Komunikaty PR

Słupski Ośrodek Kultury wystawia sztukę o HIV

2021-06-15  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania doc ( 0.52 MB )

Słupski Ośrodek Kultury w ramach programu Pozytywnie Otwarci przygotował przedstawienie teatralne pt. „Czy już wtedy wiedziałaś?”. Celem jest podniesienie świadomości zagrożenia HIV oraz poziomu wiedzy o możliwościach terapii i normalnego życia z tym wirusem. To bardzo potrzebne, ponieważ, jak wynika z danych NIZP-PZH, codziennie 3-4 osoby dowiadują się w Polsce o swoim seropozytywnym statusie. W dodatku tylko co 10 Polak zrobił test na HIV, a w dobie pandemii COVID-19 liczba wykonywanych badań w tym kierunku spadła prawie o połowę. Wiele osób może więc żyć, nie zdając sobie sprawy ze swojego zakażenia i nie podejmując leczenia. Premiera sztuki w Ośrodku Teatralnym Rondo Słupskiego Ośrodka Kultury już 20 czerwca.

Spektakl zaczyna się, jak wiele podobnych historii: dwoje młodych ludzi, impreza, alkohol, zbliżenie. Potem pojawia się wynikający z beztroski i niewiedzy problem: zakażenie HIV, którego można było uniknąć. Przedstawienie jest autorskim projektem zespołu Słupskiego Ośrodka Kultury opracowanym we współpracy z Aleksandrą Anuszewską, specjalistka ds. HIV/AIDS, doradcą w słupskim Punkcie Konsultacyjno-Diagnostycznym.

„Czy już wtedy wiedziałaś?” to sztuka przygotowana z myślą o młodzieży ze szkół ponadpodstawowych w Słupsku oraz Akademii Pomorskiej, a poprzez planowane umieszczenie nagrania na YouTube – także z całej Polski. Dzięki towarzyszącemu każdemu przedstawieniu spotkaniu ze specjalistką ds. HIV, młodzi ludzie uzyskają rzetelną wiedzę na temat zagrożenia wirusem, profilaktyki oraz możliwości leczenia. Pokazy będą się odbywać w słupskich szkołach we wrześniu. Podczas czerwcowej premiery w Ośrodku Teatralnym Rondo ze sztuką zapoznają się zaproszeni na premierę dyrektorzy i nauczyciele.

„W maju 2020 roku przeprowadziliśmy ankietę internetową na temat HIV/AIDS wśród młodzieży w wieku 15-23 lata. Okazało się, że młodzi ludzie wiedzą o tym wirusie bardzo niewiele. W większości są to informacje zaczerpnięte z popkultury. Chcielibyśmy pomóc uczniom i studentom podnieść świadomość dróg zakażenia HIV i możliwości terapii, a przede wszystkim wyjaśnić, dlaczego każda aktywna seksualnie osoba powinna zrobić test. Stąd pomysł na spektakl o tej tematyce” – mówi Joanna Jusianiec ze Słupskiego Ośrodka Kultury.

Wykorzystanie sztuki teatralnej, jako nośnika informacji skierowanej do młodzieży to pomysł, który sprawdził się w Słupskim Ośrodku Kultury przy przekazywaniu informacji na temat problemu narkotyków. Sztuka „Bagno” na motywach książki „My dzieci z dworca ZOO” Christine F., nastolatki z Berlina, która wpadła w uzależnienie, przygotowana siedem lat temu, nie schodziła z afisza przez pięć sezonów. Obejrzało ją 3750 widzów podczas 56 spektakli.

„Zawsze chętnie wspieramy inicjatywy mające na celu edukację młodzieży. Osoby wchodzące w dorosłość powinny wiedzieć, że warto pójść do Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego, gdzie można anonimowo i bez skierowania, a przede wszystkim bezpłatnie wykonać test na HIV. Gdy ta wiedza naprawdę się upowszechni, będziemy mogli pokonać epidemię HIV” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

***

Celem programu Pozytywnie Otwarci jest promocja profilaktyki HIV oraz wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. W ramach programu organizowany jest konkurs dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która w ciągu ostatnich dziesięciu lat przeznaczyła 2 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.