Komunikaty PR

Ruszyła, 10 jubileuszowa edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM

2021-09-25  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko

Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl

W gronie ambasadorów niosących biusto-pozytywne przesłanie kampanii znaleźli się m.in.: Beata Sadowska, Daria Widawska, Ela Romanowska, Daniel Józek – Qczaj, Natalia Przybysz, Anna Karwan, Paulina Smaszcz, Aleksandra Kisio, Małgorzata Ohme, Justyna Szyc-Nagłowska, Anna Iberszer, Karolina Szostak, Kinga Zawodnik, Anna Gzyra, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska, Lidia Kalita, Karolina Cwalina-Stępniak czy Siostry ADiHD.Głównym celem kampanii jest promowanie zdrowia piersi poprzez edukację w obszarze samobadania i noszenia dobrze dobranego biustonosza. Kampania potrwa od 1 do 31 października a wesprzeć ją może każdy. Pierwszy sposób wsparcia to przekazanie zużytych biustonoszy do tzw. reCYClingu, który odbywać siębędzie w ponad 170 sklepach brafittingowych w całej Polsce (lista punktów znajduje się nawww.dotykamwygrywam.pl).W ramach wsparcia można też zakupić #BIUSTOmydło, czyli tegoroczną cegiełkę kampanii. Jubileuszowa edycja DOTYKAM=WYGRYWAM połączona będzie także z inauguracją #BIUSTOapki - uzbierane w ciągu ostatnich lat w ramach kampanii środki pozwoliły na stworzenie przez Fundację Wsparcie na Starcie bezpłatnej, biustopozytywnej aplikacji dla nastolatek, wspierającej je w budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi od najmłodszych lat. Już od 24 września każdy będzie mógł ją zainstalować bezpłatnie na swoim telefonie.

 

Kampania DOTYKAM=WYGRYWAM organizowana jest nieprzerwanie od 10 lat z inicjatywy Izabeli Sakutovej, międzynarodowej ekspertki brafittingu i prezeski Fundacji „Wsparcie na Starcie”, przy wsparciu bieliźnianej marki Panache, specjalizującej się w produkcji biustonoszy w szerokiej skali rozmiarowej. 

 

„Pracując z kobietami, dostrzegłam, że pomimo ogólnodostępnej wiedzy jak dbać o zdrowie piersi, mało z nich faktycznie wdraża ją w życie. Nic dziwnego. W szkołach nikt nas nie uczy, jak samobadać piersi lub jaki wpływ na nasze zdrowie, postawę i poczucie pewności siebie ma dobrze dopasowany biustonosz. Nasze mamy też najczęściej nie mogły nam w tym pomóc, bo same nie posiadały takiej wiedzy, dlatego jubileuszowa edycja Dotykam=Wygrywam poświęcona jest dotarciu z biustopozytywnym przesłaniem do jak największego grona kobiet, poczynając już od tych najmłodszych. W budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi genialnie pomoże nam bezpłatna, stworzona przez fundację Wsparcie na Starcie, #BIUSTOapka. Edukując od podstaw i docierając z ratującą życie wiedzą, jesteśmy w stanie zmienić statystyki mówiące o tym, że co roku wśród osób zdiagnozowanych z rakiem piersi blisko 1/3 umiera z powodu zbyt późnego wykrycia choroby. Wciąż mniej niż 50%* kobiet chodzi na profilaktyczne badania do ginekologa, a w wyniku pandemii w ostatnim roku było ich nawet o 1/4 mniej niż w poprzednim. To zatrważający wynik, biorąc pod uwagę, że eksperci potwierdzają, iż regularnie wykonywane samobadanie piersi to jedna z najskuteczniejszych metod wczesnego wykrywania zmian nowotworowych. Stąd też, już 10 lat temu, zrodziła się idea stworzenia projektu Dotykam=Wygrywam, dzięki któremu możemy dotrzeć z tą bezcenną wiedzą do szerszego grona kobiet i zainspirować je do biustopozytywnych działań” – mówi Izabela Sakutova.

 

SAMOBADANIE PIERSI to nawyk, który może uratować życie

Rak piersi to najczęściej występujący u kobiet w Polsce nowotwór. W 2020 roku, według Krajowego Rejestru Nowotworów prowadzonego przez Centrum Onkologii, diagnozę „ma pani raka piersi” usłyszało 24644 kobiet. Aż 8805 z nich zmarło z powodu zbyt późnego wykrycia choroby.**

 

Co roku przesłanie kampanii niosą w świat  gwiazdy, influencerzy i artyści. Dzięki ich zaangażowaniu zwiększa się świadomość konieczności wdrożenia nawyku samobadania piersi jako skutecznej metody profilaktyki raka piersi. 

 

W gronie ambasadorów znaleźli się m.in.: Beata Sadowska, Daria Widawska, Ela Romanowska, Aleksandra Kisio, Anna Iberszer, Karolina Szostak, Kinga Zawodnik, Małgorzata Ohme, Anna Gzyra, Anna Męczyńska,  Daniel Józek - Qczaj, Paulina Koziejowska, Anna Karwan, Natalia Przybysz, Justyna Szyc-Nagłowska, Paulina Smaszcz, Lidia Kalita,  a także Miss Polonia, Natalia Gryglewska. 

 

Wśród osób wspierających profilaktykę raka piersi i ideę biustopozytywności znaleźli się także  influencerzy, tacy jak: Siostry ADiHD (siostry_adihd), Kamila Rowińska (kamilarowinska_pl), Anna Jaworska (mumme.pl), Karolina Cwalina-Stępniak (sexyazaczynasiewglowie), Paula Peszko (paula_peszko), Olivka Bosowska (olivka_bosovska), Ewa Zakrzewska (Ewokracja), Julia Izmałkowa i Fergus O’hare (Psychomama-Julia), Martyna Kaczmarek (martynakaczmarek), Joanna Biernacka (AshAshPlum), Monika Kołodyńska-Lewandowska (monika_kolodynska_bralady), Ola Żelazo (joga.żelazo), Katarzyna Łodygowska (matka_prawnik), Angelika Miszalska-Kamińska (miszalskakaminska), Anna Dydzik (nieperfekcyjnamama_pl), Karolina Szymańska (our_little_adventures), siostry Laura Ogrodowczyk (laura_ogrodowczyk) i Marzena Magiera (marzena_magiera), Katarzyna Kulpa (stanikomania) oraz dziewczyny z inicjatywy Akcja Menstruacja.

 

Wszyscy oni oswajają Polki z misją kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, czyli budowaniem nawyku samobadania piersi i noszeniem właściwie dobranego biustonosza.

 

„Samobadanie piersi to jedna z najskuteczniejszych metod wczesnego wykrywania zmian, która może i często także ratuje życie” – mówi Elżbieta Kozik ze stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny, wieloletniego partnera kampanii. 

 

#BIUSTOapka

Pomimo wielu lat działań profilaktycznych wciąż niewiele dorosłych kobiet wykonuje samobadanie, dlatego organizatorzy DOTYKAM=WYGRYWAM postanowili uruchomić biustopozytywną aplikację (#BIUSTOapka), stworzoną przez partnera kampanii, Fundację Wsparcie na Starcie, która powstała z myślą o budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi wśród kobiet już od najmłodszych lat. Fundacja już od kilku lat prowadzi biustopozytywne działania edukacyjne w szkołach i innych placówkach w całej Polsce.

 

#BIUSTOapka to kompaktowe kompendium wiedzy na temat regularnego samobadania piersi i noszenia dobrze dopasowanego biustonosza. Zawiera m.in. interaktywny przewodnik krok po kroku, na co zwracać uwagę przy samobadaniu piersi oraz jak je prawidłowo wykonywać. Aby nie zapomnieć o samobadaniu, #BIUSTOapka wysyła comiesięczne „przypominajki”. Zawiera także praktyczne informacje na temat rozwoju i budowy piersi oraz dopasowania biustonosza. Znajduje się w niej także wyszukiwarka lokalnych sklepów brafittingowych, działających w ramach Fundacji Wsparcie na Starcie i aktywnie włączających się w coroczną kampanię Dotykam=Wygrywam. 

 

Od 24 września #BIUSTOapka będzie dostępna do zainstalowania BEZPŁATNIE dla użytkowników systemu iOS i Android.

 

#BIUSTOmydło – cegiełka kampanii

Co roku kampania DOTYKAM=WYGRYWAM nie tylko edukuje, ale także wspiera działania charytatywne poprzez sprzedaż specjalnych cegiełek. W tej edycji kampanii cegiełką jest #BIUSTOmydło - mydełko kształtem przypominające pierś, które wymydli się po 30 dniach jego używania, co przypomni o wykonaniu samobadania piersi. 

 

Inspirowane naturą, ręcznie wykonane, wegańskie #BIUSTOmydło zostało stworzone przez partnera kampanii, markę ORGANIQUE, by wspierać kobiety w tym, co niezwykle istotne – w dbaniu o zdrowie i w pielęgnowaniu miłości do własnego ciała. #BIUSTOmydło dostępne jest w sklepach wymienionych pod adresem www.dotykamwygrywam.pl/biustomydlo-cegielka.

 

Wszystkie środki pozyskane ze sprzedaży tegorocznej cegiełki trafią na konto Fundacji Wsparcie na Starcie i przeznaczone zostaną na produkcję biustoedukacyjnych materiałów dla nastolatek dystrybuowanych w szkołach przez Fundację. 

 

#reCYCling, czyli oddaj zużyty biustonosz i wesprzyj walkę z rakiem piersi

Przez ostatnie 9 lat kampania DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała 115 493 sztuk biustonoszy do recyclingu, co wynosi ponad 7,2 tony. Tradycja akcji reCYClingowej jest kontynuowana także w ramach 10. edycji kampanii. W całej Polsce od 1 do 31 października można oddać używane biustonosze i wesprzeć walkę z rakiem piersi. 100% dochodu ze zbiórki używanych biustonoszy wesprze działalność statutową dwóch organizacji: Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji Wsparcie na Starcie. 

 

Partnerem tegorocznej edycji reCYClingu jest firma WTÓRPOL - jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działająca zgodnie z zasadą zero wasteWTÓRPOL od ponad 30 lat angażuje się w projekty mające na celu ochronę środowiska - ramach współpracy z DOTYKAM=WYGRYWAM podda recyklingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a wygenerowane z tego środki przekaże na walkę z rakiem piersi.

 

Każdy, kto chce wesprzeć kampanię może oddać do reCYClingu swoje stare, niewygodne biustonosze i otrzymać w zamian 20 zł bon rabatowy na zakup nowego, dobrze dopasowanego biustonosza Panache do wykorzystania w salonach biorących udział w kampanii. 

 

Lista punktów zaangażowanych w ogólnopolską zbiórkę biustonoszy znajduje się na stronie www.dotykamwygrywam.pl/recycling.

 

Lokalna edukacja w sklepach brafittingowych

Coroczna kampania DOTYKAM=WYGRYWAM nie toczy się tylko w mediach. To przede wszystkim edukacja kobiet w ponad 170 profesjonalnych sklepach brafittingowych, współpracujących z bieliźnianą marką Panache, które w październiku organizują spotkania stacjonarne i online, budujące zdrowe nawyki dbania o piersi. 

 

Przymierzalnia w sklepie brafiitingowym to miejsce, w którym nie tylko mierzy się biustonosze, ale także miejsce, gdzie dorosłe kobiety pierwszy raz zwracają uwagę na swoje piersi i rozmawiają o swoich obawach i kompleksach. Sklepy biorące udział w kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM dbają, by każda kobieta wychodziła z ich przymierzalni z dobrze dobranym biustonoszem oraz z wiedzą o samobadaniu piersi, czyli dotyku ratującym życie.  

 

Aby dołączyć do biustopozytywnej rewolucji, wystarczy pobrać bezpłatną #BIUSTOapkę, wejść na stronę www.dotykamwygrywam.pl i odnaleźć lokalny sklep brafittingowy, w którym oddamy do reCYClingu zużyte i nie lubiane biustonosze. W zamian każdy dostanie rabat na zakup nowego stanika od Panache. 

 

Więcej informacji:

www.dotykamwygrywam.pl

www.wsparcienastarcie.edu.pl

www.panache-lingerie.pl

 

PARTNERZY KAMPANII

 

Panache Lingerie

Marka, bez wsparcia której nie byłoby Dotykam=Wygrywam. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów miseczek D - K. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.

 

Fundacja WSPARCIE NA STARCIE

Celem fundacji jest edukowanie dziewcząt na temat dbania o zdrowie piersi od najwcześniejszych lat poprzez profilaktykę raka piersi i brafitting. Wsparcie na Starcie inspiruje także do budowania pewności siebie poprzez promowanie zdrowej percepcji ciała wśród nastolatek. Swoją misję fundacja na co dzień realizuje poprzez organizowanie w szkołach biustopozytywnych spotkań, przeprowadzanych z nastolatkami na terenie całego kraju. 

 

Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny

Stowarzyszenie wywodzące się z dobrze znanej organizacji Amazonek, działającej na rzecz raka piersi, skupiające pacjentów onkologicznych, zarówno kobiety jak i mężczyzn, a także wszystkich, dla których znacząca jest sytuacja polskiej onkologii. Jest to platforma szerokiego dialogu i współpracy, której celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na standard diagnostyki, leczenia i rehabilitacji wszystkich rodzajów nowotworów. Inicjuje i wspiera akcje społeczne, profilaktyczne oraz edukacyjne związane z rakiem piersi, jajnika, tarczycy, płuc, skóry, wątroby oraz nerek. Łączy edukację z możliwością realnego zadbania o swoje zdrowie ułatwiając dostęp do określonych badań profilaktycznych i konsultacji medycznych.

 

Wtórpol

Jedna z największych spółek w branży recyklingu tekstyliów na świecie, działa zgodnie z zasadą zero waste. Firma już od 30 lat angażuje się w projekty mające na celu pomoc innym oraz ochronę środowiska. W ramach współpracy z akcją DOTYKAM=WYGRYWAM, Wtórpol podda recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a zysk z tego procesu przekaże na walkę z rakiem piersi.

 

Wolf Studio

Wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy, zlokalizowane przy ulicy Mińska 25, będące nowoczesnym studiem fotograficznym, w którym zorganizowano sesję fotograficzną i nagranie fimów do kampanii Dotykam=Wygrywam.

 

Karolina Chabel–Williams

Utalentowana fotografka, która od lat wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam swoimi zdjęciami.

 

Ania Kolatorska

Fotograf z wieloletnim doświadczeniem. Absolwentka Warszawskie Szkoły Filmowej. Pasjonuje się filmowaniem codzienności odtwórców historycznych oraz zdjęciami lotniczymi. Realizatorka filmu video promującego kampanię. 

 

Organique 

 

Producent cegiełki kampanii – BIUSTOmydła, które powstało, by wspierać kobiety w budowaniu zdrowych nawyków dbania o piersi. Natura jest nieskończonym źródłem inspiracji dla kosmetyków Organique. Czerpiąc z jej dobrodziejstw, marka stale udoskonala składy produktów i dąży do idealnego połączenia łagodnych formuł z mocą składników aktywnych. Namawia Klientki do dokonywania świadomych wyborów, sprawiania sobie małych przyjemności, akceptowania drobnych niedoskonałości. Krok po kroku pomaga wydobyć piękno zdrowej, zadbanej skóry, bez względu na wiek. 

DIMEDIC to przychodnia online stworzona i rozwijana z myślą o kobietach i ich potrzebach. Nowe konsultacje, obszerna Baza Wiedzy o zdrowiu czy wsparcie organizacji pozarządowych (np. Akcja Menstruacja) – każde z naszych działań ma na celu pomoc kobietom: gdziekolwiek są i jakiejkolwiek pomocy potrzebują. Od ponad 6 lat opiekujemy się zdrowiem ponad 160 tysięcy Polek i Polaków. Oferujemy dziesiątki konsultacji medycznych online, włączając w to antykoncepcję (hormonalną i awaryjną) czy konsultacje telefoniczne z lekarzem rodzinnym.

 

Double Tree by Hilton

DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw oddaje do dyspozycji swoich Gości ponad 5000 m² powierzchni konferencyjnej oraz  ponad 720 miejsc noclegowych. Malowniczo położony w najbardziej zalesionej dzielnicy Warszawy, zaledwie 15 minut od samego centrum miasta oferuje najwyższą jakość usług, gwarantowaną przez jedną z największych sieci hotelowych na świecie. 

Symbolem wyjątkowej gościnności DoubleTree by Hilton jest ciepłe czekoladowe ciasteczko, którym hotel wita Gości za każdym razem, kiedy odwiedzają gościnne progi DoubleTree by Hilton. 

 

Miss Polonia

Jeden z najstarszych konkursów piękności na świecie, którego obecny kształt i misja zostały oparte na 90-letniej tradycji organizacji wyborów najpiękniejszej Polki. Laureatki Miss Polonia reprezentują nasz kraj w najważniejszych, międzynarodowych konkursach piękności na świecie: Miss World, Miss Intercontinental i Miss Grand International. Obecnie panującą Miss Polonia jest Natalia Gryglewska.

 

Etna - Balony z helem

Dekoracje balonowe to ich pasja, która stała się także pracą. Marka tworzy z balonów wielkie i małe bukiety na przyjęcia większe, firmowe i te mniejsze, podkreślając ich rodzinny charakter. Towarzyszy mieszkańcom Warszawy w najszczęśliwszych chwilach ich życia, takich jak wesela, urodziny czy narodziny nowego członka rodziny.

 

Izabelasakutova.com

Propagatorka profilaktyki raka piersi. Inicjatorka i organizatorka 10 edycji kampanii Dotykam=Wygrywam. Założycielka fundacji„Wsparcie na Starcie” edukującej nastolatki w szkołach w temacie samobadania piersi i brafittingu. Międzynarodowa ekspertka brafittingu z blisko 20-stoletnim doświadczeniem i zapalony szkoleniowiec. Autorka wydanej w Polsce i w Rosji książki „Brafitting. Lifting piersi bez skalpela” oraz napisanej charytatywnie książki „Pokochaj swoje piersi. Biustopozytywny poradnik dla dziewcząt i ich mam”, z której 100% dochodu zostało przekazane fundacji Wsparcie na Starcie na stworzenie biustopozytywnej aplikacji skierowanej do nastolatek. 

 

MODNA BIELIZNA to wiodący kwartalnik branżowy poświęcony bieliźnie, pończosznictwu, kostiumom kąpielowym i wszystkiemu, co związane jest z tą tematyką. Na polskim rynku zaistnieliśmy w 1998 roku i od tego czasu udało nam się dotrzeć z naszym magazynem do większości najważniejszych firm i osób związanych z rynkiem bieliźnianym w Polsce.

 

MAGAZYN MODY INTYMNEJ to profesjonalny kwartalnik branżowy. Magazyn stanowi kompendium wiedzy, informacji dla wszystkich osób związanych z szeroko pojętą branżą bieliźniarsko-pończoszniczą. Ukazuje się od 1995 roku, w ramach grupy medialnej NETWORK DESSOUS.

 

 

SUKCES PISANY SZMINKĄ

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest najstarszą i największą organizacją w Polsce, której misją jest promowanie przedsiębiorczych postaw i kompleksowe wspieranie kobiet oraz młodzieży, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań i spełniania marzeń. Fundacja także aktywnie działa w obszarze zarządzania różnorodnością oraz polityk włączania i współpracuje z organizacjami i korporacjami przyczyniając się do tworzenia świata równych szans.

 

HER IMPACT

Her Impact to platforma społecznościowa, której celem jest inspirowanie, edukowanie oraz wspieranie młodych kobiet na rynku pracy i w biznesie. Naszym głównym celem jest niwelowanie powszechnego problemu nierówności na rynku pracy,  jednocześnie oferując naszym użytkowniczkom wsparcie merytoryczne i pomoc ekspertów. Nasze kanały dostarczają nie tylko inspiracji i motywacji, ale także materiały e-learningowe oraz oferty pracy. Co ważne, w ramach akcji #rozwijamsiedlasiebie rejestracja do platformy jest darmowa. Platforma Her Impact jest także wzbogacona o specjalny kanał komunikacyjny umożliwiający szybką wymianę zdań, pomoc czy nawiązywanie nowych znajomości. Dzięki różnorodnej specjalizacji ekspertek, każda użytkowniczka dążąca do sukcesu zawodowego oraz samorozwoju znajdzie coś dla siebie.

 

Burda International to jedna z największych światowych spółek mediowo - technologicznych, która prowadzi swoją działalność w 17 krajach. Zatrudnia 3500 pracowników i posiada 350 brandów medialnych. W Polsce od ponad 25 lat z pasją rozwijamy rynek mediowy, wychodząc naprzeciw zmieniającym się oczekiwaniom technologicznym i kontentowym odbiorców w każdym wieku. Wydawca m.in. magazynów Claudia, Samo Zdrowie i Dobre Rady.

 

OHME.PL  

Magazyn Oh!me. Dla kobiet. O kobietach, z potrzeby kobiet. To miejsce spotkań kobiet w sieci, stworzonym z myślą o wszystkim co dla nich najważniejsze. 

 

Stanikomania.pl

Ciałopozytywny blog o bieliźnie dla wszystkich osób używających biustonoszy. Na Stanikomanii wszystkie biusty są piękne i warte dobrej bielizny!

Miskidwie.pl

Agata, Lola i Kasia to autorki bloga Miski Dwie i współtwórczynie polskiej społeczności ciałopozytywnej. Codziennie starają się pokazywać na własnym przykładzie, że nie trzeba być idealną, aby czuć się piękne i akceptować siebie. Przestrzeń internetowa, którą stworzyły łączy kilka światów – mody, zdrowia, sztuki i szeroko rozumianego feminizmu.

 

Freelancerka Sylwia Zabost-Zielińska, która od wielu lat zajmuje się przygotowywaniem contentu i komunikacją marek w mediach społecznościowych. Uwielbia robić zdjęcia, tworzyć krótkie materiały wideo, a przede wszystkim pracować z ludźmi. W tegorocznej edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zadbała o stworzenie na social media bakstage’u z przygotowań i nagrań naszych ambasadorów.

  

Katarzyna Jankowska, założycielka agencji kreatywnej Strategiczna Kropka, specjalizująca się w tworzeniu i wdrażaniu strategii digital marketingu. W tegorocznej edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, razem ze swoim zespołem zadba o przygotowanie strategii promocji kampanii, publikację materiałów oraz reklamę w mediach społecznościowych.

 

 

* Badania „W kobiecym interesie” https://www.medonet.pl/zdrowie,-strach-ma-wielkie-oczy--kieruj-sie-zdrowiem-w-kobiecym-interesie--,artykul,95980674.html

45 proc. kobiet wykonuje regularne badania ginekologiczne. To o jedną czwartą mniej niż w ubiegłym roku – wynika z badań przeprowadzonych w ramach kampanii „W kobiecym interesie”. 53 proc. pań nie wykonało żadnego badania od początku 2020 roku (USG, cytologia, czy test na HPV). Podobny odsetek zrezygnował w tym czasie z wizyty u ginekologa. 

 ** https://www.onkonet.pl/dp_np_rakpiersi.php

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezpłatna wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego: już ponad 2000 wypożyczeń! Biuro prasowe
2021-10-20 | 15:59

Bezpłatna wypożyczalnia sprzętu rehabilitacyjnego: już ponad 2000 wypożyczeń!

Trwała niepełnosprawność ruchowa czy rekonwalescencja po urazach często wiąże się z potrzebą używania specjalistycznego sprzętu do rehabilitacji. Niekiedy jednak dostęp do takiego
Zdrowie Fakty i mity o menopauzie
2021-10-20 | 12:00

Fakty i mity o menopauzie

Menopauza: temat tabu, odrzucana, zbywana milczeniem. Na jej temat pojawiło się wiele mitów, które od lat powielane są wśród kobiet czy ich najbliższych. Nie wszystkie
Zdrowie Naturalne sposoby na wzmocnienie odporności
2021-10-20 | 09:57

Naturalne sposoby na wzmocnienie odporności

Jesień jest sezonem przejściowym. To właśnie teraz w okresie przesilenia możemy być bardziej narażeni na infekcje. Dlatego warto zadbać o odporność, odpowiednio wzmacniając ją.

Więcej ważnych informacji

Gwiazdy

Doda: Nie umiałabym być żoną bogatego męża, która tylko leży i pachnie. Jako artystka muszę się spełniać i mieć nowe cele, żebym czuła się potrzebna

Wokalistka przekonuje, że wciąż szuka dla siebie nowych wyzwań zawodowych. Jest osobą niezwykle ambitną i jeśli wyznaczy sobie jakiś cel, który jest dla niej ważny, to nic nie jest w stanie powstrzymać jej przed realizacją swoich planów. Nie boi się ryzyka, lubi wchodzić na nieznane ścieżki i wierzy, że ma w sobie wyjątkową siłę, z której mogą czerpać również inni.

Seriale

Małgorzata Socha: Dzięki „BrzydUli” moja kariera ruszyła z miejsca. Na pewno to była dla mnie trampolina, bo zostałam zauważona

Aktorka przyznaje, że z dużym sentymentem powróciła na plan „BrzydUli”, bo ten serial przyniósł jej dużą popularność i okazał się dla niej przepustką do sławy. Małgorzata Socha przekonuje więc, że z prawdziwą przyjemnością ponownie wcieliła się w uwielbianą przez widzów, szaloną Violettę Kubasińską. Nowe odcinki cieszą się wśród fanów dużą popularnością, dlatego też, jej zdaniem, producenci powinni wykorzystać ten potencjał i nie mówić jeszcze ostatniego słowa.

Regionalne - Śląskie

Od 2022 roku Krajowa Sieć Kardiologiczna ma objąć kolejne regiony. To szansa na przyspieszenie diagnostyki i leczenia chorób serca

Choroby układu krążenia, a wśród nich choroby serca, są najczęstszą przyczyną zgonów Polaków – odpowiadają za 40 proc. z nich. Te statystyki są znacznie gorsze niż w bogatszych krajach UE – wskazuje raport Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego PZH – PIB. Choroby te są też najczęstszym powodem hospitalizacji, a pacjenci, którzy się z nimi zmagają, są w większym stopniu narażeni na wielochorobowość. Do kardiologów w tym roku trafia więcej pacjentów z chorobami serca, na co wpływ miały dotychczasowe fale pandemii. Lekarze upatrują szansy na poprawę sytuacji chorych w nowym programie Krajowej Sieci Kardiologicznej, której pilotaż ruszył we wrześniu na Mazowszu.