Komunikaty PR

Ruszyła kampania GOTOWI NA ZMIANĘ wspierająca osoby chore na łuszczycę

2020-09-16  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
**
PR

............
............ .............
kontakt|konceptpr.pl| |kontakt|konceptpr.pl
+ 48 600 48 44 44
konceptpr.pl/

Jak żyć lepiej pomimo widocznej choroby skóry? Ruszyła kampania GOTOWI NA ZMIANĘ wspierająca osoby chore na łuszczycę. Cykl poradniczy prowadzą znana jako Pani Łuska Dominika Jeżewska, której udaje się pokazywać, że z łuszczycą można normalnie żyć i trener zdrowego, pozytywnego myślenia Izabela Krawczyk. Partnerem akcji jest marka dermokosmetyków DUCRAY.

Kampania ma na celu zmniejszenie problemów z jakimi borykają się nie tylko osoby chore na łuszczycę, ale też cierpiące na inne widoczne schorzenia skóry -  na przykład trądzik czy blizny w widocznych miejscach, które również mogą skorzystać z inspiracji i narzędzi proponowanych podczas szkoleń. W sierpniu startuje sam program, a na końcu września rusza rekrutacja do cyklu warsztatów. Uczestnicy otrzymają możliwość udziału w sesjach rozwojowych, a relacje dotyczące poruszanych zagadnień będą dostępne na kanałach partnerów.

Jak odmienić życie około 700 tysięcy ludzi chorujących na łuszczycę w Polsce i innych, którzy bardzo wstydzą się swojego wyglądu? Program GOTOWI NA ZMIANĘ ma na celu poprawić jakość życia choć części z nich: dając szanse na lepsze funkcjonowanie w rodzinie i społeczeństwie oraz zmniejszając uciążliwość problemów psychicznych, wywołanych przez nieakceptowany wygląd.

- Nasz program można za darmo śledzić w mediach społecznościowych, a nawet aplikować do grona tych, którzy trafią na zamknięte warsztaty grupowe – mówi Izabela Krawczyk z MocKobiety.pl. Trenerka pomaga zapanować nad negatywnymi myślami i stresem. – Wiem, na podstawie własnych doświadczeń z łuszczycą, jaki to ból i stres, gdy żyjesz z chorobą, której nie akceptujesz i która powoduje, że czujesz się gorsza, brzydka i rezygnujesz z wielu przyjemności przed lękiem, że ktoś "to" zobaczy i cię odtrąci. Przeszłam długą drogę, zdobyłam odpowiednią wiedzę i kwalifikacje. Dzięki temu teraz mogę pomagać innym.

- Kiedyś bardzo wstydziłam się swojego wyglądu, ukrywałam czerwone plamy pod ubraniami, a zapytana o to co mi dolega unikałam odpowiedzi, zmieniałam temat, uważałam, że jeśli nie będę mówić o chorobie to będzie mniej widoczna – mówi Pani Łuska - 2 lata temu nastąpił jednak przełom. Zrozumiałam, że nie chcę żeby choroba dyktowała moje szczęście. Zapragnęłam edukować innych w temacie łuszczycy, motywować do odkrywania się i wyjścia z ukrycia oraz pokazywać, że z tą chorobą można normalnie żyć. Założyłam profil na Instagramie o nazwie Pani Łuska i tak rozpoczęła się moja wielka przygoda. Poznaję wspaniałe osoby chore na łuszczycę, mówię otwarcie o chorobie, nie wstydzę się odkryć ciała i czuję się silniejsza jak nigdy przedtem! Moja ZMIANA już nastąpiła, ale chciałabym nadal pomagać innym, aby uwierzyli że choroba nie może odbierać im szczęścia. Potwierdzeniem, że to, co robi jest wartościowe i potrzebne jest rosnąca grupa jej obserwatorów oraz ich komentarze pod publikowanymi przez nią tekstami.

Cykl rozmów i warsztaty mają na celu pokazanie jak sobie radzić z ograniczeniami wynikającymi z choroby, co można zrobić, aby poczuć się lepiej. Czemu to tak ważne?

Zgodnie z raportem Potrzeby pacjentów z łuszczycą w Polsce przygotowanego przez Unię Stowarzyszeń chorych na łuszczycę 1):

  • Między 2 a 8 procent Polaków choruje na łuszczycę. Ta ogromna rozbieżność wynika z organizacji służby zdrowia w Polsce: dane NFZ nie obejmują liczby pacjentów pod opieką prywatnych gabinetów lekarskich, które skupiają ogromną rzeszę pacjentów, z powodu niewystarczającego dostępu do publicznej służby zdrowia.
  • Na łuszczycę najczęściej zapadają ludzie młodzi, którzy wcześniej prowadzili "normalne życie" - towarzyskie, rodzinne, zawodowe. Choroba odbiera im je w stopniu, jakiego kompletnie się nie spodziewali, słysząc diagnozę.
  • Frustracja, zły system leczenia i związany z tym brak wiary pacjentów w skuteczność terapii powoduje depresję, a nawet próby samobójcze.
  • Pacjenci z łuszczycą często wymagają leczenia antydepresantami.
  • Aż 9 na 10 badanych chorych uważa, że stały dostęp do pomocy psychologicznej i psychiatrycznej powinien być standardowym elementem opieki nad pacjentami z łuszczycą

Rekrutacja do programu zaplanowana jest na koniec września. Zachęcamy do śledzenia profilu www.prod.facebook.com/paniluskaa

DUCRAY Polska wspiera akcję sponsorując warsztaty mające na celu zmianę podejścia do choroby i redukcję stresu oraz oferując emolienty do pielęgnacji skóry oraz produkty do higieny, przeznaczone nie tylko do pielęgnacji skóry z łuszczycą. Marka przekaże specjalistyczne kremy kojące, regenerujące, barierowe oraz żele myjące, przeznaczone do pielęgnacji i ochrony skóry wrażliwej, wysuszonej i narażonej na podrażnienia. Przez ten gest marka chce wesprzeć osoby borykające się z problemami skórnymi.

Pierre Fabre Dermo-Cosmetique, właściciel marki Ducray, to firma z 60 letnim doświadczeniem farmaceutycznym, pionier w dziedzinie dermokosmetyków.  Stawia przed sobą misję dbania o zdrowie, projektując i opracowując innowacyjne rozwiązania inspirowane przez użytkowników, które przyczyniają się do poprawy komfortu życia pacjentów. Osiągamy to poprzez współpracę z pracownikami służby zdrowia, naszymi zaufanymi partnerami na całym świecie, czerpiąc nieustanną inspirację z natury, zawsze przestrzegając etyki farmaceutycznej. 

W Pierre Fabre jesteśmy przekonani, że za każdym razem, gdy pomagamy choć jednej osobie, sprawiamy, że świat staje się lepszy.

  1. Raport „Potrzeby pacjentów z łuszczycą” badanie pilotażowe opinii pacjentów przeprowadzone online w grupie pacjentów z łuszczycą N=180; Warszawa grudzień 2016; E.Borek, A.Sitek, M.Kołodziej

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego? Biuro prasowe
2024-11-04 | 14:35

Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?

W dzisiejszym dynamicznym świecie coraz więcej osób zgłasza dolegliwości związane z przewlekłym zmęczeniem, problemami ze snem, oraz brakiem energii, co wpływa nie tylko na ich
Zdrowie Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
2024-10-30 | 14:10

Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy

Hipofosfatazja (HPP) to rzadkie schorzenie metaboliczne o podłożu genetycznym, które sprawia, że kości oraz zęby stają się słabe, kruche i podatne na złamania. U dzieci HPP objawia
Zdrowie Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
2024-10-29 | 14:00

Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins

Centrum Designu DOMOTEKA świętowało swoje 18. urodziny w wyjątkowej atmosferze, łącząc miłośników dobrego wzornictwa, sztuki i filmu. W ramach jubileuszowego wydarzenia,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Gwiazdy

Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci

Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.