Komunikaty PR

PrzyGotujmy Lepszy Świat!

2022-07-15  |  10:10
Biuro prasowe

Ponad 37 mln litrów wody i 303 tys. kg CO2 – tyle zaoszczędzili uczniowie z polskich szkół, przygotowując blisko 38 tys. roślinnych posiłków w ramach drugiej edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego PrzyGotujmy Lepszy Świat. Do udziału w kampanii, mającej na celu zmianę nawyków żywieniowych najmłodszego pokolenia, zarejestrowało się w ciągu dwóch lat ponad 1 700 szkół z całej Polski.

 

Mała wielka zmiana

PrzyGotujmy Lepszy Świat to inicjatywa skierowana do uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Dzięki programowi dzieci dowiedziały się, że to, co jedzą ma ogromny wpływ nie tylko na ich zdrowie, ale też na planetę, a mała zmiana na talerzu może stanowić znaczącą zmianę dla Ziemi.

Produkując mięso i nabiał ponosimy ogromne koszty środowiskowe. Do ich wytworzenia potrzebujemy znacznie większych ilości wody i powierzchni ziemi niż przy produkcji żywności roślinnej – mówi Joanna Lotkowska z  ProVeg Polska, organizacji zajmującej się budowaniem świadomości żywieniowej, która jest partnerem merytorycznym programu PrzyGotujmy Lepszy Świat – Wykorzystując do przyrządzania posiłków więcej produktów pochodzenia roślinnego, możemy mieć mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Każde tego typu działanie ma sens – pomaga przywrócić ziemi bioróżnorodność, ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, uratować tysiące gatunków roślin i zwierząt – dodaje.

Dowodem na to są liczby podsumowujące program edukacyjny PrzyGOTUJMY Lepszy Świat. W  dwóch edycjach uczestniczyło prawie 100 tys. uczniów. Mogli oni skorzystać z atrakcyjnych materiałów dydaktycznych i wziąć udział w interaktywnych lekcjach, których scenariusze opracowali eksperci do spraw żywienia i doświadczeni pedagodzy. Dzieci, poza wiedzą teoretyczną, zdobywały także umiejętności praktyczne, przygotowując posiłki oparte na składnikach roślinnych. Zamieniając 123 tys. tradycyjnych posiłków na dania roślinne, wyprodukowały o około 980 tys. mniej kg CO₂. To tyle ile wyemituje samochód okrążając Ziemię aż 3 razy! Zużyły też o około 120 mln mniej litrów wody, która starczy dla 100 osób na codzienny, 10-minutowy prysznic przez 44 lata!

Akcja – edukacja!

Trzy klasy ze szkół, które zdobyły największą liczbę punktów w programie, wygrały wyjazd do Spały na „Bardzo Zieloną Szkołę”, organizowaną przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”. Podczas wyjazdu uczniowie mieli okazję poznać i poćwiczyć kolejne proekologiczne i prozdrowotne zachowania, obcować z naturą w rezerwacie przyrody i poznać Zielony Kodeks Młodego Ekologa.

W ramach programu zostaną także zrealizowane szkolenia dla pracowników obsługujących szkolną stołówkę. W ich trakcie kucharze Knorr i Unilever Food Solutions, przygotują dania kuchni roślinnej, które można wprowadzić do szkolnego menu. W spotkaniach uczestniczyć będzie także dietetyczka z ProVeg Polska, która przedstawi gotowe rozwiązania dotyczące prawidłowego komponowania wartościowych i smacznych posiłków.

---

Partnerem Głównym kampanii jest Knorr – marka produktów żywnościowych obecna na polskim rynku od 1933 roku. Jej celem jest dostarczenie polskim konsumentom doskonale smakujących produktów, na bazie których można przyrządzić szybko i prosto smaczne potrawy. Produkty marki Knorr tworzy i doskonali sztab profesjonalnych kucharzy z całego świata, dla których gotowanie jest życiową pasją. Korzystają oni ze składników wysokiej jakości, o które Knorr dba od samego początku, z zachowaniem troski o środowisko. Wierzymy, że dzięki zrównoważonemu rolnictwu produkty Knorr smakują lepiej.

Partnerem merytorycznym akcji jest ProVeg – znana w Polsce i na świecie międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz budowania świadomości żywieniowej. Jej głównym celem jest podnoszenie świadomości na temat tego, jak dietą możemy dbać o zdrowie, środowisko, dobrostan zwierząt i sprawiedliwość żywieniową.

Autorem konceptu, kreacji w mediach i organizatorem kampanii jest agencja Advalue Engaged, która w swojej codziennej pracy stawia na tworzenie rozwiązań marketingowych prowadzących do zrównoważonego rozwoju biznesu i społeczeństwa. Za działania PR odpowiada agencja Yellowcups.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku Biuro prasowe
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych
Zdrowie Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji
2025-01-15 | 14:00

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Jednym z Twoich postanowień na nowy rok jest to, aby bardziej o siebie zadbać? Nic prostszego! Dzięki wysokiej jakości suplementom diety nie będziesz musiała podejmować
Zdrowie Filary pielęgnacji skóry atopowej
2024-12-30 | 09:00

Filary pielęgnacji skóry atopowej

Atopowe Zapalenie Skóry jest przewlekłą chorobą cywilizacyjną. Do jej objawów należą przesuszenie skóry, zaczerwienienie, podrażnienie i dotkliwy świąd, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Transport

Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.