Profilaktyka HIV w poznańskich klubach
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Już od piątku w poznańskich klubach, oprócz rozrywki, na gości będą czekały informacje o profilaktyce i terapii HIV. Akcja zaczyna się 29 kwietnia o 22:00 w Dużym Lokum przy ul. Półwiejskiej 16 występem Siostry Mary Read. Na miejscu będą też wolontariusze, którzy podzielą się informacjami na temat wirusa. Wszystko to w ramach projektu edukacyjnego „Od przygody zwykle się zaczyna” Urzędu Miasta Poznania prowadzonego przez stowarzyszenie Grupa Stonewall. Kampania potrwa do października. Realizowana jest ze środków z konkursu Pozytywnie Otwarci.
Województwo wielkopolskie od lat utrzymuje się w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o liczbę nowo wykrytych zakażeń HIV. Zgodnie z danymi NIZP PZH-PIB w roku 2020 w Wielkopolsce odnotowano 76 przypadków HIV. Więcej było tylko na Mazowszu i w Małopolsce. Podobną sytuację obserwowaliśmy przed pandemią COVID-19. W roku 2019 wykryto w Wielkopolsce 131 nowych zakażeń (czwarte miejsce w Polsce), a w 2018 – 152 (trzecia pozycja). Te liczby pokazują, że wiedza na temat profilaktyki HIV jest w województwie bardzo potrzebna.
„Pracując z Grupą Stonewall, widzę jak duży jest głód informacji o chorobach przenoszonych drogą płciową. Problemem, który zauważyło Miasto Poznań, jest fakt, że poza środowiskiem LGBT+ w społeczeństwie brakuje wiedzy na temat nowoczesnej profilaktyki HIV, a także świadomości, że N=N, czyli że osoba HIV+ z niewykrywalnym poziomem wirusa we krwi nie przenosi zakażenia. Nie lepiej jest z wiedzą na temat innych chorób przenoszonych drogą płciową” – mówi Paweł Ziemba, koordynator poznańskich wydarzeń, przedstawiciel Stowarzyszenia Grupa Stonewall. – „Stąd projekt partyworkingu skierowanego do szerokiej rzeszy osób korzystających z klubów i dyskotek w Poznaniu, gdzie do tej pory nie była prowadzona podobna edukacja”.
Oprócz Dużego Lokum, wolontariusze będą też obecni m.in. w klubie Come back. W ramach projektu jeszcze przed wakacjami zacznie ponadto działać aplikacja mobilna mająca na celu podnoszenie poziomu wiedzy o HIV. Na podstawie dostępnej w aplikacji ankiety każdy będzie mógł oszacować, czy i kiedy powinien pójść do Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego, żeby zrobić bezpłatny, anonimowy test. Aplikacja poda też w przystępnej formie informację na temat profilaktyki HIV, m.in. zachowań ryzykownych.
„Podczas pandemii COVID-19 liczba wykonywanych w Polsce testów w kierunku zakażenia HIV znacząco spadła. To bardzo niebezpieczne, bo przecież ten wirus nie jest w odwrocie. Przeciwnie. Liczba zakażeń rośnie. Tymczasem ludzie nie robią badań, nie wiedzą o swoim statusie i nie podejmują leczenia. Dlatego cieszą akcje takie jak ta przygotowana przez Urząd Miasta Poznania oraz Grupę Stonewall. Dzięki niej możliwe będzie bezpośrednie dotarcie z wiedzą do młodzieży, a więc grupy, która HIV zakaża się najczęściej” – podsumował Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
Konkurs Pozytywnie Otwarci
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.