Prozdrowotna akcja dla mężczyzn w Atrium Promenada
„Zdrowie to męska rzecz” – to hasło akcji profilaktycznej organizowanej w Atrium Promenada we współpracy z Fundacją Kapitan Światełko. Już 5 listopada br. wszyscy chętni panowie będą mogli wykonać badania pod kątem wczesnego wykrywania nowotworów jąder oraz prostaty. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Regularne badania oraz profilaktyka pomagają we wczesnym wykrywaniu nieprawidłowych zmian w organizmie oraz szybszym leczeniu nowotworów. Już od lat, dzięki Fundacji Kapitan Światełko, listopad jest miesiącem edukowania i przypominania o tym, że Zdrowie to męska rzecz. Galerie Atrium włączyły się w promowanie idei dbania o zdrowie i już 5 listopada br. w centrum handlowym Atrium Promenada będzie możliwość wykonania bezpłatnych badań pod kątem raka jąder oraz raka prostaty. Dodatkowo, dla uczestników akcji dostępni będą eksperci, z którymi będzie można porozmawiać na tematy zdrowotne oraz zasięgnąć porady.
Z bezpłatnych badań USG jąder oraz poziomu PSA będzie można skorzystać w Atrium Promenada w sobotę, 5 listopada br. w godzinach 10.00-20.00. Wyniki obu badań są dostępne niemal natychmiastowo lub w przeciągu ok. 10 minut. USG jąder to szybkie i w pełni bezpieczne badanie pozwalające skutecznie diagnozować liczne schorzenia tej części ciała. Badaniu będą mogli poddać się mężczyźni do 40 r.ż. Natomiast badanie poziomu PSA, polegające na pobraniu kropli krwi z palca, pozwala określić czy prawidłowo funkcjonuje prostata. Wykonanie testu PSA zalecane jest mężczyznom powyżej 40 lat. Można wziąć w nim udział w każdej chwili, nie ma konieczności przyjścia na czczo.
Stanowiska zapewniające intymność wraz z profesjonalną obsługą znajdować się będą pomiędzy salonem RTV Euro AGD a sklepem Reserved. Badania są bezbolesne i nie wymagają żadnych przygotowań poza zachowaniem higieny osobistej. Nie będą prowadzone zapisy, decyduje kolejność zgłoszeń.
Fundacja Kapitan Światełko od 2014 roku dba o męskie zdrowie intymne - nie tylko to fizyczne, ale także psychiczne poprzez rozmowy z mężczyznami o ich samopoczuciu, prowadzone szkolenia oraz edukację kiedy i gdzie szukać pomocy. Fundacja jest organizatorem jednej z najbardziej popularnych kampanii prozdrowotnych „Mosznowładcy – robimy to dla jaj”.
Więcej informacji na stronie: www.warszawa.promanada.com

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.