Przyjdź do Manufaktury i zostań dawcą szpiku Fundacji DKMS
W sobotę i niedzielę, 26 i 27 sierpnia, fundacja DKMS, zajmująca się walką z nowotworami krwi i innymi chorobami układu krwiotwórczego, odwiedzi Manufakturę by poszukiwać nowych, potencjalnych dawców szpiku.
Weekend – 26 i 27.08,
galeria handlowa, wejście główne (obok Punktu Informacji)
Fundacja DKMS to międzynarodowa organizacja non-profit, która w Polsce działa od 2008 roku. Jej celem jest działalność w zakresie wspierania osób potrzebujących pomocy ze względu na ich stan fizyczny, psychiczny lub emocjonalny; promowania nauki oraz badań w dziedzinie przeszczepiania komórek macierzystych oraz promocji zdrowia publicznego. W ciągu 14 lat Fundacja z powodzeniem zarejestrowała w naszym kraju ponad 1 800 000 potencjalnych dawców szpiku.
Dawcą może zostać każdy ogólnie zdrowy człowiek pomiędzy 18. a 55. rokiem życia i nieposiadający znacznej nadwagi. Wystarczy się zarejestrować i być świadomym swojego zobowiązania. Dołączenie do bazy dawców Fundacji DKMS jest bardzo proste i nie wymaga posiadania przy sobie żadnych dokumentów. Wystarczy, że znamy swój numer PESEL. Po wypełnieniu krótkiej ankiety i formularza w punkcie rejestracyjnym, zostaje pobrany wymaz z wewnętrznej strony policzka. Wszystko zajmie nie więcej niż 10 minut. Próbka następnie poddawana jest typizacji antygenów zgodności tkankowej. Następnie wynik badań oraz dane z formularza zostają wprowadzone do bazy dawców. Cały proces trwa około 2-3 miesiące.
Punkt rejestracyjny DKMS w Manufakturze będzie działał przy wejściu głównym do galerii handlowej, obok Punktu Informacji, w godzinach 10:00 – 20:00.
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.