Podsumowanie 10. edycji Dotykam=Wygrywam. Wsparcie Wtórpolu
4 lutego przypada Światowy Dzień Walki z Rakiem. Święto zostało ustanowione w 2000 roku podczas Światowego Szczytu Walki z Rakiem w Paryżu. To idealna okazja, by przypomnieć sobie o wadze działań profilaktycznych i zwrócić uwagę na problemy dotykające osoby z chorobami onkologicznymi.
Firma Wtórpol, która od 30 lat wprowadza niepotrzebną odzież do drugiego obiegu, zaangażowała się w szczytną akcję Dotykam=Wygrywam. Projekt ten wspiera walkę z rakiem piersi. Już od ponad 10 lat organizuje go marka Panache we współpracy z międzynarodową ekspertką brafittingu Izabelą Sakutovą. Celem akcji jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Jubileuszowa, dziesiąta edycja akcji zakończyła się ogromnym sukcesem – zebranych zostało 24 895 biustonoszy! W sumie podczas 10 lat trwania kampanii Dotykam=Wygrywam zebrano ponad 8,5 tony biustonoszy.
Wsparcie Wtórpolu
Do dziesiątej, jubileuszowej edycji Wtórpol został zaproszony jako partner główny. Firma włączyła się w reCYCling, zbierając używane biustonosze. Dzięki temu zebrana bielizna otrzymała szansę na nowe, drugie życie. Aby nadawała się do ponownego wykorzystania, musiała jednak spełniać kilka wymogów: nie mogła mieć odciętych ramiączek, zapięć lub innych elementów.
Co stało się z zebranymi biustonoszami? Te w najlepszym stanie trafiły do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo. Biustonosze w gorszej kondycji również znalazły swoje zastosowanie w innym miejscu. Zostały przerobione na paliwo alternatywne, które stanowi bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych. Środki uzyskane z recyklingu wspomogły działania charytatywne stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, a także fundacji Wsparcie na Starcie.
Podsumowanie akcji
Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem – udało się zebrać 24 895 biustonoszy! W akcję mógł włączyć się każdy. W mediach społecznościowych mówiły o niej nie tylko znane aktorki, ale i piosenkarki, dziennikarki, modelki oraz influencerki.
Wtórpol od lat na wiele sposobów wspiera inicjatywy społeczne, a cel akcji Dotykam=Wygrywam jest naszej firmie szczególnie bliski. Dzięki takim projektom możemy nie tylko edukować na temat ruchu zero waste, ale też zachęcać do wyrabiania prozdrowotnych nawyków – mówi Mateusz Bolechowski, rzecznik prasowy Wtórpolu.
Profilaktyka jako podstawa
Temat zachorowań na raka piersi jest bardzo istotny. Decydujące jest tu wykrycie choroby w jej wczesnym stadium, gdyż zwiększa to szanse na szybsze wyleczenie. Początkowo choroba przebiega bezobjawowo, można ją wykryć poprzez samobadanie, dlatego też istotne jest wyrobienie tego nawyku i edukowanie innych w tym zakresie. Warto się badać!

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.