Słodki smak profilaktyki
Marketing & Communications Consultants
ul. Flory 5/5
00-586 Warszawa
oryszczyn|mcconsultants.pl| |oryszczyn|mcconsultants.pl
+48 600349410
www.mcconsultants.pl
Choć o profilaktyce raka piersi od wielu lat mówi się dużo w przestrzeni publicznej, statystki zachorowalności na tę chorobę nie napawają optymizmem. Według Światowej Organizacji Zdrowia, rak piersi jest obecnie najczęściej diagnozowanym nowotworem na świecie
(w 2021 r. zdetronizował raka płuc). Choroba ta dotyka coraz młodszych osób – przez ostatnie 30 lat niemal dwukrotnie wzrosła zachorowalność u kobiet w wieku 20-49 lat.
Badajmy się (nie tylko) w październiku
Statystycznie rzecz ujmując, każdego dnia w Polsce ponad 50 kobiet słyszy diagnozę – „wykryliśmy u pani raka piersi.” 15 z tego powodu umiera. Możemy to zmienić. Nowotwór piersi, wykryty we wczesnym stadium, jest chorobą uleczalną – mówi Agnieszka Ford, współorganizatorka kampanii #PomacajSie, realizowanej przez Fundację Kochasz Dopilnuj. By tak się stało, konieczne jest wykonywanie regularnych badań, do czego namawiamy wszystkie Polki – dodaje.
Październik, który od lat jest miesiącem świadomości raka piersi, to doskonała okazja, by na badania wybrały się szczególnie te panie, które z różnych powodów zaniedbały profilaktykę. Zachęcamy je do tego w różne, czasem niestandardowe sposoby – mówi Agnieszka Ford. Jednym z nich jest współpraca z Piekarnią Cukiernią Putka, która w październiku, włącza do swojej oferty ciastka w kształcie piersi.
Słodki smak profilaktyki
W tym roku, już po raz trzeci dołączamy do akcji #PomacajSie, czyli ogólnopolskiej kampanii walki z rakiem. W dniach 11 – 15 października w wszystkich piekarniach Putka będzie można zakupić wyjątkowe ciastka w kształcie piersi. Ze sprzedaży każdego z nich 3 zł przekażemy na walkę z nowotworem – mówi dyrektor marketingu Zuzanna Putka – Twardowska. Dodatkowo do każdego ciastka dołączona zostanie ulotka z instrukcją badania piersi i wskazówkami jakie oraz jak często, w zależności od wieku, należy wykonywać badania profilaktyczne pod kątem tego nowotworu. Mamy nadzieję, że widok niecodziennych ciastek zachęci nasze klientki do zadbania o swoje zdrowie, a czasem wręcz życie – dodaje.
Kampania #PomacajSie jest sztandarowym projektem Fundacji Kochasz Dopilnujzałożonej przez Renatę Kabas – Komorniczak, Annę Szołuchę – Pogorzelską oraz Małgorzatę Lakowską. Organizacja promuje profilaktykę chorób nowotworowych. Akcji #PomacjaSie towarzyszy cykl wystaw prezentujących fotografie kobiet po mastektomii, warsztaty z samobadania oraz wiele niestandardowych działań promocyjnych.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Cezary Pazura: Siatkówka to nasz sport narodowy, bo naprawdę nam wychodzi. Podczas studiów byłem mistrzem w tej dyscyplinie
Aktor przyznaje, że jest wielkim pasjonatem siatkówki, stara się oglądać wszystkie rozgrywki reprezentacji i czuje ogromną satysfakcję oraz dumę, kiedy nasi zawodnicy wygrywają kolejne mecze. Podczas studiów Cezary Pazura sam zdobył tytuł najlepiej rozgrywającego turnieju, dobrze więc wie, jakich emocji dostarcza sport i rywalizacja. Z całych sił zachęca więc swoje dzieci do aktywności fizycznej, by znalazły ulubioną dyscyplinę i trenowały.
Problemy społeczne
W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm

Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.