Przez zdrowie do sukcesu
Michał Kort – ekspert implantologii, właściciel firmy stomatologicznej Implantik.
Zdrowie to niezbędny fundament sukcesu – jest źródłem wewnętrznej energii i wytrwałości, pozwala osiągać cele i cieszyć się życiem – mówi Michał Kort – właściciel firmy stomatologicznej Implantik.
Często mówi Pan o tym, że stan zdrowia ma bardzo duży wpływ na nasze sukcesy w życiu zawodowym. Na czym dokładnie polega ta relacja?
Odnoszenie sukcesów w życiu zawodowym wymaga wiedzy, wytrwałości i konsekwencji w dążeniu do celu. Najczęściej uważamy, że sukces jest wynikiem predyspozycji mentalnych. Trudno się z tym nie zgodzić, trzeba jednak pamiętać, że wewnętrzna energia nie bierze się znikąd, a osiąganie trudnych celów jest wymagające również w sensie fizycznym. Często nie mamy świadomości tego, jak ważnym czynnikiem sukcesu jest ogólny stan zdrowia.Ani dobre samopoczucie, ani dobry stan zdrowia nie są możliwe, jeżeli nie zadbamy o właściwy stan uzębienia. Zresztą zdrowe zęby to nie tylko nasza wizytówka, to również zaproszenie do kontaktu, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Trudno sobie wyobrazić nawiązywanie relacji z zaciśniętymi zębami. Chore zęby i zły zgryz mogą być źródłem kompleksów, które wpływają na jakość aktywności zawodowej i zdolność osiągania celów biznesowych. Przy dzisiejszym poziomie konkurencji o powodzeniu ważnych projektów mogą decydować detale, a zdrowie zębów z pewnością detalem nie jest.
Pacjentom z pewnością chodzi zarówno o zdrowie, jak i o atrakcyjny wygląd
Czy nam się to podoba, czy nie, jesteśmy cały czas oceniani przez naszych klientów czy kontrahentów. I należy tu odróżnić dwie rzeczy. Ocenianie kogoś po wyglądzie jest źle widziane. Jednak zaniedbane zęby cały czas są i chyba zawsze będą odbierane jednoznacznie negatywnie. Z kolei zdrowy uśmiech może otworzyć duże możliwości, zarówno w biznesie i w życiu osobistym. Uśmiech jest wyrażeniem pozytywnych emocji, jest dobrze odbierany przez kontrahentów i współpracowników, zwiększa efektywność pracy w grupie, pozwala na zjednanie sobie ludzi i wzbudza zaufanie. Można powiedzieć, że we współczesnym biznesie uśmiech jest niezbędnym narzędziem, szczególnie dla menedżerów i liderów. Dla nich leczenie stomatologiczne to inwestycja, która zwróci się wielokrotnie.
Czy łatwo jest funkcjonować w tej branży? Jakie są perspektywy rozwoju?
Polski rynek usług stomatologicznych to dowód na to, że ochrona zdrowia może być innowacyjnym, dynamicznym biznesem. Klienci mają dostęp do wiedzy i coraz większe wymagania. Aby je spełnić potrzebne jest holistyczne podejście. Musimy być ekspertami od implantologii, protetyki i ortodoncji. Usługi stomatologiczne uzupełniamy zabiegami kosmetycznymi ułatwiającymi regenerację po ingerencji chirurgicznej. Trzeba też pamiętać o tym, że kompleksowego leczenia stomatologicznego nie da się przeprowadzić w jeden dzień. W niektórych wypadkach leczenie trwa nawet ponad tydzień. Dlatego nasza klinika ma własną bazę noclegową. Takie rozwiązanie jest nie tylko wygodne dla pacjenta, ale również ułatwia pracę lekarzom i pozytywnie wpływa na jakość usług. Myślimy też o rozwoju i otwieraniu kolejnych placówek. W ten sposób będziemy mogli być bliżej pacjenta, ale również będziemy w stanie osiągnąć korzyści skali, które są niezbędne na tym bardzo konkurencyjnym rynku.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.