"Mnie to dotyka" - kampania NAOS i NIPiP
Od początku pandemii marka NAOS bacznie przyglądała się problemowi przykrych konsekwencji stosowania silnych środków dezynfekujących. Wśród personelu pielęgniarskiego ręce są najczęściej używanym „narzędziem pracy” podczas pełnienia obowiązków, a problemy ze skórą rąk są niejednokrotnie tak duże, że uniemożliwiają wykonywanie pracy i spełnianie wymaganych procedur medycznych.
W celu głębszego zbadania problemu i jego skali, we wrześniu 2021 przeprowadzono wśród pielęgniarek i położnych ankietę, która stanowi dziś ważny głos polskiej ochrony zdrowia. Z zebranych danych wynika m.in, że pielęgniarki i położne podczas pracy dezynfekują ręce nawet do 150 razy dziennie, a ponad 50% ankietowanych pracowników ochrony zdrowia dezynfekuje ręce w godzinach pracy co najmniej 16 razy każdego dnia!
Firma NAOS postanowiła nie tylko zbadać problem, ale także edukować na temat negatywnych aspektów dezynfekcji w środowisku pielęgniarek oraz położnych. Akcja „To mnie dotyka" stawia na jasną komunikację problemu związanego z bolesnymi skutkami dezynfekcji rąk.
Marka NAOS nie tylko definiuje problemy, ale też odpowiada na nie realnymi rozwiązaniami. Eksperci z dziedziny dermatologii i biologii, biorąc pod uwagę zmieniające się zasady higieniczne, opracowali produkt, który może sprostać wymogom pandemicznym. Biphase Lipo alcooliąue to odpowiedź laboratoriów badawczych na problem suchej, podrażnionej skóry. Dzięki ekobiologicznemu podejściu nawet bardzo częste korzystanie z Biphase Lipo alcooliąue nie osłabia naturalnej bariery skórnej, ale ją pielęgnuje. Preparat eliminuje 99,9% wirusów, bakterii i drożdży już w 30 sekund od aplikacji. Nie zostawia uciążliwego zapachu i nie nawarstwia się na skórze.
Produkt Biphase lipo-Alcoolique ma z założenia pomagać – 100% zysków z jego sprzedaży trafi do instytucji i organizacji zajmujących się badaniami na rzecz walki z pandemią. W ramach akcji „Mnie to dotyka” NAOS przekaże też ponad 5000 sztuk pełnowartościowych produktów biobójczych szpitalom na terenie całej Polski.
Serce pod opieką - spotkania z kardiologiem
Diagnoza: krótkowzroczność. Jak dbać o wzrok dziecka i spowolnić postęp wady?
Urazy zębów u dzieci. Jak dbać o prawidłową higienę po wypadku stomatologicznym?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.