SPÓJRZ NA SIEBIE z innej perspektywy
SPÓJRZ NA SIEBIE to pierwsza w Polsce ciałopozytywna kampania dla młodzieży. Co druga 15latka i co trzeci 15latek w naszym kraju nienawidzi własnego ciała. Tak wynika z najnowszego raportu Światowej Organizacji Zdrowia, z maja 2020 roku. Z tego względu powstaje kampania, która poprzez cykl warsztatów, prelekcji oraz konsultacji psychologicznych dokona realnej zmiany w myśleniu nastolatków.
- Zbyt dużo razy słyszałam „nienawidzę swojego ciała”, „jestem za gruby”, albo „mam za małe piersi” – mówi Aleksandra Musielak, psycholożka. – Brak samoakceptacji to nie tylko chęć zmiany własnego wyglądu i dopasowywanie się do panującego kanonu piękna. To często obniżone poczucie własnej wartości, przypisywanie sobie negatywnych cech i unikanie kontaktów z ludźmi. A to zachowania, które mogą doprowadzić do stanów depresyjnych i aktów autoagresji. Z tym jako osoba pracująca z młodymi ludźmi chcę walczyć.
Aby wspomóc młodzież w walce z brakiem akceptacji, pomysłodawczynie kampanii postanowiły zorganizować młodym ludziom szereg prelekcji w szkołach, zapewnić bezpłatną pomoc psychologiczną, a przede wszystkim przeprowadzić cykl bezpłatnych zajęć kreatywnych, które pokażą nastolatkom jak pokochać siebie. Dzięki angażującej i interaktywnej formule warsztatów oraz konsultacji z psycholożką, młodzież nauczy się jak radzić sobie z hejtem, pozna ćwiczenia podnoszące poczucie własnej wartości, dowie się jak patrzeć na siebie z miłością, szacunkiem, akceptacją.
- Przerażają nas wyniki raportu opublikowanego przez WHO – tłumaczy Natalia Królak, edukatorka kulturalna. - Wynika z niego, że 52% dziewczyn i 31% chłopaków w wieku 15 lat uważa swoje ciało za zbyt grube. Mało tego, ponad 64% dziewczyn i aż 75% chłopców nie czuje wsparcia ze strony znajomych. Podobnie wygląda sytuacja ze wsparciem ze strony nauczycieli: tylko 21% nastolatek i 31% chłopców odczuwa ich doping.
Projekt powstał jako odpowiedź na raport, ale też codzienne sytuacje, z którymi pomysłodawczynie spotykają się w pracy z młodzieżą. Aleksandra Musielak od lat pracuje jako psycholożka, jest również wicedyrektorką szkoły podstawowej oraz wiceprezeską Stowarzyszenia Educational Challenge. Marysia Pyrek i Natalia Królak tworzą Fundację Fala Nowej Kultury, która zajmuje się organizowaniem wydarzeń kulturalnych dla nastolatków. Razem niejednokrotnie tworzyły już artystyczno–psychologiczne projekty dla młodzieży, również osób doświadczających kryzysów psychicznych, po pobytach w szpitalu psychiatrycznym czy próbach samobójczych.
- Zachęcamy do tworzenia ciałopozytywnej społeczności i wspierania naszych działań – zapowiada Marysia Pyrek, specjalistka ds. PR. - Przeszłyśmy do drugiego etapu konkursu grantowego Funduszu Inicjowania Rozwoju, gdzie mamy szansę uzyskać 25 tys. zł na realizację naszego projektu. Aby dostać się do kolejnego, musimy uzbierać 10% wartości projektu, czyli 2,5 tys. zł. Z tego względu utworzyłyśmy konto na zrzutce, gdzie można dorzucić się do naszej inicjatywy”.
https://zrzutka.pl/spojrz-na-siebie
www.facebook.com/SPÓJRZ-NA-SIEBIE-118394173410721
Kontakt dla mediów:
Marysia Pyrek
kontakt@spojrznasiebie.pl
tel. 514 771 313

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.