Rusza jubileuszowy konkurs Pozytywnie Otwarci
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Warszawa, 1 kwietnia 2020 r.: Rozpoczynająca się dziś 10, jubileuszowa edycja konkursu Pozytywnie Otwarci to okazja dla NGO, samorządów oraz placówek ochrony zdrowia na zgłaszanie projektów dotyczących HIV/AIDS. Ekspercka Kapituła wybierze najlepsze pomysły na edukację i profilaktykę w tym obszarze, a twórcy zwycięskich projektów otrzymają finansowanie na ich realizację. Fundatorem grantów wynoszących do 20 tys. złotych jest firma Gilead Sciences Poland, która od pierwszej edycji konkursu przeznaczyła na ten cel łącznie około dwóch milionów złotych.
W tym roku Kapituła zaprasza do przesyłania projektów dotyczących następujących zagadnień:
- Edukacja w obszarze profilaktyki i testowania w kierunku HIV prowadzona na Facebooku, Instagramie, YouTube i/lub Twitterze.
- Działania wykorzystujące niestandardowe narzędzia komunikacyjne prowadzone w przestrzeni miejskiej lub podczas imprez masowych w celu zwrócenia uwagi Polaków na zagrożenie HIV.
- Prowadzona przez lekarzy chorób zakaźnych edukacja osób żyjących z HIV jako element podnoszenia poziomu ich wiedzy o możliwościach długiego i bezpiecznego życia z wirusem.
- Działania mające na celu zwiększenie liczby kobiet i ich partnerów testujących się w Polsce w kierunku HIV w trakcie całego życia, a nie jedynie podczas ciąży.
Biuro Organizacyjne konkursu przyjmuje zgłoszenia do 26 czerwca. W tym roku – wyjątkowo – prosimy o przesyłanie ich mailem w formie skanów na adres poczty elektronicznej biuro@pozytywnieotwarci.pl. Wszelkie szczegóły wraz z regulaminem i formularzem zgłoszeniowym dostępne są na stronie internetowej Pozytywnie Otwarci.
„NIZP-PZH nieprzerwanie odnotowuje kolejne nowe zakażenia HIV. Tylko w okresie styczeń-wrzesień 2019 było ich 1091 w porównaniu do 1275 w całym roku 2018. Pamiętajmy, że HIV stanowi wciąż śmiertelne zagrożenie i tylko dzięki zastosowaniu właściwego leczenia można z nim żyć i traktować jak chorobę przewlekłą. Żeby się jednak leczyć trzeba o swoim zakażeniu wiedzieć. Edukacja dotycząca profilaktyki zakażeń HIV i ich potencjalnych konsekwencji jest kluczem do skutecznej walki z wirusem. Już od dekady staramy się wspierać najlepsze projekty edukacyjne w tym obszarze. Od początku istnienia konkursu Pozytywnie Otwarci nagrodziliśmy blisko sto projektów i sadzę, że wiele jeszcze przed nami. Jestem jednak przekonany, że wspólnie możemy pokonać HIV” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Neurologiczne choroby rzadkie w Lublinie leczą modelowo
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Kasia Dowbor na planie programu interesowała się remontami i była dociekliwa. Niczego nie udawała tylko na potrzeby zdjęć
Architekt niezwykle miło wspomina współpracę z Katarzyną Dowbor przy realizacji programu „Nasz nowy dom”. I mimo że nie jest już ona gospodynią tego formatu, to nadal utrzymują ze sobą kontakt, wymieniają się doświadczeniami i mają wiele wspólnych tematów do rozmów. Maciej Pertkiewicz zaznacza, że na planie zdjęciowym prezenterka nie przyglądała się kolejnym etapom remontów z założonymi rękami, ale brała w nich czynny udział, by jak najwięcej się nauczyć. Nie bała się żadnej pracy, pomagała zrywać tynki, malować ściany czy też montować poszczególne elementy wyposażenia.
Konsument
Australijscy rodzice zaniepokojeni kierowanymi do dzieci reklamami niezdrowej żywności. Duże poparcie społeczne dla ich ograniczenia

Blisko 90 proc. rodziców i opiekunów w Australii wyraża zaniepokojenie nadmierną ekspozycją dzieci na reklamy niezdrowej żywności – wynika z badania naukowców z Deakin University w Australii. Dlatego chcą jego ograniczenia w różnych mediach i środowiskach. Zdaniem badaczy poparcie społeczne dla regulacji dotyczących marketingu niezdrowej żywności jest czynnikiem warunkującym ich wprowadzenie przez decydentów.
Gwiazdy
Mateusz Banasiuk: Dużo czytam swojemu synowi, bo kiedyś mój tata też mi czytał. Lektury lepiej wpływają na jego wyobraźnię i wyciszenie niż oglądanie bajek

Aktor zaznacza, że kultywuje rodzinną tradycję i z przyjemnością czyta swojemu synkowi. Przed laty bowiem jego tata zachęcał go do lektury, a teraz on pokazuje 7,5-letniemu Henrykowi, jaką wartość mają książki. Mateusz Banasiuk wspiera kampanię #TataTeżCzyta i zachęca też do tego, by rozwijać wyobraźnię dzieci nie tylko poprzez śledzenie historii opowiedzianych w bajkach, ale również tworząc własne opowieści. W jego rodzinie dużą popularnością cieszy się motyw pod hasłem „Chłopczyk i gruchocik”.