Rusza akcja testowania na HIV w klubach i na festiwalach
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Liczba osób żyjących z HIV w Polsce rośnie, choć Krajowe Centrum ds. AIDS szacuje, że nadal tylko 10-20% dorosłych Polaków kiedykolwiek zrobiło test. To może oznaczać, że wiele osób żyje z tą chorobą przewlekłą, ale jeszcze o niej nie wie. Zaradzić temu chcą doradcy ds. HIV, pielęgniarki i streetworker z Fundacji Edukacji Społecznej. W ramach projektu „PartyTEST” zachęcają oni do testów na HIV, HCV i kiłę, udzielają informacji na temat tych zakażeń, a także przeprowadzają badania tam, gdzie gromadzą się najbardziej narażeni na zakażenie młodzi dorośli – na festiwalach i w klubach. Środki na prowadzenie tych działań pochodzą z konkursu finansowanego przez Gilead Sciences Poland – Pozytywnie Otwarci.
Duża liczba zakażeń HIV, HCV i kiłą jest notowana wśród młodych dorosłych. Do nich właśnie chce dotrzeć Fundacja Edukacji Społecznej i testować ich tam, gdzie czują się swobodnie. Stąd pomysł na akcje w klubach i na festiwalach. Dzięki doświadczeniu Fundacji takie testowanie to nie tylko wygoda dla zainteresowanych oraz szybka droga od decyzji o zrobieniu testu do samego badania, ale też anonimowość i zachowane zasad BHP. Jak mówi koordynatorka projektu, Agnieszka Świderska z Fundacji Edukacji Zdrowotnej: „Test na choroby przenoszone drogą płciową może wiązać się ze stresem. My ten stres staramy się maksymalnie ograniczyć.”
Najbliższe testowanie podczas imprezy klubowej odbędzie się 10 maja w klubie Dzik przy ul. Belwederskiej 44 w Warszawie. Krótko potem zaczyna się Europejski Tydzień Testowania, który w tym roku przypada na okres 15-21 maja.
„W tym czasie planowane jest dalsze testowanie m.in. z wykorzystaniem Mobilnego Serwisu Redukcji Szkód, czyli kampera, w którym można porozmawiać z doradcą ds. HIV/AIDS o chorobach przenoszonych drogą płciową, zrobić testy na HIV, HCV i kiłę oraz otrzymać wsparcie psychologa” – mówi Agnieszka Świderska – „Mobilny Serwis Redukcji Szkód będzie można spotkać przez cały maj w każdy wtorek i piątek na warszawskiej Pradze.”
Szczegóły na temat tego, gdzie odbędą się kolejne imprezy klubowe z testowaniem na choroby przenoszone drogą płciową oraz co jeszcze dzieje się w ramach projektu PartyTEST dostępne są na profilu facebookowym Fundacji Edukacji Społecznej.
„W kamperze Fundacji Edukacji Społecznej testowali się już na HIV i HCV ludzie z całej Polski, a sama Fundacja od lat współpracuje z organizatorami festiwali oraz właścicielami klubów. To gwarantuje, że testowanie przeprowadzane przez doradców ds. HIV/AIDS i pielęgniarki FES w ramach projektu PartyTEST będą robione profesjonalnie. Bardzo się cieszę, że przekazane przez nas środki pomagają dotrzeć z tymi badaniami do młodzieży” – komentuje Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Konkurs Pozytywnie Otwarci
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.