SCB: Darmowe badania piersi we Wrocławiu w ramach akcji „Biustowniczki” 8 marca
„Biustowniczki” to inicjatywa, w której mogą wziąć udział kobiety od 18 do 35 roku życia, czyli te, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Dzięki niej mogą one skorzystać z darmowego USG piersi - bez skierowania, ubezpieczenia czy zapisów. Pierwsze badania w ramach akcji odbędą się 8 i 9 marca, we Wrocławiu w specjalnie przygotowanych do tego celu gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, natomiast jego wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank.
Wrocław, 28 lutego 2024 r. – INFORMACJA PRASOWA
Już 8 marca, w Dzień Kobiet, br. we Wrocławiu odbędą się pierwsze badania przesiewowe pod kątem zdrowia piersi dla kobiet w wieku 18-35 lat, finansowane przez Santander Consumer Bank. Specjalnie przygotowane do tego celu gabinety mobilne staną w Galerii Dominikańskiej przy pl. Dominikańskim 3. Lekarze będą tam czekać na kobiety przed 36 rokiem życia przez dwa dni od 8 i 9 marca w godz. od 10:00 do 20:00. Na badania można przyjść bez skierowania czy nawet ubezpieczenia. Na badania nie obowiązują zapisy - decyduje kolejność przybycia. Gabinet w Galerii Dominikańskiej będzie dostępny na pierwszym piętrze.
- Celem akcji „Biustowniczki” jest wzmacnianie świadomości kobiet w kwestii dbania o zdrowie niezależnie od wieku – komentuje Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku. – W codziennym pośpiechu często zapominamy o tym, co najważniejsze albo odkładamy to na wieczne później. Weekend, w którym wypada Dzień Kobiet to doskonała okazja, żeby to zmienić. Warto zadbać o siebie w tym czasie i poświęcić kwadrans na badanie w gabinecie mobilnym.
„Biustowniczki” w innych miastach Polski
Panie, które nie pochodzą z Wrocławia lub okolic nie muszą się martwić. W kolejne piątki i soboty aż do 18 maja br. zainteresowane kobiety przed 36 rokiem życia będą mogły skorzystać z USG piersi na tych samych zasadach w wybranych galeriach handlowych w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarki prowadzące badania będą dostępne w dwóch gabinetach, od 10:00 do 20:00.
Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/ oraz https://www.biustowniczki.pl/
Innowacje w biotechnologii. Wegańskie suplementy diety
Rak jajnika, czyli cichy zabójca kobiet
KONKURS Zostań Aquaphorianinem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Edyta Herbuś: Rozmawiałam z produkcją na temat mojej ewentualnej roli w „Tańcu z gwiazdami”. Wierzę, że stworzą taką, która będzie dla mnie inspirująca
Tancerka przyznaje, że kiedy dostała propozycję udziału w ostatniej edycji „Tańca z gwiazdami”, to choć miała apetyt na powrót do tej produkcji, po rozważeniu wszystkich za i przeciw jednak ją odrzuciła. Z jednej strony miała już inne zobowiązania zawodowe, a z drugiej – zależało jej na tym, by powrócić do show nie tylko w charakterze instruktorki, ale zaprezentować się widzom z nieco innej strony. Edyta Herbuś wierzy, że w przyszłości program przejdzie pewną metamorfozę i znajdzie się w nim rola skrojona właśnie dla niej. Nie ukrywa też, że ta edycja wyjątkowo przyciągnęła jej uwagę, bo skupiła bardzo charyzmatycznych uczestników.
Prawo
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w produkcję muzyczną. Artyści i odbiorcy chcą jasnego oznaczania utworów generowanych przez takie narzędzia
Dziesięciokrotny wzrost przychodów rynku sztucznej inteligencji w tworzeniu muzyki przewidują analitycy w ciągu najbliższych 10 lat. Wokół tematu narasta coraz więcej kontrowersji, związanych m.in. z uczeniem się algorytmów na już skomponowanych dziełach czy wykorzystywania głosów wokalistów do tworzenia coverów śpiewanych przez SI. Jednocześnie ponad jedna trzecia muzyków przyznaje już, że wspierali się w swojej pracy sztuczną inteligencją. Artyści oczekują jednak jasno wytyczonych ram regulacyjnych dla tego typu narzędzi. Przede wszystkim miałyby one dotyczyć zgód na wykorzystanie własności intelektualnej i wyraźnego oznaczania muzyki komponowanej przez SI.
Handel
Po kiełbaski wege czy roślinne burgery sięga coraz więcej konsumentów. Branża roślinna będzie walczyć o utrzymanie takiego nazewnictwa
Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu rolnictwa pod koniec ubiegłego roku. Zwolennicy uzasadniają ten pomysł ochroną interesów konsumenckich, ale badania pokazują, że tylko niewielki odsetek klientów pomylił produkt wegański i mięsny przy zakupie.