Rusza VI edycja programu „Recepta na Sukces” tym razem w zupełnie nowej odsłonie
Komunikacja na linii lekarz-pacjent (farmaceuta-pacjent) jest wyjątkowym rodzajem wymiany słów
i myśli. Może to być trudnym momentem zarówno dla jednej jak i drugiej strony. Dlatego w ramach VI edycji programu „Recepta na sukces” rusza kampania pt.: „Porozmawiajmy otwarcie o…”. Jej celem jest zwiększenie świadomości studentów medycyny i farmacji, a także lekarzy i farmaceutów, w zakresie potrzeb komunikacyjnych kobiet podczas konsultacji ginekologicznej lub farmaceutycznej.
„Recepta na sukces” to program, który od sześciu lat realizuje firma Gedeon Richter Polska Sp. z o.o., lider w obszarze ochrony zdrowia kobiet. W centrum zainteresowania firmy jest troska o zdrowie kobiet i ich szczególne oczekiwania oraz potrzeby (w tym także komunikacyjne) związane z wizytą u lekarza ginekologa lub w aptece. To sytuacje, w których liczy się właściwy dobór słów: w lekarskim gabinecie lub przy aptecznej ladzie mają miejsce rozmowy, które dotyczą najintymniejszych sfer życia każdej kobiety. W jaki sposób mówić o tym, co wstydliwe? Jak traktować pacjentkę, jako partnera we wspólnym dążeniu do właściwej diagnozy i skutecznych zaleceń? To niektóre z pytań, na które odpowie tegoroczna odsłona kampanii „Recepta na sukces”.
#porozmawiajmyotwarcie
Projekt zakłada, że stworzenie przestrzeni na otwartą rozmowę o intymnych problemach oraz zapewnienie dobrej komunikacji i komfortowej atmosfery w trakcie badania ginekologicznego może wpłynąć na zmianę w zakresie regularnych badań profilaktycznych. Celem kampanii „Porozmawiajmy otwarcie o…” (#porozmawiajmyotwarcie) jest zwrócenie uwagi na to, że podstawą relacji pomiędzy lekarzem a pacjentką (farmaceutą i pacjentką) jest dobra, efektywna komunikacja, oparta na zaufaniu, empatii, wzajemnym słuchaniu i respektowaniu wzajemnych potrzeb. To, jak zostanie odebrany przez pacjentkę lekarz, będzie miało wpływ na decyzję o dalszej współpracy. Efektywna, obustronnie satysfakcjonująca komunikacja, to recepta na sukces w dbaniu o zdrowie kobiety.
Młodzi lekarze i farmaceuci a oczekiwania
Zachodzą głębokie zmiany w obszarze społecznych oraz systemowych oczekiwań związanych nie tylko
z zawodem lekarza, ale także farmaceuty. Od lekarzy coraz częściej oczekuje się empatii, natomiast na młodych farmaceutów czekają ustawowe obostrzenia w zakresie opieki i usługi farmaceutycznej, między innymi w zakresie udzielania informacji dotyczących działania i stosowania sprzedawanych leków. Zwiększa się zakres odpowiedzialności, jaki został nałożony na lekarzy i farmaceutów, a także katalog społecznych, pacjenckich i klienckich oczekiwań, z jakimi będą musieli sobie radzić. Jedną z grup pacjentów, która stawia przed lekarzami i farmaceutami nowe wyzwania są właśnie kobiety.
Wiadomym jest, że tylko dobra komunikacja pomiędzy pacjentkami a lekarzami i farmaceutami przyniesie obopólne korzyści. Kobieta chętniej skorzysta ponownie z wizyty u tego samego ginekologa lub w tej samej aptece, gdy rodzaj komunikacji będzie odpowiadał jej potrzebom. Będzie czuła się bardziej komfortowo w lekarskim gabinecie lub aptecznej kolejce. W związku z tym w ramach VI edycji „Recepty na sukces” zostanie przeprowadzona ankieta badająca oczekiwania komunikacyjne kobiet. Na podstawie wyników ankiety przygotowane zostaną webinary dla studentów. Celem ich będzie wsparcie studentów ginekologii i farmacji w obszarze kompetencji miękkich, związanych z komunikacją z pacjentką oraz klientką apteki.
#porozmawiajotwarcie z lekarzem online
To nie jedyne działania podejmowane w projekcie. W związku z obecną sytuacją projekt włącza się
w akcję #zostanwdomu, rozpoczynając działanie online. W ramach zaproponowanych działań będzie można skontaktować się z lekarzem ginekologiem oraz lekarzem rodzinnym. Działanie to jest próbą pomocy kobietom w tym trudnym czasie – pokazaniem też, że skuteczne narzędzia komunikacyjne można dopasować do każdej sytuacji – co idealnie wpisuje się w założenia projektu.
Chcemy być blisko kobiet, dać im możliwość kontaktu z lekarzem, uzyskania rzetelnych informacji na temat zdrowia, jeśli tego potrzebują. Uruchomiliśmy rozmowy online z lekarzem ginekologiem i lekarzem rodzinnym, by dać możliwość rozmowy nie tylko w sprawach zdrowia intymnego, ale także aby kobiety mogły zadbać o ogólny stan zdrowia – własny i swojej rodziny – tłumaczy Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.
Aby skorzystać z możliwości kontaktu z lekarzem, wystarczy wejść na profil Facebook projektu „Recepta na sukces”. W utworzonym wydarzeniu znajdują się wszystkie informacje i instrukcja krok po kroku jak skontaktować się z lekarzami.
Z każdym naszym specjalistą można przeprowadzić rozmowę online. Ginekolog dostępny jest
w poniedziałki i piątki: w godz. 17.00-19.00, a lekarz rodzinny we wtorki w godz. 17.00 – 19.00 i czwartki w godz. 19.00-21.00 – informuje Aneta Grzegorzewska i dodaje - oprócz tego, istnieje możliwość zadania pytania w komentarzu pod wydarzeniem lub wysłania maila na projektową skrzynkę. Na podstawie zadanych pytań lekarze przygotują odpowiedzi, które umieścimy na profilu projektu w formie vlogów.
Kampania została objęta patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland oraz Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji.
Dodatkowych informacji udzielają:
Weronika Kot, Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska, ; Koordynator kampanii „Recepta na sukces”; tel.: + 48 693 090 911, email: weronika.kot@grodzisk.rgnet.org
Jędrzej Sudnikowicz, Specjalista ds. Komunikacji, LoveBrands Relations; Biuro organizacyjne kampanii „Recepta na sukces”;
***
Gedeon Richter Plc., z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych
w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2017 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,4 mld euro (1,6 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 4,1 mld euro (4,9 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.
Więcej informacji: www.gedeonrichter.pl
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.