Komunikaty PR

Przyjaciele Świata zbierali fundusze dla łódzkich placówek medycznych

2023-05-15  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations

ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Do pobrania docx ( 0.12 MB )

W minioną sobotę Przyjaciele Świata po raz kolejny spotkali się na charytatywnym balu w Łodzi i po raz kolejny nie zawiedli, zbierając 75.000 zł, które przeznaczone zostaną na wsparcie Uniwersyteckiego Centrum Pediatrii im. M. Konopnickiej przy ul. Spornej oraz Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi przy ul. Pomorskiej. Bal, który tym razem odbył się w klimacie wiosennego karnawału, zorganizowany został przez Stowarzyszenie „Przyjaciele Świata” we współpracy z Fundacją „Serce dla Serc”. Gośćmi specjalnymi inicjatywy byli prowadzący imprezę Conrado Moreno oraz znana tancerka Anna Głogowska, która poderwała uczestników balu do wspólnej tanecznej zabawy.

Kolejna edycja balu charytatywnego tym razem odbyła się we wnętrzach hotelu DoubleTree by Hilton. To właśnie tam przez cały sobotni wieczór 250 osób spotkało się, by zebrać fundusze na rzecz potrzebujących organizacji. Tym razem były to dwie łódzkie placówki medyczne: Uniwersyteckie Centrum Pediatrii im. M. Konopnickiej oraz Centralny Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego. Podczas balu tradycyjnie odbyła się aukcja, na której za 16.000 zł wylicytowany został obraz autorstwa Adama Kalinowskiego pt. „Dziewczynka w złotych bucikach”, przekazany przez nowo powstałą łódzką Galerię Sztuki AOKZ. Podczas wydarzenia Goście wylicytowali też weekendowe pobyty w hotelach w różnych miejscowościach w Polsce (za kwoty od 2.000 zł do 10.000 zł) Są to: Solaris – Centrum Wypoczynkowo-Konferencyjne w Łazach, The Bridge Wrocław MGallery, hotel we Wrocławiu, Radisson Blu Resort & Conference Center (Ostróda Mazury), Pałac Mierzęcin (pobyt wraz ze zwiedzaniem winnicy i degustacją win). Na balu pojawiła się także okazja wynajęcia 4-osobowego kampera od firmy Nordyński Centrum Motoryzacyjne, który wylicytowany został za 9.000 zł. Uczestnicy balu na specjalnym stoisku zakupić mogli kubki z rysunkami i autografami znanych osób ze świata kultury oraz słynnych kucharzy. Łącznie na cel wsparcia placówek medycznych zebranych zostało 75.000 zł.

Bal „Wiosenny Karnawał” charytatywnie poprowadził Conrado Moreno, polsko-hiszpański konferansjer, osobowość medialna i telewizyjna, aktor oraz prezenter telewizyjny. Do inicjatywy przyłączyła się tancerka klasy „S” (najwyższa klasa taneczna), a jednocześnie niezwykle lubiana i popularna prezenterka telewizyjna – Anna Głogowska.  O muzyczną oprawę balu zadbał zespół Stage Fever, który wystąpił w 7 - osobowym składzie wraz z sekcją dętą i dwoma wokalistami. Zespół Stage Fever na co dzień występuje u boku największych polskich gwiazd, jak Lady Pank, Sylwia Grzeszczak, Wilki czy Mezo.

- Idąc za ciosem ogromnego sukcesu naszej głównej inicjatywy „Przyjaciele Gotują”, która na stałe wpisała się już w kalendarz imprez charytatywnych w Łodzi, postanowiłyśmy zorganizować także wiosenną edycję naszego balu pt. „Wiosenny Karnawał”. Na wydarzeniu gościliśmy 250 osób, dzięki którym finansowe wsparcie na swoją działalność otrzyma Uniwersyteckie Centrum Pediatrii oraz Centralny Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego. Wszystkim, którzy zechcieli przyłączyć się do wydarzenia - naszym gościom i partnerom - z całego serca bardzo dziękuję! To właśnie dzięki takim ludziom jak Wy zmieniamy nasze otoczenie i świat na lepszemówi Joanna Nordyńska, Wiceprezes Stowarzyszenia „Przyjaciele Świata”.

Stowarzyszenie „Przyjaciele Świata” jest organizacją non-profit. Jego działalność koncentruje się na pomocy najmłodszym, a wśród placówek objętych wsparciem znajdują się szpitale, domy dziecka i świetlice środowiskowe. Oprócz dobroczynnych kolacji, Stowarzyszenie oferuje również kubeczki i talerzyki z autografami znanych osób, a fundusze pozyskane w ten sposób przeznaczane są na szczytne cele. Wśród osobistości, które wsparły działalność „Przyjaciół Świata” są między innymi: Agatha Ruiz de la Prada, Agnieszka Holland & Kasia Adamik, Agnieszka Radwańska, Allan Starski, Andrzej Bartkowiak, Andrzej Pągowski, Andrzej Polan, Andrzej Seweryn, Artur Partyka, Bad Boys Blue, Basia Trzetrzelewska, Beata Kozidrak, Bogumiła Wander & Krzysztof Baranowski, Bonnie Tyler, Claudia Cardinale, Dawid Tomaszewski, Ewa Minge, Ewa Wachowicz,  Jary OZ, Jerzy Janowicz, Jerzy Stuhr, Justyna Steczkowska, Karol Okrasa, Kenzo Takada, Kurt Scheller, Leszek Możdżer, Magda Gessler, Maciej Stuhr, Mario Vargas Llosa, Michał Urbaniak, Michel Moran, Mietek Szcześniak, Pascal Brodnicki, Patrizia Gucci ,Paprocki & Brzozowski, Pectus, Piotr Fronczewski, Rafał Brzozowski, Robert Sowa, Sting.

Za działania na rzecz potrzebujących Stowarzyszenie otrzymało w roku 2013 nagrodę Grand Prix, a w roku 2014 zostało laureatem Medalu „Pro publico bono” im. Sabiny Nowickiej. 14 maja 2016 r. Fundacja na Rzecz Rozwoju Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi przyznała Stowarzyszeniu „Przyjaciele Świata” Honorowy Medal „Serduszko za Serce”. Medal jest ogromnym wyróżnieniem oraz podziękowaniem za lata wsparcia otrzymanego od Stowarzyszenia przez Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki - jeden z największych wysokospecjalistycznych ośrodków medycznych w Polsce. Decyzją Rady Miejskiej, 13.05.2022 r.  dzięki wnioskowi złożonemu przez „Łódzkie Hospicjum dla Dzieci - Łupkowa", przyznano Stowarzyszeniu „Przyjaciele Świata” odznaczenie „Za zasługi dla Miasta Łodzi".

Stowarzyszenie nie ponosi opłat związanych z siedzibą, nie zatrudnia pracowników, a wszelkie koszty administracyjne związane z aktywnością Stowarzyszenia są pokrywane ze składek członkowskich. Członkinie Stowarzyszenia „Przyjaciele Świata” nie czerpią z działania w nim korzyści materialnych, a zapłatą jest dla nich satysfakcja z niesienia uśmiechu i odrobiny radości tym, których doświadczyło życie.

Szczegółowe informacje o działalności Stowarzyszenia znajdują się na stronie: www.przyjacieleswiata.pl    

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Beyond Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.