Pomóżmy małej Oliwce odzyskać sprawną rękę. Brakuje tylko 15 000 zł!
Oliwia ma zaledwie pięć lat i w ostatnich dniach wiele wycierpiała. W wypadku samochodowym jej mama złamała kręgosłup, a ona uszkodziła rękę. Co prawda dziecko przeszło już skomplikowaną operację, ale aby odzyskać pełną sprawność potrzebny jest zabieg wszczepienia Integry (sztuczna skóra). Nie jest on refundowany przez NFZ. Rodzina dziewczynki potrzebuje 15 tysięcy złotych. W zbiórkę pieniędzy włączyło się Stowarzyszenie „Obok Nas”.
- To z jednej strony dość pokaźna kwota, z drugiej wierzę w wielkie serca mieszkańców naszego regionu, którzy już nieraz udowodnili, że niemożliwe stało się możliwe. Sprawa jest dość pilna, ponieważ szansą na całkowite wyleczenie Oliwki jest operacja, która musi się odbyć jeszcze w tym tygodniu – w czwartek, najdalej w piątek – mówi dr Adam Hermanowicz, chirurg dziecięcy z Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego.
Podczas dziewięciogodzinnej operacji jaką już przeszła dziewczynka w UDSK, lekarzom udało się odtworzyć wszystkie nerwy, ścięgna i naczynia. Teraz zaś potrzebna jest kolejna operacja: przeszczep sztucznej skóry Integra, który pozwoli odzyskać Oliwii sprawność w ręce. Na czym polega ten zabieg?
- Najprościej mówiąc to rusztowanie dla naczyń skóry. Usuwamy fragment, gdzie jest rana oparzeniowa i na przygotowane podłoże wszczepiamy, można powiedzieć, silikonowy szkielet. Sztuczna skóra przerasta po tym szkielecie nasze własne komórki, w efekcie czego odtwarza się warstwa skóry właściwej. To jest gwarancją tego, że dziewczynka odzyska w pełni sprawną rękę, a blizny z biegiem czasu będą niewielkie - tłumaczy dr Adam Hermanowicz.
Operację przeprowadzą ortopedzi i chirurdzy z Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku, którzy niedawno w ten sam sposób pomogli innej dziewczynce. To doświadczenie gwarantuje, że będzie to zabieg na najwyższym, światowym poziomie.
Pieniądze można wpłacać na konto Stowarzyszenia „Obok Nas” z dopiskiem: Integra dla Oliwki.
Numer konta: 34 1160 2202 0000 0001 4350 6648
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.