Światowy Dzień Zdrowia – 92% Polaków jest aktywna fizycznie
7 kwietnia świętujemy Światowy Dzień Zdrowia, zatem to doskonały czas, by przyjrzeć się swojemu zdrowiu i o nie zadbać. Huawei CBG Polska postanowiło sprawdzić czy Polacy są aktywni fizycznie. Okazuje się, że aż 92% z nas jest aktywna. Jesteśmy fanami spacerów (75%), jazdy na rowerze (63%) i biegania (36%) – to 3 najczęściej podejmowane formy ruchu, a za nimi plasują się pływanie, siłownia i taniec. Dlaczego ćwiczymy? Najważniejszym czynnikiem okazała się poprawa zdrowia. W zdecydowanej większości trenujemy na własną rękę, dlatego pomocny może okazać się smartwatch – podręczny trener, narzędzie monitorujące zdrowie i wyniki, a także skuteczny motywator.
Ulubione sporty uprawiane przez Polaków
Jakie są nasze ulubione aktywności sportowe? Blisko 75% wybiera spacer, prawie 63% jazdę na rowerze, a 36% biega. Co ciekawe, wiek nie gra tu roli – te 3 aktywności są niemalże równie popularne zarówno wśród najstarszych, jak i najmłodszych ankietowanych. Chodzimy bardzo często – blisko 40% spośród osób, które zadeklarowały spacerowanie, robi to codziennie! A prawie połowa od 2 do 4 razy w tygodniu (48%). Na rowerze codziennie jeździ 11% zadeklarowanych rowerzystów, jeden na trzech 2-3 razy w tygodniu, a co czwarty raz w tygodniu.
Prawie 1/3 spośród biegających Polaków uprawia jogging raz w tygodniu, 41% biega 2-3 razy w tygodniu, codziennie zaś jedynie 7%. Na kolejnym miejscu jest pływanie – 39%. Podobną popularnością cieszą się ćwiczenia na siłowni (w tym kalistenika) oraz taniec, odpowiednio po 20% i 18% wskazań. Siłownia jest domeną mężczyzn – wybiera ją co 4 pan, natomiast co 4 pani preferuje ruch w postaci tańca. Kolejnymi ulubionymi aktywnościami Polaków jest nordic walking (15%), sporty zespołowe (piłka nożna, koszykówka, siatkówka – 14%) oraz aktywności zimowe, tj. narty i snowboard (12%).
Co nas motywuje do ćwiczenia?
Jako najważniejszy powód, dlaczego podejmujemy aktywność sportową, respondenci podali zdrowie (ponad 84%). To ważniejszy czynnik dla kobiet (ponad 87%) niż mężczyzn (ponad 80%). Podobnie rzecz się ma przy drugiej najważniejszej przyczynie podejmowania aktywności fizycznej „żeby ładnie wyglądać” – z tego powodu ćwiczy 37% kobiet vs. 29% mężczyzn. Na trzecim miejscu plasuje się chęć utraty wagi – to powód podjęcia aktywności fizycznej dla co trzeciej ankietowanej osoby, niezależnie od płci. Również prawie 1/3 Polaków ćwiczy, bo to ich pasja. Natomiast 14% ankietowanych podchodzi do sprawy bardziej wyczynowo - chcą osiągać coraz lepsze wyniki (to ważniejsze dla panów – 19% niż kobiet – 10%).
Przeważająca większość z nas, czyli 92%, ćwiczy na własną rekę, bez wsparcia eksperta czy trenera (za dodatkową opłatą korzysta z jego pomocy jedynie 3% respondentów). Na zajęciach grupowych ćwiczy 12% z nas. Ponieważ zdecydowana większość Polaków dba o zdrowie i trenuje samodzielnie, bardzo przydatny może okazać się asystent zdrowotny i treningowy w postaci zaawansowanego smartwatcha. To urządzenie sprawi, że jeszcze chętniej będziemy uprawiać nasz ulubiony sport, co potwierdzają psychologowie:
– Smartwatche nakręcają coraz lepsze wyniki. Współcześni sportowcy powszechnie korzystają ze smartwatchowych danych, dotyczących m.in.: przebytego dystansu, liczby kroków, przyspieszeń czy parametrów świadczących o stopniu wytrenowania lub wykorzystanym potencjale wydolnościowym. Dodatkowo, zebrane dane można analizować pod kątem optymalizacji treningu i zaplanowania formy na zawody. Zauważono, że obiektywne cyfrowe informacje często mają większe znaczenie motywujące niż subiektywne oceny trenerów. Tym bardziej, że algorytmy sztucznej inteligencji mogą trafniej wyciągać wnioski z mnogości parametrów i podsumowywać je w atrakcyjnej formie graficznej – stwierdza Paweł Habrat, psycholog sportu pracujący z wieloma czołowymi polskimi sportowcami.
Aktywni Polacy coraz chętniej kupują smartwatche
Inteligentne zegarki odpowiadają na potrzeby zarówno profesjonalnych sportowców, jak i amatorów. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych – w ubiegłym roku kupiliśmy o ponad 50% więcej smartwatchy niż rok wcześniej[1]. Podczas ćwiczeń coraz częściej wspierają nas zegarki Huawei oraz autorska aplikacja Huawei Zdrowie, z której miesięcznie aktywnie korzysta już ponad 1 milion Polaków.
– Wyróżnikiem naszego portfolio produktowego jest jego różnorodność. W przypadku inteligentnych zegarków prawie wszystkie modele mają do wyboru wersję męską i damską. Każdy znajdzie więc coś dla siebie. Dzięki temu jesteśmy liderem na rynku smartwatchy – średnio co piąty inteligentny zegarek sprzedany w Polsce w 2022 roku wyprodukowany był przez Huawei – mówi Dorota Rakowska, Marketing Manager, HUAWEI CBG Polska.
[1] Dane pochodzą z raportu renomowanej agencji badawczej

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.