Przyszłość zależy od Ciebie – profilaktyka Różowego Października w Gdańsku

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
15 października jest Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi. To najczęściej występujący u kobiet i drugi najniebezpieczniejszy nowotwór złośliwy wśród tych znanych medycynie. Niestety w Polsce i na świecie profilaktyka raka piersi wciąż jest tematem zaniedbywanym przez kobiety, ale i mężczyzn, dlatego ważne jest propagowanie wiedzy w tym temacie.
Rak piersi stanowi około 23% wszystkich zachorowań na nowotwory i jest przyczyną około 14% zgonów w Polsce*. Jak się okazuje, temat dotyczy również mężczyzn, którzy także borykają się z tym problemem. Do akcji informacyjnej na temat profilaktyki w tym temacie włącza się coraz więcej firm i przedsiębiorstw nie tylko z branży medycznej, ale i wiele podmiotów komercyjnych.
Profilaktyka może uratować Ci życie
„Profilaktyka raka piersi to wciąż temat tabu. Wraz z marką Triumph chętnie przyłączamy się do każdej akcji w której możemy podzielić się wiedzą na ten temat. Właśnie zdrowie Pań jest dla nas szczególnie ważne – jako marka podkreślająca kobiecość chcemy, aby nasze klientki i ich najbliżsi byli świadomi jak zapobiegać temu schorzeniu. Dlatego w tym roku, przy okazji Różowego Miesiąca, postanowiliśmy wesprzeć Fundację Zdrowy Biust oraz zachęcić klientki do skorzystania z instruktarzu, jak badać biust samodzielnie, a także poinformować naszych klientów o badaniach, które kobiety, jak i mężczyźni, powinni wykonywać systematycznie” – komentuje Krzysztof Płachta, właściciel sklepu Triumph w CH Osowa.
Aby poznać tajniki samobadania, warto odwiedzić w najbliższym czasie CH Osowa. W sklepie marki Triumph, która oferuje bieliznę, stroje kąpielowe i bieliznę nocną, będzie można zasięgnąć porady w kwestii jak poprawnie badać biust. W salonie dostępny będzie fantom, przekazany przez Fundację Zdrowy Biust, na którym klientki będą mogły spróbować przeprowadzić takie badanie. Wyszkolony personel sklepu nie tylko pomoże w zakupie odpowiedniej bielizny, ale i udzieli kompleksowych informacji na ten temat. Co ważne – wszystkie zakupy w Triumph w CH Osowa wesprą pabianicką Fundację Zdrowy Biust. Z każdego paragonu z zakupów w sklepie od 15-31 października 5 zł zostanie przekazane fundacji, a dla klientów przewidziane są upominki od marki i fundacji. Również wraz z zakupami klienci otrzymają różową kokardkę, symbolizująca październikową ideę.
„Rak piersi dotyka wiele kobiet, bez względu na status społeczny czy wiek. Nasze centrum nie od dzisiaj wspiera ważne dla naszej społeczności tematy, a profilaktyka związana z nowotworem to z pewnością jeden z nich. Do końca miesiąca na terenie centrum będą dystrybuowane ulotki Fundacji Zdrowy Biust z instrukcją, jak prawidłowo badać biust, a także będziemy zachęcać klientki oraz ich partnerów do odwiedzenia sklepu Triumph oraz zapoznania się z materiałami i informacjami na ten temat. Cieszymy się, że możemy wesprzeć fundację i przyczynić się do zwiększenia świadomości kobiet i mężczyzn w tym temacie” – dodaje Aleksandra Słowińska, dyrektor CH Osowa.
Inne badania – systematyka kluczem do zdrowego życia
Oprócz samodzielnego badania biustu niezwykle ważne jest okresowe badanie piersi – mammografia lub usg. Według badań klinicznych właśnie dzięki mammografii, którą wykonały co rok lub co 2 lata kobiety w wieku 50-69 lat, śmiertelność na raka piersi spadła aż o 25-30%. Dzięki takim systematycznym badaniom trudniej dopuścić do rozwoju ciężkiej choroby, dlatego niezwykle ważne jest szerzenie tych informacji.
Profilaktyka raka piersi ma bardzo duże znaczenie. To nowotwór, na który umiera coraz więcej także młodszych kobiet. Od 1985 roku z tego powodu październik stał się na świecie Miesiącem Walki z Rakiem Piersi, czasem zwany także Różowym Październikiem. To świetna okazja, żeby zadbać o swoje zdrowie oraz przypomnieć o badaniach swojej mamie, siostrze, przyjaciółce, ale i ojcu, bratu, partnerowi czy kolegom. Wkrótce na terenie parkingu CH Osowa zaparkuje również Mammobus w którym będzie można przebadać piersi. Więcej informacji na temat tego kiedy pojawi się mobilny punkt do badań wkrótce na stronie www.chosowa.pl oraz na profilu Facebook centrum.
*https://pacjent.gov.pl/program-profilaktyczny/profilaktyka-raka-piersi

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.