Komunikaty PR

Podsumowanie 10. edycji Dotykam=Wygrywam. Wsparcie Wtórpolu

2022-02-04  |  14:54
Biuro prasowe

4 lutego przypada Światowy Dzień Walki z Rakiem. Święto zostało ustanowione w 2000 roku podczas Światowego Szczytu Walki z Rakiem w Paryżu. To idealna okazja, by przypomnieć sobie o wadze działań profilaktycznych i zwrócić uwagę na problemy dotykające osoby z chorobami onkologicznymi.

 

Firma Wtórpol, która od 30 lat wprowadza niepotrzebną odzież do drugiego obiegu, zaangażowała się w szczytną akcję Dotykam=Wygrywam. Projekt ten wspiera walkę z rakiem piersi. Już od ponad 10 lat organizuje go marka Panache we współpracy z międzynarodową ekspertką brafittingu Izabelą Sakutovą. Celem akcji jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Jubileuszowa, dziesiąta edycja akcji zakończyła się ogromnym sukcesem – zebranych zostało 24 895 biustonoszy! W sumie podczas 10 lat trwania kampanii Dotykam=Wygrywam zebrano ponad 8,5 tony biustonoszy.

 

Wsparcie Wtórpolu

Do dziesiątej, jubileuszowej edycji Wtórpol został zaproszony jako partner główny. Firma włączyła się w reCYCling, zbierając używane biustonosze. Dzięki temu zebrana bielizna otrzymała szansę na nowe, drugie życie. Aby nadawała się do ponownego wykorzystania, musiała jednak spełniać kilka wymogów: nie mogła mieć odciętych ramiączek, zapięć lub innych elementów.

 

Co stało się z zebranymi biustonoszami? Te w najlepszym stanie trafiły do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo. Biustonosze w gorszej kondycji również znalazły swoje zastosowanie w innym miejscu. Zostały przerobione na paliwo alternatywne, które stanowi bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych. Środki uzyskane z recyklingu wspomogły działania charytatywne stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, a także fundacji Wsparcie na Starcie.

 

Podsumowanie akcji

Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem – udało się zebrać 24 895 biustonoszy! W akcję mógł włączyć się każdy. W mediach społecznościowych mówiły o niej nie tylko znane aktorki, ale i piosenkarki, dziennikarki, modelki oraz influencerki.

 

Wtórpol od lat na wiele sposobów wspiera inicjatywy społeczne, a cel akcji Dotykam=Wygrywam jest naszej firmie szczególnie bliski. Dzięki takim projektom możemy nie tylko edukować na temat ruchu zero waste, ale też zachęcać do wyrabiania prozdrowotnych nawyków – mówi Mateusz Bolechowski, rzecznik prasowy Wtórpolu.

 

Profilaktyka jako podstawa

Temat zachorowań na raka piersi jest bardzo istotny. Decydujące jest tu wykrycie choroby w jej wczesnym stadium, gdyż zwiększa to szanse na szybsze wyleczenie. Początkowo choroba przebiega bezobjawowo, można ją wykryć poprzez samobadanie, dlatego też istotne jest wyrobienie tego nawyku i edukowanie innych w tym zakresie. Warto się badać!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.