Komunikaty PR

Rusza ogólnopolska kampania społeczna „Wszystko gra?”

2023-02-23  |  18:45
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Piotrowska
Grow

ul. Senatorska 2
00-075 Warszawa
paulina.piotrowska|agencjagrow.pl| |paulina.piotrowska|agencjagrow.pl
+ 48 790 526 226
https://agencjagrow.pl/

W Światowy Dzień Walki z Depresją (23 lutego 2023) startuje kampania społeczna „Wszystko gra?”, której celem jest zachęcenie Polek i Polaków do korzystania z oferty kulturalnej jako remedium na pogarszającą się kondycję psychiczną społeczeństwa. Jesteś instytucją kultury, osobą związaną ze sztuką? Dołącz do www.wszystkogra.com.

Informacje na temat pogarszającej się kondycji psychicznej są niepokojące. Dane prezentowane przez ZUS podczas październikowej konferencji Europejskie Forum Nowych Idei pokazują, że wzrost absencji wynikających ze złej kondycji psychicznej przyrasta w ostatnich trzech latach o 25% rocznie. Można porównać to do pandemii, w tym przypadku, chorób psychicznych. STUDIO teatrgaleria wraz z Fundacją Off School, Fundacją Można Zwariować i firmą szkoleniową Nowe Motywacje zapraszają instytucje kultury z całej Polski i osoby twórcze, do wzięcia udziału w kampanii społecznej „Wszystko gra?” i jej aktywnego wsparcia.

Wybraliśmy to krótkie pytanie jako hasło naszej kampanii społecznej, ponieważ wierzymy, że kultura, w której uczestniczy się na żywo, ma ogromny potencjał poprawy dobrostanu psychicznego jej odbiorców mówi Natalia Korczakowska, dyrektorka artystyczna STUDIO, inicjatora kampanii społecznej „Wszystko gra?” Chcemy zmienić stereotyp mówiący o tym, że kultura jest rozrywką elitarną i aktywnością hobbystyczną zamierzamy pokazać, że powinna być traktowana jako istotny czynnik poprawy stanu zdrowia psychicznego.dodaje.

Naszym zdaniem sztuka, oprócz walorów artystycznych, odgrywa też istotną rolę społeczną, kształtuje proaktywne postawy, wpływa na budowanie wrażliwości i rozładowuje napięcia. Chcemy podnieść świadomość społeczną w tym zakresie podkreśla Grzegorz Święch z Fundacji Off School i firmy Nowe Motywacje, które są współorganizatorem kampanii.

Raport „DCMS report: The role of the arts in improving health and wellbeing” (Fancourt, Warren & Aughterson, September 2020) zlecony przez brytyjski rząd miał odpowiedzieć na pytanie: „Jakie są dowody na rolę sztuki w poprawie zdrowia oraz dobrostanu psychicznego?”. Grupa badaczy zgromadziła dotychczasową wiedzę na temat związku odbioru sztuki i uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych z profilaktyką zdrowia psychicznego. Wyniki dowodzą wyjątkowo pozytywnego działania na spójność społeczną, zapobieganie depresji i alienacji, opóźnienie spadku sprawności poznawczej u osób starszych oraz wsparcie rozwoju poznawczego u dzieci i nastolatków. Do tego sztuka pomaga w regulacji emocji i polepsza relacje interpersonalne u młodych dorosłych.

Sztuka zwiększa satysfakcję z życia i chociaż nie jest bezpośrednim sposobem na rozwiązanie wszystkich problemów wzmacnia człowieka, daje mu narzędzia do lepszego rozpoznawania rzeczywistości i otwiera na nowe i inne doświadczenia zaznacza Dorota Dot Okulicz z Fundacji Można Zwariować, jedna z organizatorek kampanii.

Wyżej wspomniany raport uprawomocnił i zachęcił lekarzy oraz terapeutów, by w swojej praktyce „przepisywali” odbiór sztuki na żywo.

Kampania „Wszystko gra?” ma charakter ogólnopolski. Jej inicjatorami są: STUDIO teatrgaleria, Fundacja Off School, Fundacja Można Zwariować i Nowe Motywacje. Za projekt wizualny kampanii odpowiada Krzysztof „KUKI” Iwański. Akcję wspierają: Dominika Biernat, Magdalena Cielecka, Anna Dzieduszycka, Daniel Dobosz, Patrycja Durska, Bartosz Gelner, Marta Malikowska, Marcin Masecki, Marcin Pempuś, Bartosz Porczyk, Halina Rasiakówna, Sonia Roszczuk, Paweł Smagała, Mateusz Smoliński i Marta Ziółek. Jeśli jesteś osobą twórczą – zostań osobą ambasadorską projektu, wypełniając krótki formularz https://forms.gle/HvFQPYULkLPokmzo7.

Do kampanii dołączyli: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Fundacja MALTA, Galeria Labirynt w Lublinie, Komuna Warszawa, Muzeum Karykatury, Muzeum Warszawy, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Nowy Teatr, Teatr Dramatyczny, Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,  Teatr Współczesny w Szczecinie, TR Warszawa, Warszawskie Obserwatorium Kultury, Zamek Królewski w Warszawie.

Jeśli reprezentujesz instytucję kultury - zostań instytucją partnerską, wypełniając krótki formularz  https://forms.gle/HvFQPYULkLPokmzo7. 

Kolejnym krokiem w kampanii będzie włączanie instytucji biznesowych w aktywne wspieranie sztuki. Wiemy, jak ważny jest dobrostan pracowników w organizacjach, dlatego będziemy zachęcać firmy do aktywnego promowania kultury i sztuki jako czynnika działającego prewencyjnie oraz istotnie wpływającego na kreatywność zespołów. Chcemy, aby kultura i sztuka stała się ważnym benefitem oferowanym przez pracodawców. Wierzymy, że instytucje kultury staną się „siłownią” dla intelektu i rozwoju pracowników.

Więcej informacji na temat kampanii społecznej znajduje się na stronie: www.wszystkogra.com oraz w mediach społecznościowych pod hasztagiem #wszystkogra.

Patroni medialni: e-teatr.pl, magazyn PISMO, Rzeczpospolita.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grow
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.