Komunikaty PR

Profilaktyka HIV w poznańskich klubach

2022-04-27  |  10:15
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.56 MB )

Już od piątku w poznańskich klubach, oprócz rozrywki, na gości będą czekały informacje o profilaktyce i terapii HIV. Akcja zaczyna się 29 kwietnia o 22:00 w Dużym Lokum przy ul. Półwiejskiej 16 występem Siostry Mary Read. Na miejscu będą też wolontariusze, którzy podzielą się informacjami na temat wirusa. Wszystko to w ramach projektu edukacyjnego „Od przygody zwykle się zaczyna” Urzędu Miasta Poznania prowadzonego przez stowarzyszenie Grupa Stonewall. Kampania potrwa do października. Realizowana jest ze środków z konkursu Pozytywnie Otwarci.

Województwo wielkopolskie od lat utrzymuje się w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o liczbę nowo wykrytych zakażeń HIV. Zgodnie z danymi NIZP PZH-PIB w roku 2020 w Wielkopolsce odnotowano 76 przypadków HIV. Więcej było tylko na Mazowszu i w Małopolsce. Podobną sytuację obserwowaliśmy przed pandemią COVID-19. W roku 2019 wykryto w Wielkopolsce 131 nowych zakażeń (czwarte miejsce w Polsce), a w 2018 – 152 (trzecia pozycja). Te liczby pokazują, że wiedza na temat profilaktyki HIV jest w województwie bardzo potrzebna.

„Pracując z Grupą Stonewall, widzę jak duży jest głód informacji o chorobach przenoszonych drogą płciową. Problemem, który zauważyło Miasto Poznań, jest fakt, że poza środowiskiem LGBT+ w społeczeństwie brakuje wiedzy na temat nowoczesnej profilaktyki HIV, a także świadomości, że N=N, czyli że osoba HIV+ z niewykrywalnym poziomem wirusa we krwi nie przenosi zakażenia. Nie lepiej jest z wiedzą na temat innych chorób przenoszonych drogą płciową” – mówi Paweł Ziemba, koordynator poznańskich wydarzeń, przedstawiciel Stowarzyszenia Grupa Stonewall. – „Stąd projekt partyworkingu skierowanego do szerokiej rzeszy osób korzystających z klubów i dyskotek w Poznaniu, gdzie do tej pory nie była prowadzona podobna edukacja”.

Oprócz Dużego Lokum, wolontariusze będą też obecni m.in. w klubie Come back. W ramach projektu jeszcze przed wakacjami zacznie ponadto działać aplikacja mobilna mająca na celu podnoszenie poziomu wiedzy o HIV. Na podstawie dostępnej w aplikacji ankiety każdy będzie mógł oszacować, czy i kiedy powinien pójść do Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego, żeby zrobić bezpłatny, anonimowy test. Aplikacja poda też w przystępnej formie informację na temat profilaktyki HIV, m.in. zachowań ryzykownych.

„Podczas pandemii COVID-19 liczba wykonywanych w Polsce testów w kierunku zakażenia HIV znacząco spadła. To bardzo niebezpieczne, bo przecież ten wirus nie jest w odwrocie. Przeciwnie. Liczba zakażeń rośnie. Tymczasem ludzie nie robią badań, nie wiedzą o swoim statusie i nie podejmują leczenia. Dlatego cieszą akcje takie jak ta przygotowana przez Urząd Miasta Poznania oraz Grupę Stonewall. Dzięki niej możliwe będzie bezpośrednie dotarcie z wiedzą do młodzieży, a więc grupy, która HIV zakaża się najczęściej” – podsumował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

 

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.