezentów to duże obciążenie dla domowego budżetu polskich rodzin. Jak poradzą sobie one w tym roku i jakie upominki będą wręczać najbliższym? Przedświąteczne decyzje zakupowe są kształtowane przez różnorodne zjawiska obecne w przestrzeni publicznej, które wywierają rzeczywisty wpływ na preferencje konsumentów oraz trendy w wyborze prezentów świątecznych.
Prezenty na drugim planie?
Wydatki Polaków w 2022 roku na zakupy świąteczne były wyższe niż w poprzednim. Coroczny wzrost obserwowany jest od wielu lat. Jednak w poprzednim, wyższy budżet nie oznaczał większej liczby prezentów, a był odzwierciedleniem rosnących cen. W wyniku inflacji ponad 70% konsumentów zadeklarowało ograniczenie świątecznych wydatków podczas zbliżających się Świąt. Co ważne, coraz więcej osób przestaje oczekiwać prezentów, nie chcąc nadwyrężać zasobności portfela przeznaczonej głównie na zakupy żywności.
Praktycznie, ale miło
Sytuacja finansowa Polaków oraz sytuacja na świecie (pandemia, wojna na Ukrainie, ostatnie wydarzenia w Strefie Gazy) mają wpływ na to, jakich prezentów oczekujemy. W ten sposób tworzą się trendy w zakupie świątecznych upominków. Ubiegły rok został określony przez ekspertów rokiem prezentów dopaminowych. Miały one wówczas przede wszystkim rozweselać i wywoływać pozytywne emocje. Polacy lubią praktyczność, również przy wyborze upominków. Dlatego pod polską choinką najczęściej można było znaleźć bony, vouchery lub pieniądze. W najbliższe święta można spodziewać się, podobnie jak w ubiegłe, praktycznych „rozweselaczy”.
Odpowiedzialne prezenty
Zjawiska takie jak pandemia, czy zagraniczne konflikty zbrojne znajdują odzwierciedlenie w wielu aspektach naszego codziennego życia, również w tak przyjemnych, jak wspólne Święta z rodziną. Przypominają nam jednak o jednej z najważniejszych wartości w życiu – o zdrowiu. Choć nadal aż 62% Polaków nie wykonuje badań profilaktycznych, rośnie świadomość profilaktyki i zdrowego trybu życia.
- Niestety, ten trend nie jest jeszcze widoczny w statystykach. Według badania Głównego Urzędu Statystycznego, 20% Polaków przyjmuje leki na poprawę układu kardiologicznego, 17% pokarmowego, a 15% nerwowego. Ponadto młodsze pokolenie (27-42 lat) ma więcej problemów ze zdrowiem niż pokolenie starsze, kiedy było w tym samym wieku. Trend dbania o zdrowie, póki co jest jedynie trendem deklarowanym, a niekoniecznie realnym. Społeczeństwo powinno pójść w stronę profilaktyki, a jak widać ze statystyk, jeszcze tego nie robi – zauważa Anna Rogińska, ekspertka ds. rozwoju biznesu w 4Dcenter.
Zdrowie pod choinką
W sezonie grypowym oraz następującym po nim okresie bożonarodzeniowym nietrudno trafić na reklamę suplementów, witamin oraz innych środków bez recepty. Należy mieć jednak na uwadze, że bez wykształcenia medycznego nie ma możliwości ustalenia diagnozy. Wizyta u lekarza specjalisty i wykonanie odpowiednich badań jest tym środkiem i sposobem, by sprawić bliskiej osobie odpowiedzialny i praktyczny prezent.
- Najlepszym, a zarazem innowacyjnym upominkiem jest zafundowanie członkowi rodziny przeglądu ciała za pomocą specjalistycznych badań. W ciągu kilku godzin można dowiedzieć się wszystkiego o swoich organach, wykryć wszelkie nieprawidłowości w organizmie, zanim będzie na to za późno, upewnić się co do stanu zdrowia. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie taką ciekawą formą prezentu, którego szukać należy w ofercie centrów medycznych. To z pewnością wyzwanie dla branży usług medycznych, która może dołożyć swoją cegiełkę do pięknych i ważnych prezentów świątecznych – dodaje Anna Rogińska.
Okres świąteczny to idealny moment, aby przypomnieć rodzinie o dbaniu o swoje zdrowie. Badanie profilaktyczne dla najbliższych można wykupić i zlecić w centrum diagnostycznym 4DCenter w Warszawie przy ulicy Senatorskiej 2. Oprócz przeglądu całego ciała, w ofercie znaleźć można również pakiety skoncentrowane wokół konkretnych układów. Tylko prawidłowa diagnoza umożliwia dobór odpowiedniego leczenia w przyszłości.
4DCenter to ekskluzywne centrum diagnostyczne, które doskonale odpowiada na indywidualne potrzeby pacjentów. Zapewnia wizyty dopasowane do harmonogramu i oczekiwań klientów. W trakcie badań zapewniany jest specjalny strój, zapewniający wygodę i komfort. Centrum wyróżnia się wysokim standardem jakości obsługi. Dodatkowo oferuje różnorodne pakiety przeglądu zdrowia, zawierające dodatkowe konsultacje specjalistów, co pozwala kompleksowo zadbać o stan zdrowia każdego pacjenta. 4DCenter znajduje się przy ul. Senatorskiej 2 w Warszawie.
Strona www: www.4d.center
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.