#SilniejsiRazem – Mondelez Int. wspiera walkę z epidemią w Polsce i na świecie

- Mondelez International przeznaczył 15 mln dolarów na wsparcie finansowe oraz rzeczowe służby zdrowia i organizacji pomocowych dedykowanych walce z pandemią na całym świecie.
- W Polsce firma przekazała 150 000 zł na rzecz Funduszu Interwencyjnego Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
- Do podopiecznych Polskiego Czerwonego Krzyża trafi 6 ton słodyczy marki Milka.
- W ramach podziękowania za stałe wsparcie Banków Żywności, szczególnie w ostatnich tygodniach, firma otrzymała tytuł „Partnera na każdy czas”.
Trwająca epidemia Covid-19 sprawiła, że tegoroczne święta wielkanocne będą inne niż do tej pory. Konieczność izolacji szczególnie dotknęła osoby starsze i samotne. Mondelez Polska wierzy, że w tym trudnym czasie jesteśmy #SilniejsiRazem, dlatego zdecydował się przekazać 6 ton produktów marki Milka na rzecz seniorów, w tym Powstańców Warszawskich, domów opieki oraz zakładów leczniczo-opiekuńczych wspieranych przez Polski Czerwony Krzyż. Dzięki tej pomocy już niedługo świąteczny podarunek otrzyma 14 000 osób.
„Bardzo dziękuję firmie Mondelez International za to wsparcie. Szczególnie w tym okołoświątecznym czasie myślimy o osobach starszych i schorowanych, czyli tych, których obecna sytuacja dotyka chyba najbardziej i to nie tylko w znaczeniu medycznym, ale społecznym, psychologicznym: wymuszona samotność, strach o siebie i swoich bliskich. Odrobina słodyczy i przypływ pozytywnej energii na pewno się przydadzą” - mówi Michał Mikołajczyk, Wiceprezes Mazowieckiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża. „#SilniejsiRazem to w tym przypadku nie tylko marketingowe zawołanie, ale potwierdzenie tej znanej i jak się cieszę praktykowanej zasady!” - dodaje Mikołajczyk.
Produkty Mondelez Polska trafiają także regularnie do stałego partnera firmy - Banków Żywności. Firma przekazała już organizacji 10 ton ciastek i produktów czekoladowych, a kolejne 9 ton słodyczy trafi do niej lada moment. Za pomoc i wsparcie okazane Bankom Żywności w czasie kryzysu epidemiologicznego Mondelez otrzymał tytuł „Partnera na każdy czas”.
Wsparcie produktowe to jednak nie wszystko. Firma cały czas analizuje najpilniejsze potrzeby i stara się pomagać. Aby wspomóc polską służbę zdrowia, w marcu Mondelez Polska przekazał 150 000 zł na rzecz specjalnego funduszu interwencyjnego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzięki pieniądzom zebranym w ramach funduszu, Fundacja WOŚP na bieżąco kupuje środki ochrony osobistej dla personelu medycznego oraz sprzęt niezbędny do walki z koronawirusem dla szpitali. WOŚP to nie tylko ogromne wsparcie dla służby zdrowia, ale i nadzieja. Powtarzając za Jurkiem Owsiakiem, Mondelez Polska wierzy, że wkrótce „wygramy i pójdziemy wszyscy razem na spacer”!
„Społeczna odpowiedzialność od lat wpisana jest w strategię i działanie Mondelēz International. Dzisiaj, w dobie trwającej epidemii koronawirusa, nie może być inaczej. W Polsce od początku trwania epidemii chcemy wyjść naprzeciw potrzebom tych, których obecna sytuacja dotknęła w sposób szczególny. Na bieżąco angażujemy się w działania różnych organizacji, przekazując pomoc zarówno finansową, jak i rzeczową. Cieszymy się, że możemy wesprzeć w tym pełnym wyzwań czasie polską służbę zdrowia. Mamy także nadzieję, że przekazane przez nas przekąski przyniosą odrobinę radości podopiecznym Polskiego Czerwonego Krzyża – zarówno seniorom samotnym w swoich domach, jak i domach opieki. – powiedział Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Int. w Polsce i krajach bałtyckich.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści
Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Problemy społeczne
Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.
Gwiazdy
Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.