Profilaktyka HIV na Pol’and’Rock Festival
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
O bezpieczniejszych zachowaniach seksualnych, orientacji i tożsamości psychoseksualnej, prawach seksualnych, a także antykoncepcji, ale przede wszystkim o profilaktyce zakażeń HIV, HCV i innych chorób przenoszonych drogą płciową będą mówić 2-5 sierpnia podczas festiwalu Pol’and’Rock wolontariusze z Towarzystwa Rozwoju Rodziny – oddział w Zielonej Górze. Ich akcja to element projektu „Miłość, młodość, odpowiedzialność”, na realizację którego TRR otrzymało grant w konkursie Pozytywnie Otwarci.
O tym, jak ważne jest dostarczanie tej wiedzy młodym i nie tylko młodym uczestnikom festiwalu świadczą rosnące liczby nowo wykrywanych zakażeń HIV w Polsce. Epidemia zatacza coraz szersze kręgi. Ubiegły rok był rekordowy z 2384 nowymi przypadkami, ale rok 2023 zapowiada się jeszcze gorzej. Wstępne dane tylko za pierwsze półrocze mówią już o 1503 przypadkach!
Także dlatego stoisko TRR na Pol’and’Rock będzie widoczne z daleka. Na gości czekają ulotki, broszury i plakaty edukacyjne, quizy i konkursy z nagrodami oraz bezpłatne materiały profilaktyczne w tym m.in. prezerwatywy damskie i męskie. Zaplanowano ponadto warsztaty dotyczące szacowania ryzyka zakażenia HIV i HCV. Jednak nawet jeśli ktoś trafi na stoisko pomiędzy godzinami warsztatów – nic straconego! „Przez cały dzień, każdego dnia festiwalu na stoisku będzie można porozmawiać z edukatorami, którzy chętnie podzielą się wiedzą na temat profilaktyki chorób przenoszonych drogą płciową i odpowiedzą na każde pytanie. Warto odwiedzić nasze stoisko również w celu wykonania szybkiego, bezpłatnego testu w kierunku HIV, HCV i kiły – o ile z rozmowy wyniknie, że jest on potrzebny” – zachęca dr Joanna Dec-Pietrowska z TRR oddział Zielona Góra.
Jeśli komuś nie uda się dotrzeć na festiwal, zawsze może zajrzeć do mediów społecznościowych Towarzystwa Rozwoju Rodziny Zielona Góra, gdzie będą się pojawiać obszerne relacje z tego, co będzie się działo na stoisku.
„Do zakażeń HIV dochodzi najczęściej w wyniku ryzykownych zachowań seksualnych, o które łatwiej w czasie wakacji i urlopów. Dlatego cieszę się, że mogliśmy wesprzeć realizację kampanii edukacyjnej TRR na Pol’and’Rock Festival. W walce z HIV najważniejsza jest wiedza i profilaktyka. Wierzę, że dzięki akcji TRR uczestnicy tej imprezy dowiedzą się więcej o HIV i nie dołączą do szybko rosnącej grupy osób, którym potrzebne są leki antyretrowirusowe” – skomentował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
Konkurs Pozytywnie Otwarci
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która przeznaczyła już 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.