Przyszłość zależy od Ciebie – profilaktyka Różowego Października w Gdańsku

Katarzyna Bagińska
Publicon Sp. z.o.o.
Świdnicka
50-066 Wrocław
k.baginska|publicon.pl| |k.baginska|publicon.pl
693260235
www.publicon.pl
15 października jest Europejskim Dniem Walki z Rakiem Piersi. To najczęściej występujący u kobiet i drugi najniebezpieczniejszy nowotwór złośliwy wśród tych znanych medycynie. Niestety w Polsce i na świecie profilaktyka raka piersi wciąż jest tematem zaniedbywanym przez kobiety, ale i mężczyzn, dlatego ważne jest propagowanie wiedzy w tym temacie.
Rak piersi stanowi około 23% wszystkich zachorowań na nowotwory i jest przyczyną około 14% zgonów w Polsce*. Jak się okazuje, temat dotyczy również mężczyzn, którzy także borykają się z tym problemem. Do akcji informacyjnej na temat profilaktyki w tym temacie włącza się coraz więcej firm i przedsiębiorstw nie tylko z branży medycznej, ale i wiele podmiotów komercyjnych.
Profilaktyka może uratować Ci życie
„Profilaktyka raka piersi to wciąż temat tabu. Wraz z marką Triumph chętnie przyłączamy się do każdej akcji w której możemy podzielić się wiedzą na ten temat. Właśnie zdrowie Pań jest dla nas szczególnie ważne – jako marka podkreślająca kobiecość chcemy, aby nasze klientki i ich najbliżsi byli świadomi jak zapobiegać temu schorzeniu. Dlatego w tym roku, przy okazji Różowego Miesiąca, postanowiliśmy wesprzeć Fundację Zdrowy Biust oraz zachęcić klientki do skorzystania z instruktarzu, jak badać biust samodzielnie, a także poinformować naszych klientów o badaniach, które kobiety, jak i mężczyźni, powinni wykonywać systematycznie” – komentuje Krzysztof Płachta, właściciel sklepu Triumph w CH Osowa.
Aby poznać tajniki samobadania, warto odwiedzić w najbliższym czasie CH Osowa. W sklepie marki Triumph, która oferuje bieliznę, stroje kąpielowe i bieliznę nocną, będzie można zasięgnąć porady w kwestii jak poprawnie badać biust. W salonie dostępny będzie fantom, przekazany przez Fundację Zdrowy Biust, na którym klientki będą mogły spróbować przeprowadzić takie badanie. Wyszkolony personel sklepu nie tylko pomoże w zakupie odpowiedniej bielizny, ale i udzieli kompleksowych informacji na ten temat. Co ważne – wszystkie zakupy w Triumph w CH Osowa wesprą pabianicką Fundację Zdrowy Biust. Z każdego paragonu z zakupów w sklepie od 15-31 października 5 zł zostanie przekazane fundacji, a dla klientów przewidziane są upominki od marki i fundacji. Również wraz z zakupami klienci otrzymają różową kokardkę, symbolizująca październikową ideę.
„Rak piersi dotyka wiele kobiet, bez względu na status społeczny czy wiek. Nasze centrum nie od dzisiaj wspiera ważne dla naszej społeczności tematy, a profilaktyka związana z nowotworem to z pewnością jeden z nich. Do końca miesiąca na terenie centrum będą dystrybuowane ulotki Fundacji Zdrowy Biust z instrukcją, jak prawidłowo badać biust, a także będziemy zachęcać klientki oraz ich partnerów do odwiedzenia sklepu Triumph oraz zapoznania się z materiałami i informacjami na ten temat. Cieszymy się, że możemy wesprzeć fundację i przyczynić się do zwiększenia świadomości kobiet i mężczyzn w tym temacie” – dodaje Aleksandra Słowińska, dyrektor CH Osowa.
Inne badania – systematyka kluczem do zdrowego życia
Oprócz samodzielnego badania biustu niezwykle ważne jest okresowe badanie piersi – mammografia lub usg. Według badań klinicznych właśnie dzięki mammografii, którą wykonały co rok lub co 2 lata kobiety w wieku 50-69 lat, śmiertelność na raka piersi spadła aż o 25-30%. Dzięki takim systematycznym badaniom trudniej dopuścić do rozwoju ciężkiej choroby, dlatego niezwykle ważne jest szerzenie tych informacji.
Profilaktyka raka piersi ma bardzo duże znaczenie. To nowotwór, na który umiera coraz więcej także młodszych kobiet. Od 1985 roku z tego powodu październik stał się na świecie Miesiącem Walki z Rakiem Piersi, czasem zwany także Różowym Październikiem. To świetna okazja, żeby zadbać o swoje zdrowie oraz przypomnieć o badaniach swojej mamie, siostrze, przyjaciółce, ale i ojcu, bratu, partnerowi czy kolegom. Wkrótce na terenie parkingu CH Osowa zaparkuje również Mammobus w którym będzie można przebadać piersi. Więcej informacji na temat tego kiedy pojawi się mobilny punkt do badań wkrótce na stronie www.chosowa.pl oraz na profilu Facebook centrum.
*https://pacjent.gov.pl/program-profilaktyczny/profilaktyka-raka-piersi

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.