Polski Olivit zwiększył przychody o 43 proc. r/r i wprowadził nową markę

Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka@rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Przychody Olivit – polskiej firmy dystrybuującej i produkującej suplementy diety w Polsce i za granicą – wzrosły o 10,3 mln zł w 2021 roku do poziomu 34 mln zł (wzrost o 43 proc. r/r). W ubiegłym roku rodzima firma zyskała na związanym z pandemią, ponad dwukrotnie większym zainteresowaniu suplementami wśród Polaków. W 2021 poznański Olivit z sukcesem wprowadził na rynek nową markę suplementów diety – OSAVI, a w tym roku planuje uruchomić aplikację internetową z zaawansowanym testem dopasowania suplementów diety.
Polacy w pandemii kupują suplementy
Polacy w czasie pandemii znacznie chętniej niż wcześniej sięgają po suplementy diety. Z danych firmy PMR wynika, że najczęściej kupowane są suplementy poprawiające odporność, a w szczególności witamina D. Szacunki wskazują, że w zeszłym roku wartość rynku suplementów w Polsce przekroczyła 6,5 mld zł, a przyrost sprzedaży był dwukrotnie wyższy w stosunku do 2020 roku.
Dystrybuując suplementy diety w Polsce, Wielkiej Brytanii i niemal całej EU przez prawie 15 lat, widzimy jak rynek się przemienia, a ostanie 2 lata to całkowita zmiana w podejściu Polaków do tematu profilaktyki zdrowotnej, której częścią jest suplementacja. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez PMR 44 proc. badanych kupuje suplementy częściej niż przed pandemią, a blisko połowa – 48 proc. – chce dzięki nim wspierać odporność swojego organizmu. Ten trend powinien utrzymać się przez kolejne lata. Dlatego mamy nadzieję na dalsze zwiększanie udziału rynku jako polska firma, ale też przychodów oraz zysku, który planujemy przeznaczać na rozwój i badania naszych suplementów – podsumowuje Armand Przygodzki, CEO Olivit.
Dobry rok dla Olivit
Olivit to poznański dystrybutor i producent suplementów diety, który powstał w 2015 roku. W poznańskiej siedzibie firmy zatrudnionych jest 90 pracowników. Wstępne dane finansowe za 2021 rok wskazują, że przychody firmy sięgnęły 34 mln zł. Stanowi to wzrost o 43 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w 2020 roku (23,7 mln zł). Wtedy też firma odnotowała zysk netto na kwotę prawie 1,5 mln zł. Dane dotyczące poziomu zysku netto osiągniętego w 2021 roku nie są jeszcze dostępne.
OSAVI planuje ekspansję
Nasze plany ekspansji zakładają rozbudowę portfolio o kolejne 20-30 produktów oraz edukację konsumentów na temat tego, jak ważna jest jakość przyjmowanych suplementów. Dlatego nasz cel na 2022 rok to rozwiewanie wątpliwości na temat składów i jakości suplementów diety. Jesteśmy firmą, która jako jedna z niewielu w branży zleca badania swoich produktów niezależnym laboratorium oraz wierzy w proste i naturalne składy pozbawione zbędnych wypełniaczy i niezdrowych dodatków. W produktach OSAVI dbamy o ograniczanie do minimum śladu węglowego w produkcji. Używamy opakowań z tzw. BioPET-u (30% tworzywa pochodzi z trzciny cukrowej), które wraz z etykietami są w całości zdatne do recyklingu. Dbamy nie tylko o planetę, lecz także o zdrowie oraz dobre samopoczucie konsumentów. Dlatego jeszcze w tym roku planujemy udostępnić platformę online, która dopasuje niezbędne i brakujące witaminy oraz składniki diety. Pozwoli to precyzyjnie dobrać indywidualny zestaw suplementów i zadbać holistycznie o nasze zdrowie – dodaje Armand Przygodzki.
Poznański Olivit posiada sieć dystrybucyjną w Polsce składającą się z ponad 1500 partnerów biznesowych – od zielarni aż po największe sieci handlowe. W zeszłym roku Olivit wprowadził na rynek własną polską markę suplementów diety premium – OSAVI. Suplementy firmy są dziś dostępne m.in. w sklepach sieci Super-Pharm, a ich sprzedaż prowadzona jest również w wielu sklepach online, a także na platformach Allegro i Amazon.

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze
Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.
Prawo
Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii

Surowsze kary dla przestępców, zniesienie terminu przedawnienia i zrównanie przestępstw offline z tymi dokonywanymi w internecie – to niektóre zmiany zaproponowane przez Parlament Europejski do przepisów dotyczących ochrony dzieci przed nadużyciami seksualnymi. Europosłowie chcą, by były to kwestie zharmonizowane w ramach UE. Szczególnie istotne jest dostosowanie prawa do wyzwań związanych z rozwojem nowych technologii – powinno ono uwzględniać m.in. filmy czy obrazy wytworzone z pomocą AI.
Motoryzacja
Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora

Aktorka zaplanowała już część swojego urlopu i wręcz już nie może się doczekać wyjazdu pod namiot. Tym razem wybrała model montowany na dachu auta, co ma zapewnić większy komfort wypoczynku. Anna Powierza zaznacza, że w takiej wersji można funkcjonować bez żadnych ograniczeń. Nie zdradza jednak, kiedy dokładnie wyjeżdża ani jaką lokalizację wybrała. Wiadomo tylko, że będzie jej towarzyszyć córka, 11-letnia Helena.