Sky Tower stawia na zdrową męskość. Zbadaj się w ramach kampanii Movember!
Już 27 listopada w ramach kampanii prozdrowotnej Movember Polska w Sky Tower panowie do 40. roku życia będą mogli wykonać bezpłatnie - i co najważniejsze, bezboleśnie - badanie USG jąder. Pozostali sprawdzą, czy poziom markera nowotworowego prostaty (PSA) jest u nich w normie.
Całkowicie darmowa akcja profilaktyczna zostanie przeprowadzona w godzinach od 10.00 do 20.00. Zapisy nie są konieczne - liczy się kolejność przybycia. Badania nie wymagają żadnego przygotowania poza zachowaniem higieny osobistej.
Wrocław to jedno z ośmiu miast, w których w tym roku zorganizowane będą testy w ramach kampanii Movember Polska.
- Wydarzenia we wrocławskim Sky Tower prowadzimy od samego początku naszej akcji z badaniami przesiewowymi. Tym bardziej cieszymy się, że kolejny event pod szyldem Movember Polska możemy zorganizować w jednym z miejsc, w których zaczynaliśmy – mówi Jakub Kajdaniuk, koordynator przedsięwzięcia z Fundacji Kapitan Światełko.
Kampania Movember Polska już od 2014 roku uczy mężczyzn, jak dbać o swoje zdrowie. Organizatorem działań jest Fundacja Kapitan Światełko. Do tej pory przedsięwzięcie koncentrowało się na zdrowiu fizycznym i profilaktyce antynowotworowej. W tym roku organizatorzy wraz z ambasadorami akcji zdecydowali się również poruszyć kwestię zdrowia psychicznego, kolejnego tematu tabu wśród mężczyzn.
- To, co dzieje się w męskiej głowie jest równie ważne jak to, co dzieje się w majtkach - przekonują organizatorzy. W okresie pandemii COVID-19 z powodu społecznej izolacji, ale także pogorszenia się warunków ekonomicznych, liczba samobójstw wśród mężczyzn zwiększyła się aż o 20 proc. Kwestie zdrowia psychicznego są obecnie równie dużym wyzwaniem, jak diagnostyka i leczenie nowotworów prostaty.
Wszyscy za jednego
Do profilaktyki na rzecz męskiego zdrowia zachęcają od lat znani youtuberzy: Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz influencerzy Juan Zumeta i Jakub Nowicki. W tym roku do grona ambasadorów męskiego zdrowia dołączyli także wokaliści: Krzysiek Sokołowski (z zespołu Nocny Kochanek), Adam Asanov (Piersi), Paweł Dudek (Czadoman) oraz Błażej Sobera (Joe Palooka). Panowie reprezentują różne gatunki muzyczne, ale łączy ich wspólna, męska sprawa. Dlatego jako „Mosznowładcy” nagrali nowy „hymn” kampanii –„Wszyscy za jednego”.
Wydarzenie zorganizowane będzie z uwzględnieniem wymogów sanitarnych mających przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19. Organizatorzy dokładają wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo każdemu z uczestników. Regulamin korzystania z badań dostępny jest na stronie akcji - www.movember.pl
Serce pod opieką - spotkania z kardiologiem
Urazy zębów u dzieci. Jak dbać o prawidłową higienę po wypadku stomatologicznym?
Młode kobiety a ryzyko raka piersi – Różowe Patrole edukują o profilaktyce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.