Komunikaty PR

Rusza ogólnopolska kampania społeczna „Wszystko gra?”

2023-02-23  |  18:45
Biuro prasowe
Kontakt
Paulina Piotrowska
Grow

ul. Senatorska 2
00-075 Warszawa
paulina.piotrowska|agencjagrow.pl| |paulina.piotrowska|agencjagrow.pl
+ 48 790 526 226
https://agencjagrow.pl/

W Światowy Dzień Walki z Depresją (23 lutego 2023) startuje kampania społeczna „Wszystko gra?”, której celem jest zachęcenie Polek i Polaków do korzystania z oferty kulturalnej jako remedium na pogarszającą się kondycję psychiczną społeczeństwa. Jesteś instytucją kultury, osobą związaną ze sztuką? Dołącz do www.wszystkogra.com.

Informacje na temat pogarszającej się kondycji psychicznej są niepokojące. Dane prezentowane przez ZUS podczas październikowej konferencji Europejskie Forum Nowych Idei pokazują, że wzrost absencji wynikających ze złej kondycji psychicznej przyrasta w ostatnich trzech latach o 25% rocznie. Można porównać to do pandemii, w tym przypadku, chorób psychicznych. STUDIO teatrgaleria wraz z Fundacją Off School, Fundacją Można Zwariować i firmą szkoleniową Nowe Motywacje zapraszają instytucje kultury z całej Polski i osoby twórcze, do wzięcia udziału w kampanii społecznej „Wszystko gra?” i jej aktywnego wsparcia.

Wybraliśmy to krótkie pytanie jako hasło naszej kampanii społecznej, ponieważ wierzymy, że kultura, w której uczestniczy się na żywo, ma ogromny potencjał poprawy dobrostanu psychicznego jej odbiorców mówi Natalia Korczakowska, dyrektorka artystyczna STUDIO, inicjatora kampanii społecznej „Wszystko gra?” Chcemy zmienić stereotyp mówiący o tym, że kultura jest rozrywką elitarną i aktywnością hobbystyczną zamierzamy pokazać, że powinna być traktowana jako istotny czynnik poprawy stanu zdrowia psychicznego.dodaje.

Naszym zdaniem sztuka, oprócz walorów artystycznych, odgrywa też istotną rolę społeczną, kształtuje proaktywne postawy, wpływa na budowanie wrażliwości i rozładowuje napięcia. Chcemy podnieść świadomość społeczną w tym zakresie podkreśla Grzegorz Święch z Fundacji Off School i firmy Nowe Motywacje, które są współorganizatorem kampanii.

Raport „DCMS report: The role of the arts in improving health and wellbeing” (Fancourt, Warren & Aughterson, September 2020) zlecony przez brytyjski rząd miał odpowiedzieć na pytanie: „Jakie są dowody na rolę sztuki w poprawie zdrowia oraz dobrostanu psychicznego?”. Grupa badaczy zgromadziła dotychczasową wiedzę na temat związku odbioru sztuki i uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych z profilaktyką zdrowia psychicznego. Wyniki dowodzą wyjątkowo pozytywnego działania na spójność społeczną, zapobieganie depresji i alienacji, opóźnienie spadku sprawności poznawczej u osób starszych oraz wsparcie rozwoju poznawczego u dzieci i nastolatków. Do tego sztuka pomaga w regulacji emocji i polepsza relacje interpersonalne u młodych dorosłych.

Sztuka zwiększa satysfakcję z życia i chociaż nie jest bezpośrednim sposobem na rozwiązanie wszystkich problemów wzmacnia człowieka, daje mu narzędzia do lepszego rozpoznawania rzeczywistości i otwiera na nowe i inne doświadczenia zaznacza Dorota Dot Okulicz z Fundacji Można Zwariować, jedna z organizatorek kampanii.

Wyżej wspomniany raport uprawomocnił i zachęcił lekarzy oraz terapeutów, by w swojej praktyce „przepisywali” odbiór sztuki na żywo.

Kampania „Wszystko gra?” ma charakter ogólnopolski. Jej inicjatorami są: STUDIO teatrgaleria, Fundacja Off School, Fundacja Można Zwariować i Nowe Motywacje. Za projekt wizualny kampanii odpowiada Krzysztof „KUKI” Iwański. Akcję wspierają: Dominika Biernat, Magdalena Cielecka, Anna Dzieduszycka, Daniel Dobosz, Patrycja Durska, Bartosz Gelner, Marta Malikowska, Marcin Masecki, Marcin Pempuś, Bartosz Porczyk, Halina Rasiakówna, Sonia Roszczuk, Paweł Smagała, Mateusz Smoliński i Marta Ziółek. Jeśli jesteś osobą twórczą – zostań osobą ambasadorską projektu, wypełniając krótki formularz https://forms.gle/HvFQPYULkLPokmzo7.

Do kampanii dołączyli: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Centrum Sztuki Włączającej / Teatr 21, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Fundacja MALTA, Galeria Labirynt w Lublinie, Komuna Warszawa, Muzeum Karykatury, Muzeum Warszawy, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Nowy Teatr, Teatr Dramatyczny, Teatr im. Juliusza Osterwy w Lublinie, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Teatr Śląski im. St. Wyspiańskiego w Katowicach,  Teatr Współczesny w Szczecinie, TR Warszawa, Warszawskie Obserwatorium Kultury, Zamek Królewski w Warszawie.

Jeśli reprezentujesz instytucję kultury - zostań instytucją partnerską, wypełniając krótki formularz  https://forms.gle/HvFQPYULkLPokmzo7. 

Kolejnym krokiem w kampanii będzie włączanie instytucji biznesowych w aktywne wspieranie sztuki. Wiemy, jak ważny jest dobrostan pracowników w organizacjach, dlatego będziemy zachęcać firmy do aktywnego promowania kultury i sztuki jako czynnika działającego prewencyjnie oraz istotnie wpływającego na kreatywność zespołów. Chcemy, aby kultura i sztuka stała się ważnym benefitem oferowanym przez pracodawców. Wierzymy, że instytucje kultury staną się „siłownią” dla intelektu i rozwoju pracowników.

Więcej informacji na temat kampanii społecznej znajduje się na stronie: www.wszystkogra.com oraz w mediach społecznościowych pod hasztagiem #wszystkogra.

Patroni medialni: e-teatr.pl, magazyn PISMO, Rzeczpospolita.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grow
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.