SCB: Darmowe badania piersi we Wrocławiu w ramach akcji „Biustowniczki” 8 marca
„Biustowniczki” to inicjatywa, w której mogą wziąć udział kobiety od 18 do 35 roku życia, czyli te, których nie obejmują systemowe programy profilaktyczne. Dzięki niej mogą one skorzystać z darmowego USG piersi - bez skierowania, ubezpieczenia czy zapisów. Pierwsze badania w ramach akcji odbędą się 8 i 9 marca, we Wrocławiu w specjalnie przygotowanych do tego celu gabinetach mobilnych. Projekt organizuje Fundacja Kapitan Światełko, natomiast jego wyłącznym partnerem strategicznym jest Santander Consumer Bank.
Wrocław, 28 lutego 2024 r. – INFORMACJA PRASOWA
Już 8 marca, w Dzień Kobiet, br. we Wrocławiu odbędą się pierwsze badania przesiewowe pod kątem zdrowia piersi dla kobiet w wieku 18-35 lat, finansowane przez Santander Consumer Bank. Specjalnie przygotowane do tego celu gabinety mobilne staną w Galerii Dominikańskiej przy pl. Dominikańskim 3. Lekarze będą tam czekać na kobiety przed 36 rokiem życia przez dwa dni od 8 i 9 marca w godz. od 10:00 do 20:00. Na badania można przyjść bez skierowania czy nawet ubezpieczenia. Na badania nie obowiązują zapisy - decyduje kolejność przybycia. Gabinet w Galerii Dominikańskiej będzie dostępny na pierwszym piętrze.
- Celem akcji „Biustowniczki” jest wzmacnianie świadomości kobiet w kwestii dbania o zdrowie niezależnie od wieku – komentuje Magdalena Grzelak, Rzeczniczka Prasowa z Santander Consumer Banku. – W codziennym pośpiechu często zapominamy o tym, co najważniejsze albo odkładamy to na wieczne później. Weekend, w którym wypada Dzień Kobiet to doskonała okazja, żeby to zmienić. Warto zadbać o siebie w tym czasie i poświęcić kwadrans na badanie w gabinecie mobilnym.
„Biustowniczki” w innych miastach Polski
Panie, które nie pochodzą z Wrocławia lub okolic nie muszą się martwić. W kolejne piątki i soboty aż do 18 maja br. zainteresowane kobiety przed 36 rokiem życia będą mogły skorzystać z USG piersi na tych samych zasadach w wybranych galeriach handlowych w Warszawie, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku, Bydgoszczy, Katowicach i Poznaniu. Każdego dnia akcji lekarki prowadzące badania będą dostępne w dwóch gabinetach, od 10:00 do 20:00.
Materiały edukacyjne opracowane na potrzeby projektu „Biustowniczki” i harmonogram badań można znaleźć na stronie: https://www.santanderconsumer.pl/biustowniczki/ oraz https://www.biustowniczki.pl/
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Uroda
M. Klajda (Miss Polonia 2024): Medycyna estetyczna to forma leczenia kompleksów. Każdy powinien sam zadecydować o ingerencji w swój wygląd
Choć medycyna estetyczna jest branżą bardzo atrakcyjną i perspektywiczną, to jednak taka ścieżka kariery nie była dla Miss Polski 2024 idealnym rozwiązaniem. Nie zdecydowała się rozwijać w tym właśnie kierunku, ale śledzi rozwój tej dziedziny. Maja Klajda nie krytykuje, ani też nie chwali tych, którzy decydują się na poszczególne zabiegi. Jej zdaniem, to indywidualna sprawa, zachęca jednak do podejmowania mądrych decyzji.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Ochrona środowiska
Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.