Komunikaty PR

Profilaktyka HIV na Pol’and’Rock Festival

2023-07-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.57 MB )

O bezpieczniejszych zachowaniach seksualnych, orientacji i tożsamości psychoseksualnej, prawach seksualnych, a także  antykoncepcji, ale przede wszystkim o profilaktyce zakażeń HIV, HCV i innych chorób przenoszonych drogą płciową będą mówić 2-5 sierpnia podczas festiwalu Pol’and’Rock wolontariusze z Towarzystwa Rozwoju Rodziny – oddział w Zielonej Górze. Ich akcja to element projektu „Miłość, młodość, odpowiedzialność”, na realizację którego TRR otrzymało grant w konkursie Pozytywnie Otwarci.

O tym, jak ważne jest dostarczanie tej wiedzy młodym i nie tylko młodym uczestnikom festiwalu świadczą rosnące liczby nowo wykrywanych zakażeń HIV w Polsce. Epidemia zatacza coraz szersze kręgi. Ubiegły rok był rekordowy z 2384 nowymi przypadkami, ale rok 2023 zapowiada się jeszcze gorzej. Wstępne dane tylko za pierwsze półrocze mówią już o 1503 przypadkach!

Także dlatego stoisko TRR na Pol’and’Rock będzie widoczne z daleka. Na gości czekają ulotki, broszury i plakaty edukacyjne, quizy i konkursy z nagrodami oraz bezpłatne materiały profilaktyczne w tym m.in. prezerwatywy damskie i męskie. Zaplanowano ponadto warsztaty dotyczące szacowania ryzyka zakażenia HIV i HCV. Jednak nawet jeśli ktoś trafi na stoisko pomiędzy godzinami warsztatów – nic straconego! „Przez cały dzień, każdego dnia festiwalu na stoisku będzie można porozmawiać z edukatorami, którzy chętnie podzielą się wiedzą na temat profilaktyki chorób przenoszonych drogą płciową i odpowiedzą na każde pytanie. Warto odwiedzić nasze stoisko również w celu wykonania szybkiego, bezpłatnego testu w kierunku HIV, HCV i kiły – o ile z rozmowy wyniknie, że jest on potrzebny” – zachęca dr Joanna Dec-Pietrowska z TRR oddział Zielona Góra.

Jeśli komuś nie uda się dotrzeć na festiwal, zawsze może zajrzeć do mediów społecznościowych Towarzystwa Rozwoju Rodziny Zielona Góra, gdzie będą się pojawiać obszerne relacje z tego, co będzie się działo na stoisku.

„Do zakażeń HIV dochodzi najczęściej w wyniku ryzykownych zachowań seksualnych,  o które łatwiej w czasie wakacji i urlopów. Dlatego cieszę się, że mogliśmy wesprzeć realizację kampanii edukacyjnej TRR na Pol’and’Rock Festival. W walce z HIV najważniejsza jest wiedza i profilaktyka. Wierzę, że dzięki akcji TRR uczestnicy tej imprezy dowiedzą się więcej o HIV i nie dołączą do szybko rosnącej grupy osób, którym potrzebne są leki antyretrowirusowe” – skomentował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Instytut Badawczy, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która przeznaczyła już 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.