Ruszyła 9 edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM
Patrycja Sawicka - Sikora
Agencja Primoloko
Żegańska 18 lok. 201
04-713 Warszawa
patrycja_sawicka|primoloko.com.pl| |patrycja_sawicka|primoloko.com.pl
+48506181076
www.primoloko.com.pl
Ruszyła 9 edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM 2020
W tym roku już po raz 9 odbywać się będzie kampania społeczna DOTYKAM=WYGRYWAM. Głównym jej celem jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Do zmiany zachowań w obszarze profilaktyki namawiają, jak co roku, ambasadorzy DOTYKAM=WYGRYWAM, a wśród nich: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Marzena Rogalska, Kinga Zawodnik, Aleksandra Kisio, Karolina Szostak, Lidia Kalita, Anna Iberszer, Anna Męczyńska, Paulina Koziejowska oraz dwóch panów: Qczaj i Michał Piróg. W gronie ambasadorek kampanii znalazły się także influencerki: Ola Nowak, Siostry ADiHD, Laura Ogrodowczyk, Karolina Cwalina, Anna Jaworska (MumMe.pl) oraz Miss Polonia Karolina Bielawska. W październiku, jak co roku ruszy także akcja reCYClingu, czyli zbiórki biustonoszy, która odbywać się będzie w ponad 160 sklepach bieliźnianych w całej Polsce. W poprzednich edycjach kampanii udało się zebrać prawie 100 tys. staników. Środki uzyskane z ich reCYClingu, podobnie jak w latach poprzednich, zostaną przekazane na wsparcie działalności statutowej Stowarzyszenia Amazonki Ruch Społeczny oraz Fundacji Wsparcie na Starcie.
6 ton staników z reCYClingu
Kampania DOTYKAM=WYGRYWAM organizowana jest od 9 lat z inicjatywy Izabeli Sakutovej, międzynarodowej ekspertki brafittingu we współpracy z bieliźnianą marką Panache, która specjalizuje się w produkcji bielizny w zakresie rozmiarów D plus. W ramach kampanii, od 9 lat organizatorzy namawiają Polki do oddawania w salonach brafittingowych do reCYClingu swoich niepasujących biustonoszy, które są w dobrym stanie użytkowym i którym w ramach nurtu eco zero waste można nadać drugie życie. Zebrane biustonosze przekazywane są firmie recyklingowej 3R Recycling Solutions, a uzyskane środki wspierają charytatywne działania związane z walką z rakiem piersi. W sumie w trakcie 8 edycji kampanii w ramach reCYClingu zebrano 96.699 staników, czyli prawie 6 ton!!!! W tym roku od 1 do 31 października w sklepach bieliźnianych w całej Polsce będzie można ponownie oddać biustonosze do reCYClingu. Jak w latach ubiegłych wszystkie środki uzyskane w ramach reCYClingu zasilą konta dwóch organizacji: Stowarzyszenia Amazonki Ruch Społeczny i Fundacji Wsparcie na Starcie. Adresy sklepów biorących udział w akcji reCYClingowej znajdują się na www.dotykamwygrywam.pl.
Książka CEGIEŁKA
Jako dodatkowe wsparcie 9 edycji kampanii Dotykam=Wygrywam i Fundacji Wsparcie na Starcie, budującej zdrowe nawyki dotyczące piersi wśród nastolatek, organizatorka kampanii i ekspertka brafittingu Izabela Sakutova napisała charytatywnie swoją drugą książkę „Pokochaj swoje piersi. Biustopozytywny poradnik dla dziewcząt i ich mam”. Przemawiające do wyobraźni ilustracje do książki wykonała Magda Danaj Porysunki. Książka jest kompletnym, praktycznym przewodnikiem dla zdezorientowanych nastolatek i ich mam, obalającym mity związane z rozwojem piersi, profilaktyką raka piersi i doborem biustonosza. To wiedza podana w łatwo przyswajany sposób, tworząca w młodych kobietach zdrowe nawyki na przyszłość i wspierająca w nich poczucie pewności siebie przez biustopozytywne podejście do życia przez podjęcie rozmowy na temat uczuć i emocji związanych z piersiami.
Już teraz można kupić książkę w przedsprzedaży pod linkiem bit.ly/PokochajSwojePiersi, a od października biustopozytywna książka będzie dostępna w profesjonalnych sklepach brafittingowych, których adresy znajdą się na stronie www.dotykamwygrywam.pl
Całościowy zysk ze sprzedaży książki zostanie przeznaczony na stworzenie przez fundację Wsparcie na Starcie mobilnej aplikacji, która służyć będzie jako pomoc edukacyjna dla nastolatek. Głównym zadaniem aplikacji będzie promowanie profilaktyki raka piersi poprzez naukę samobadania oraz poznanie i zapobieganie symptomom źle dobranego biustonosza.
#mojewdotykusą
Jak wynika z przeprowadzonej przez fundację Wsparcie na Starcie ankiety, na grupie blisko 3000 dziewcząt i kobiet, mają one trudności ze znalezieniem słów, które mogłyby opisać ich piersi. Nie wiedzą jakie są ich piersi w dotyku, nie znają ich, bo ich nie dotykają.
Jak gąbeczki, galaretki, sprężynki czy puchowate?
Jakie są Twoje piersi?
Na potrzeby tegorocznej akcji powstał film promujący hashtag #mojewdotykusą. Możemy w nim zobaczyć ambasadorów tegorocznej kampanii. Okazuje się, że każdy z nich znalazł inne, oryginalne i inspirujące określenie biustu, wynikające z posiadania pełnej świadomości własnych piersi i ich regularnego samobadania. Do nagrania filmu organizatorzy zaprosili także przedstawicielki młodego pokolenia. Wystąpiły w nim m.in.: Katarzyna Bajor – Maćkowiak (hellokejti), Michalina Ryznarek (ryznarek), Karolina Wiśniewska (wisniewska_karoolina), Ula Sitarz (ula.si), Marta Waluk (marta.waluk.stylist), Sylwia Zabost (dandymilady) i Magda Marcinkowska (curvy.batman), które także namawiają swoje rówieśniczki do wzięcia odpowiedzialności za zdrowie swoich piersi.
Celem towarzyszącego kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM 2020 hashtaga #mojewdotykusą jest zachęcenie kobiet do samobadania, czyli dotykania i poznania własnych piersi.
- Chcemy zachęcić wszystkie kobiety, by śmielej poznawały swój biust i samobadały go regularnie. Tylko wtedy będą świadome tego, co dla ich piersi jest normalne i będą w stanie na wczesnym etapie wyłapać ewentualne zmiany. Moim marzeniem jest, aby dziewczęta oraz kobiety bez skrępowania rozmawiały o swoich piersiach, by ta kampania dała im odwagę do poznawania swoich piersi, bo dotyk może uratować ich życie – mówi Izabela Sakutova, organizator kampanii.
LOKALNA EDUKACJA W SKLEPACH BRAFITTINGOWYCH
Co roku kampania DOTYKAM=WYGRYWAM nie toczy się tylko w mediach. To przede wszystkim edukacja kobiet w ponad 160 profesjonalnych sklepach brafittingowych na terenie Polski, które w październiku organizują spotkania uświadamiające i budujące zdrowe nawyki dotyczące dbania o zdrowie piersi oraz zbiórkę biustonoszy tzw. reCYClingu. Aby sprawdzić datę spotkań i adresy sklepów zaangażowanych w kampanię, wystarczy wejść na stronę www.dotykamwygrywam.pl i włączyć się w biustopozytywną akcję.
TROCHĘ STATYSTYK - NOWOTWÓR PIERSI W POLSCE
W Polsce, pomimo wielu lat prowadzenia działań edukacyjnych, rak piersi znajduje się na pierwszym miejscu wśród diagnozowanych nowotworów (prawie 25%). W ciągu ostatnich trzech dekad zachorowalność na nowotwory złośliwe piersi wzrosła ponad dwukrotnie. Ponad 18.000 kobiet co roku słyszy diagnozę: „Ma Pani nowotwór złośliwy piersi” wg danych Krajowego Rejestru Nowotworów. Ponad 5 000 kobiet, co roku umiera. Głównym powodem jest zbyt późne wykrycie nowotworu. Wczesne wykrycie nowotworu zwiększa prawdopodobieństwo wyleczenia niekiedy nawet w 100 proc. A według lekarzy najlepszym sposobem na jego wczesne wykrycie jest dokładne poznanie własnych piersi i comiesięczne samobadanie. Mimo wielu lat działań edukacyjnych wciąż tylko 2-3% kobiet wykonuje je poprawnie i regularnie (co miesiąc).
Można tegoroczną akcję wspierać poprzez:
➡Biustoedukację
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.