Komunikaty PR

Rusza II edycja kampanii „Jedz Owoce i Warzywa – w nich największa moc się skryw

2021-04-26  |  17:00
Biuro prasowe

Połowa sukcesu znajduje się na talerzu!

Zgromadzenie Ogólne ONZ ogłosiło rok 2021 Międzynarodowym Rokiem Owoców i Warzyw, co jest szczególną okazją do wzmocnienia świadomości na temat znaczenia owoców i warzyw w żywieniu najmłodszych, jak i tych starszych. Surowe, pieczone czy gotowane? Najważniejsze jest to, by stanowiły podstawę naszego jadłospisu, a sztandarowe 5 porcji owoców i warzyw każdego dnia to absolutne minimum dla każdego z nas. Jak jednak przekonać najmłodszych do ich spożywania? Jak prawidłowo wprowadzać je do diety? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą eksperci w trakcie II edycji kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa”. 

Jednym z głównych założeń Międzynarodowego Roku Owoców i Warzyw jest podnoszenie świadomości na temat tego, jak przyczyniają się one do lepszego odżywiania, a co za tym idzie także poprawy zdrowia. Cel ten realizuje II edycja kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!” organizowana przez Federację Branżowych Związków Producentów Rolnych. Założeniem akcji jest popularyzowanie spożycia rodzimych owoców i warzyw wśród Polaków – szczególnie dzieci i młodzieży wczesnoszkolnej. Organizatorzy wraz z ekspertami poprzez swoje działania będą przypominać rodzicom i nauczycielom o prawidłowych nawykach żywieniowych i „supermocach” polskich jarzyn.

Połowa sukcesu na talerzu

Z roku na rok rośnie świadomość społeczeństwa na temat zalecanej ilości warzyw i owoców w codziennej diecie. Jednak z sondażu zrealizowanego w ramach I edycji kampanii wynika, że tylko połowa rodziców potrafi trafnie określić ich zalecaną dzienną dawkę (minimum 5 porcji, czyli 400g), a zaledwie co czwarta rodzina z dziećmi konsumuje ich odpowiednią porcję  każdego dnia. Wyniki badania pokazują, że choć wiedza rodziców na temat zdrowego odżywiania jest wystarczająca, to nie przekłada się na właściwe nawyki żywieniowe. Dlatego tak istotne jest jej ciągłe utrwalanie i przypominanie opiekunom o bogactwie składników odżywczych i witamin zawartych w warzywach i owocach. Odpowiednia ilość posiłków z kolorowymi „supermocami” jest kluczem do utrzymania dobrego zdrowia i samopoczucia. Ponadto pozytywnie wpływa na kondycję psychiczną, rozwój psychospołeczny oraz wyniki w nauce dzieci i młodzieży.

 

- Badania pokazują, że wciąż jemy za mało owoców i warzyw. Z sondażu przeprowadzonego na potrzeby I edycji naszej kampanii wynika, że prawie połowa rodziców uważa, że ich dziecko spożywa za mało porcji tych produktów w ciągu dnia. Powody tego mogą być różne – od braku wiedzy opiekuna w tym zakresie po niechęć najmłodszych do zdrowych składników. W trakcie II już odsłony naszej kampanii chcemy pokazać jak zachęcić maluchy i młodzież do jedzenia polskich owoców i warzyw, jak kreatywnie je wykorzystać w kuchni, a przede wszystkim wzmocnić świadomość społeczeństwa o tym dlaczego jest to tak istotne dla prawidłowego rozwoju organizmu na każdym jego etapie. Wraz z zaproszonymi do kampanii ekspertami z zakresu dietetyki pomożemy rodzicom i nauczycielom przekonać najmłodszych do sięgania po „supermoce” przy każdej możliwej okazji - mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii.

Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”, której organizatorem jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych, sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej oraz na profilu na Facebooku:

https://jedzowoceiwarzywa.pl/

https://www.facebook.com/jedzowoceiwarzywa/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.