Komunikaty PR

PROFILAKTYKA TO NAJLEPSZA TAKTYKA

2023-02-03  |  09:00
Biuro prasowe
  • Co roku ponad 20 tysięcy Polek słyszy diagnozę raka piersi, który jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet. [1]
  • Przy okazji Światowego Dnia Walki z Rakiem, przypadającego na 4 lutego, chcemy zwrócić uwagę, że profilaktyka ma kluczowe znaczenie dla wcześniejszego wykrywania choroby i przekłada się na leczenie i jego wyniki.
  • Dzięki akcji „Gabinety z Różową Wstążką” 5000 Polek mogło w ubiegłym roku potwierdzić zdrowie swoich piersi podczas badania USG. Raport z akcji prowadzi do ważnych konkluzji.


Choroba nowotworowa stała się plagą ostatnich dziesięcioleci. Wraz z dynamicznym rozwojem medycyny pojawiają się oczywiście nowe metody leczenia, ale często ich skuteczność jest determinowana przez jeden czynnik - czas. Im wcześniej wykryjemy zmiany, tym bardziej rosną szanse na całkowite wyleczenie.

Co roku ponad 20 tysięcy Polek słyszy diagnozę raka piersi. [2] To najczęściej występujący nowotwór u kobiet. I można powiedzieć, że „choroba nie wybiera”. Ale to my sami decydujemy, jak żyjemy, co jemy i jak często się badamy. Profilaktyka to nasz wybór.

„Gabinety z Różową Wstążką” z Polkami od 15 lat

Mając za cel wspieranie zdrowia kobiet i podnoszenie świadomości społecznej w kwestii profilaktyki raka piersi, w 1998 roku Avon zainicjował i po dziś dzień prowadzi jedną z największych inicjatyw społecznych w Polsce – kampanię Avon Kontra Rak Piersi.

Chcąc zwiększać dostęp do badań profilaktycznych i budować wśród kobiet pozytywny nawyk regularnego badania, firma rozpoczęła w 2007 roku ogólnopolską akcję „Gabinety z Różową Wstążką”, której partnerem jest Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum. Dotychczas 63 tysiące kobiet skorzystało z dofinansowanych badań USG w gabinetach lekarskich w całym kraju.

„Gabinety z Różową Wstążką” to świetna inicjatywa pokazująca, że Polki chcą potwierdzać swoje zdrowie albo dać sobie szansę na wychwycenie choroby na możliwie najwcześniejszym etapie. O tym, że akcja na trwałe wpisała się w „różowy październik” świadczy fakt, że panie zgłaszają się na badania USG, gdy tylko rozpoczynają się zapisy. Prowadząc akcję jesteśmy zaskoczone tym, że tak szybko wyczerpuje się pula badań, ale cieszymy się, że dzięki zaangażowaniu firmy Avon co roku udaje się je zrealizować.” – mówi Ewa Grabiec-Raczak, Prezes Zarządu Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa-Centrum.

W ubiegłorocznej edycji 5 000 Polek odwiedziło „Gabinety z Różową Wstążką”. Dla większości była to szansa, żeby potwierdzić zdrowie swoich piersi. Dla niektórych okazała się to być szansa, żeby zawalczyć o swoje zdrowie, zanim będzie za późno.

Dane i wnioski po edycji 2022

Podsumowanie akcji, na postawie danych dostarczonych przez lekarzy z 87 placówek medycznych, które brały w niej udział w edycji 2022, przygotował dr Jacek Tulimowski, ginekolog i położnik, od lat główny konsultant merytoryczny „Gabinetów z Różową Wstążką”.

Liczby pokazały jasno, że prawidłowy rezultat badania stwierdzono u 48.6% przebadanych kobiet, a zmiany łagodne u 31.8%. Zmiany o charakterze podejrzanym w badaniu USG i wymagającym dalszej diagnostyki opisano u 19.5% pacjentek, a zmianę o charakterze raka piersi, potwierdzoną w badaniu histopatologicznym, rozpoznano u 1 pacjentki.

690 kobietom zlecono dalsze badania diagnostyczne, z czego 341 badanie mammograficzne. 153 pacjentki skierowano na biopsję, 28 na konsultację do poradni genetycznej, a konsultacji specjalisty onkologa wymagało 127 pacjentek.

„Nie wiadomo, jakie będą wyniki dalszej diagnostyki u blisko 20% pań skierowanych na badania. Ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że nawet jeśli zostanie u nich wykryty rak, będzie to wczesne stadium, w wielu wypadkach uleczalne. Warto podkreślić, że programem bezpłatnych badań profilaktycznych w kierunku raka piersi (mammografia) objęte są kobiety w wieku 50-69 lat. Młodsze kobiety potrzebują skierowania. To wiąże się z wizytą u lekarza, często z kosztami. A młode kobiety tez chorują. I to coraz częściej. Dlatego tak ważne są takie akcje jak badania USG piersi w „Gabinetach z Różową Wstążką”. Mogę powiedzieć, że ratują one życie kobietom! – konkluduje dr Tulimowski.

PROFILAKTYKA TO NAJLEPSZ TAKTYKA

Warto sobie zdać sprawę, że to, jak wygląda nasze życie zależy od nas, a zdrowie to nasz wybór.

„W codziennym pędzie nie mamy czasu zająć się sobą, ważne dla nas sprawy odkładamy na później. Mówimy często - później o siebie zadbam, później odpocznę, później pójdę do lekarza, na badania. Musimy zdać sobie sprawę, że profilaktyka daje nam tylko dwa wyjścia: badamy się, by potwierdzić, że jesteśmy zdrowe, lub aby dać sobie szansę na wychwycenie choroby na możliwie najwcześniejszym etapie. Im wcześniej zdobędziemy wiedzę na temat swojego stanu zdrowia, tym skuteczniejsze działania możemy podjąć, żeby sobie pomóc. I dlatego tak ważne dla nas kobiet jest regularne, co najmniej raz w roku, badanie ultrasonograficzne piersi. – dodaje Ewa Raczak-Grabiec.

LEPSZY ŚWIAT DLA KOBIET

Misją Avon jest tworzenie lepszego świata dla kobiet. Dlatego firma od 15 lat co roku organizuje „Gabinety z Różową Wstążką”. Avon dofinansowuje badania USG piersi przekazując na ten cel 100% dochodu ze sprzedaży produktów z Różową Wstążką, które są dostępne cały rok u Konsultantek Avon i na stronie: www.avon.pl

Każdy kupiony produkt z Różową Wstążką wspiera inne kobiety w ich trosce o własne zdrowie. Razem możemy więcej!

Więcej o kampanii Avon Kontra Rak Piersi przeczytasz na: www.AvonKontraRakPiersi.pl  

 


[1] https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/profilaktyka-skuteczna-bron-w-walce-z-rakiem-piersi, dostęp: 26.01.2023

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.