Przez zdrowie do sukcesu
Michał Kort – ekspert implantologii, właściciel firmy stomatologicznej Implantik.
Zdrowie to niezbędny fundament sukcesu – jest źródłem wewnętrznej energii i wytrwałości, pozwala osiągać cele i cieszyć się życiem – mówi Michał Kort – właściciel firmy stomatologicznej Implantik.
Często mówi Pan o tym, że stan zdrowia ma bardzo duży wpływ na nasze sukcesy w życiu zawodowym. Na czym dokładnie polega ta relacja?
Odnoszenie sukcesów w życiu zawodowym wymaga wiedzy, wytrwałości i konsekwencji w dążeniu do celu. Najczęściej uważamy, że sukces jest wynikiem predyspozycji mentalnych. Trudno się z tym nie zgodzić, trzeba jednak pamiętać, że wewnętrzna energia nie bierze się znikąd, a osiąganie trudnych celów jest wymagające również w sensie fizycznym. Często nie mamy świadomości tego, jak ważnym czynnikiem sukcesu jest ogólny stan zdrowia.Ani dobre samopoczucie, ani dobry stan zdrowia nie są możliwe, jeżeli nie zadbamy o właściwy stan uzębienia. Zresztą zdrowe zęby to nie tylko nasza wizytówka, to również zaproszenie do kontaktu, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Trudno sobie wyobrazić nawiązywanie relacji z zaciśniętymi zębami. Chore zęby i zły zgryz mogą być źródłem kompleksów, które wpływają na jakość aktywności zawodowej i zdolność osiągania celów biznesowych. Przy dzisiejszym poziomie konkurencji o powodzeniu ważnych projektów mogą decydować detale, a zdrowie zębów z pewnością detalem nie jest.
Pacjentom z pewnością chodzi zarówno o zdrowie, jak i o atrakcyjny wygląd
Czy nam się to podoba, czy nie, jesteśmy cały czas oceniani przez naszych klientów czy kontrahentów. I należy tu odróżnić dwie rzeczy. Ocenianie kogoś po wyglądzie jest źle widziane. Jednak zaniedbane zęby cały czas są i chyba zawsze będą odbierane jednoznacznie negatywnie. Z kolei zdrowy uśmiech może otworzyć duże możliwości, zarówno w biznesie i w życiu osobistym. Uśmiech jest wyrażeniem pozytywnych emocji, jest dobrze odbierany przez kontrahentów i współpracowników, zwiększa efektywność pracy w grupie, pozwala na zjednanie sobie ludzi i wzbudza zaufanie. Można powiedzieć, że we współczesnym biznesie uśmiech jest niezbędnym narzędziem, szczególnie dla menedżerów i liderów. Dla nich leczenie stomatologiczne to inwestycja, która zwróci się wielokrotnie.
Czy łatwo jest funkcjonować w tej branży? Jakie są perspektywy rozwoju?
Polski rynek usług stomatologicznych to dowód na to, że ochrona zdrowia może być innowacyjnym, dynamicznym biznesem. Klienci mają dostęp do wiedzy i coraz większe wymagania. Aby je spełnić potrzebne jest holistyczne podejście. Musimy być ekspertami od implantologii, protetyki i ortodoncji. Usługi stomatologiczne uzupełniamy zabiegami kosmetycznymi ułatwiającymi regenerację po ingerencji chirurgicznej. Trzeba też pamiętać o tym, że kompleksowego leczenia stomatologicznego nie da się przeprowadzić w jeden dzień. W niektórych wypadkach leczenie trwa nawet ponad tydzień. Dlatego nasza klinika ma własną bazę noclegową. Takie rozwiązanie jest nie tylko wygodne dla pacjenta, ale również ułatwia pracę lekarzom i pozytywnie wpływa na jakość usług. Myślimy też o rozwoju i otwieraniu kolejnych placówek. W ten sposób będziemy mogli być bliżej pacjenta, ale również będziemy w stanie osiągnąć korzyści skali, które są niezbędne na tym bardzo konkurencyjnym rynku.

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.