Komunikaty PR

Pomoc spod znaku kwiatu magnolii dla osób HIV+

2022-11-02  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.37 MB )

„Kwiat magnolii” to nowa grupa wsparcia dla osób HIV+ uruchomiona pod egidą Stowarzyszenia Wolontariuszy Wobec AIDS „Bądź z nami” w ramach projektu „Pozytywna adaptacja”. Powstała z myślą o obniżeniu ogromnego stresu, z którym nadal wiąże się diagnoza potwierdzająca zakażenie tym wirusem. Kampania finansowana jest ze środków z konkursu Pozytywnie Otwarci.

Celem „Pozytywnej adaptacji” jest jak najszybsze włączenie nowo zdiagnozowanych pacjentów HIV+ do społeczności osób seropozytywnych oraz zapewnienie im wsparcia poprzez stały i osobisty kontakt, m.in. poprzez grupę na Facebooku. „Kwiat magnolii” skupia osoby żyjące z HIV, które już mają doświadczenie z radzeniem sobie z wirusem oraz te, które życie z HIV właśnie rozpoczynają. Nie ma tematów dotyczących zakażenia, których nie można byłoby poruszyć, ani pytań, których nie należy zadawać.

O istnieniu grupy zainteresowani dowiadują się w punktach testowania, a także w Poradni Profilaktyczno-Leczniczej Wojewódzkiego Szpitala Zakaźnego przy ul. Wolskiej w Warszawie. Są tam dostępne wizytówki 5 edukatorów biorących udział w projekcie. Informacje o grupie przekazuje personel oraz dyżurujący wolontariusze. Edukatorzy to przeszkolone osoby żyjące z HIV, które nie tylko mogą odpowiedzieć na pytania o funkcjonowanie z wirusem, ale także pokazują na własnym przykładzie, że jest to po prostu jedna z wielu chorób przewlekłych, nie różniąca się zbytnio od innych.

„Do „Kwiatu magnolii” zgłaszają się osoby, które czekają na wynik testu na HIV oraz takie, które właśnie się o swoim zakażeniu dowiedziały. Niezależnie od tego, ile wiedzą na temat wirusa, to nie jest dla nich łatwy czas. Dlatego przydaje się wsparcie. Z edukatorami można porozmawiać osobiście i przez telefon. Z grupą lepiej komunikować się poprzez media społecznościowe, ale organizujemy także spotkania” – powiedziała Irena Przepiórka, pomysłodawczyni i koordynatorka projektu, działająca w Stowarzyszeniu Wolontariuszy Wobec AIDS „Bądź z nami”. – „Są to warsztaty kulinarne, dyskusyjny klub filmowy, kręgle albo pikniki. Pomogliśmy już ponad 30 osobom. Są to głównie mieszkańcy Warszawy, ale zgłosiło się do nas także kilka osób spoza stolicy, w tym z Ukrainy, a nawet z Białorusi”.

Liczba nowych zakażeń HIV w Polsce rośnie niepokojąco szybko. Dane epidemiologiczne NIZP-PZH-PIB mówią o 1678 nowo zdiagnozowanych osobach w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku. To więcej niż przez cały, rekordowy przecież rok 2019, który zamknął się liczbą 1615 nowo wykrytych zakażeń! Wiele z osób po diagnozie nie wie, gdzie szukać pomocy. Dlatego tak istotne jest, że edukatorzy „Bądź z nami” pracują w miejscach, w których najwięcej osób słyszy diagnozę „seropozytywny”.

„Dzięki nowoczesnym, dostępnym bezpłatnie lekom, HIV nie eliminuje już z aktywnego życia, ale wciąż jest trudnym doświadczeniem. Dlatego cieszę się, że nowo zdiagnozowanym pomagają przez to przejść osoby, które wiedzą najlepiej, jak wygląda w Polsce życie z HIV. To cenne wsparcie” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

***

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.