Komunikaty PR

Przyszłość zależy od Ciebie – profilaktyka Różowego Października w Gdańsku

2020-10-15  |  12:40
Biuro prasowe
Kontakt

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.

Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl

15 października jest Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi. To najczęściej występujący u kobiet i drugi najniebezpieczniejszy nowotwór złośliwy wśród tych znanych medycynie. Niestety w Polsce i na świecie profilaktyka raka piersi wciąż jest tematem zaniedbywanym przez kobiety, ale i mężczyzn, dlatego ważne jest propagowanie wiedzy w tym temacie.

 

Rak piersi stanowi około 23% wszystkich zachorowań na nowotwory i jest przyczyną około 14% zgonów w Polsce*. Jak się okazuje, temat dotyczy również mężczyzn, którzy także borykają się z tym problemem. Do akcji informacyjnej na temat profilaktyki w tym temacie włącza się coraz więcej firm i przedsiębiorstw nie tylko z branży medycznej, ale i wiele podmiotów komercyjnych.

 

Profilaktyka może uratować Ci życie

 

„Profilaktyka raka piersi to wciąż temat tabu. Wraz z marką Triumph chętnie przyłączamy się do każdej akcji w której możemy podzielić się wiedzą na ten temat. Właśnie zdrowie Pań jest dla nas szczególnie ważne – jako marka podkreślająca kobiecość chcemy, aby nasze klientki i ich najbliżsi byli świadomi jak zapobiegać temu schorzeniu. Dlatego w tym roku, przy okazji Różowego Miesiąca, postanowiliśmy wesprzeć Fundację Zdrowy Biust oraz zachęcić klientki do skorzystania z instruktarzu, jak badać biust samodzielnie, a także poinformować naszych klientów o badaniach, które kobiety, jak i mężczyźni, powinni wykonywać systematycznie” – komentuje Krzysztof Płachta, właściciel sklepu Triumph w CH Osowa.

 

Aby poznać tajniki samobadania, warto odwiedzić w najbliższym czasie CH Osowa. W sklepie marki Triumph, która oferuje bieliznę, stroje kąpielowe i bieliznę nocną, będzie można zasięgnąć porady w kwestii jak poprawnie badać biust. W salonie dostępny będzie fantom, przekazany  przez Fundację Zdrowy Biust, na którym klientki będą mogły spróbować przeprowadzić takie badanie. Wyszkolony personel sklepu nie tylko pomoże w zakupie odpowiedniej bielizny, ale i udzieli kompleksowych informacji na ten temat. Co ważne – wszystkie zakupy w Triumph w CH Osowa wesprą pabianicką Fundację Zdrowy Biust. Z każdego paragonu z zakupów w sklepie od 15-31 października 5 zł zostanie przekazane fundacji, a dla klientów przewidziane są upominki od marki i fundacji. Również wraz z zakupami klienci otrzymają różową kokardkę, symbolizująca październikową ideę.

 

„Rak piersi dotyka wiele kobiet, bez względu na status społeczny czy wiek. Nasze centrum nie od dzisiaj wspiera ważne dla naszej społeczności tematy, a profilaktyka związana z nowotworem to z pewnością jeden z nich. Do końca miesiąca na terenie centrum będą dystrybuowane ulotki Fundacji Zdrowy Biust z instrukcją, jak prawidłowo badać biust, a także będziemy zachęcać klientki oraz ich partnerów do odwiedzenia sklepu Triumph oraz zapoznania się z materiałami i informacjami na ten temat. Cieszymy się, że możemy wesprzeć fundację i przyczynić się do zwiększenia świadomości kobiet i mężczyzn w tym temacie” – dodaje Aleksandra Słowińska, dyrektor CH Osowa.

 

Inne badania – systematyka kluczem do zdrowego życia

 

Oprócz samodzielnego badania biustu niezwykle ważne jest okresowe badanie piersi – mammografia lub usg. Według badań klinicznych właśnie dzięki mammografii, którą wykonały co rok lub co 2 lata kobiety w wieku 50-69 lat, śmiertelność na raka piersi spadła aż o 25-30%. Dzięki takim systematycznym badaniom trudniej dopuścić do rozwoju ciężkiej choroby, dlatego niezwykle ważne jest szerzenie tych informacji.

 

Profilaktyka raka piersi ma bardzo duże znaczenie. To nowotwór, na który umiera coraz więcej także młodszych kobiet. Od 1985 roku z tego powodu październik stał się na świecie Miesiącem Walki z Rakiem Piersi, czasem zwany także Różowym Październikiem. To świetna okazja, żeby zadbać o swoje zdrowie oraz przypomnieć o badaniach swojej mamie, siostrze, przyjaciółce, ale i ojcu, bratu, partnerowi czy kolegom. Wkrótce na terenie parkingu CH Osowa zaparkuje również Mammobus w którym będzie można przebadać piersi. Więcej informacji na temat tego kiedy pojawi się mobilny punkt do badań wkrótce na stronie www.chosowa.pl oraz na profilu Facebook centrum.

 

*https://pacjent.gov.pl/program-profilaktyczny/profilaktyka-raka-piersi

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego

Prezbiopia, znana również jako starczowzroczność, nie jest chorobą, ale związanym z wiekiem zaburzeniem ostrego widzenia. Zazwyczaj pierwsze jej objawy, czyli problemy z wyraźnym
Zdrowie Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent
2024-12-20 | 12:00

Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent

Wybór materaca na prezent to gest pełen troski, który może znacząco poprawić komfort snu oraz zdrowie i samopoczucie obdarowanej osoby. Choć nietypowy, taki upominek staje się
Zdrowie Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha
2024-12-19 | 11:25

Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha

Gdy w takich przypadkach chcemy skorzystać z pomocy natury, warto sięgnąć po nową funkcjonalną herbatkę ziołowo-owocową Zioła Mnicha Na zdrowe gardło. Zawiera ona 100% naturalnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.