Światowy Dzień Zdrowia – 92% Polaków jest aktywna fizycznie
7 kwietnia świętujemy Światowy Dzień Zdrowia, zatem to doskonały czas, by przyjrzeć się swojemu zdrowiu i o nie zadbać. Huawei CBG Polska postanowiło sprawdzić czy Polacy są aktywni fizycznie. Okazuje się, że aż 92% z nas jest aktywna. Jesteśmy fanami spacerów (75%), jazdy na rowerze (63%) i biegania (36%) – to 3 najczęściej podejmowane formy ruchu, a za nimi plasują się pływanie, siłownia i taniec. Dlaczego ćwiczymy? Najważniejszym czynnikiem okazała się poprawa zdrowia. W zdecydowanej większości trenujemy na własną rękę, dlatego pomocny może okazać się smartwatch – podręczny trener, narzędzie monitorujące zdrowie i wyniki, a także skuteczny motywator.
Ulubione sporty uprawiane przez Polaków
Jakie są nasze ulubione aktywności sportowe? Blisko 75% wybiera spacer, prawie 63% jazdę na rowerze, a 36% biega. Co ciekawe, wiek nie gra tu roli – te 3 aktywności są niemalże równie popularne zarówno wśród najstarszych, jak i najmłodszych ankietowanych. Chodzimy bardzo często – blisko 40% spośród osób, które zadeklarowały spacerowanie, robi to codziennie! A prawie połowa od 2 do 4 razy w tygodniu (48%). Na rowerze codziennie jeździ 11% zadeklarowanych rowerzystów, jeden na trzech 2-3 razy w tygodniu, a co czwarty raz w tygodniu.
Prawie 1/3 spośród biegających Polaków uprawia jogging raz w tygodniu, 41% biega 2-3 razy w tygodniu, codziennie zaś jedynie 7%. Na kolejnym miejscu jest pływanie – 39%. Podobną popularnością cieszą się ćwiczenia na siłowni (w tym kalistenika) oraz taniec, odpowiednio po 20% i 18% wskazań. Siłownia jest domeną mężczyzn – wybiera ją co 4 pan, natomiast co 4 pani preferuje ruch w postaci tańca. Kolejnymi ulubionymi aktywnościami Polaków jest nordic walking (15%), sporty zespołowe (piłka nożna, koszykówka, siatkówka – 14%) oraz aktywności zimowe, tj. narty i snowboard (12%).
Co nas motywuje do ćwiczenia?
Jako najważniejszy powód, dlaczego podejmujemy aktywność sportową, respondenci podali zdrowie (ponad 84%). To ważniejszy czynnik dla kobiet (ponad 87%) niż mężczyzn (ponad 80%). Podobnie rzecz się ma przy drugiej najważniejszej przyczynie podejmowania aktywności fizycznej „żeby ładnie wyglądać” – z tego powodu ćwiczy 37% kobiet vs. 29% mężczyzn. Na trzecim miejscu plasuje się chęć utraty wagi – to powód podjęcia aktywności fizycznej dla co trzeciej ankietowanej osoby, niezależnie od płci. Również prawie 1/3 Polaków ćwiczy, bo to ich pasja. Natomiast 14% ankietowanych podchodzi do sprawy bardziej wyczynowo - chcą osiągać coraz lepsze wyniki (to ważniejsze dla panów – 19% niż kobiet – 10%).
Przeważająca większość z nas, czyli 92%, ćwiczy na własną rekę, bez wsparcia eksperta czy trenera (za dodatkową opłatą korzysta z jego pomocy jedynie 3% respondentów). Na zajęciach grupowych ćwiczy 12% z nas. Ponieważ zdecydowana większość Polaków dba o zdrowie i trenuje samodzielnie, bardzo przydatny może okazać się asystent zdrowotny i treningowy w postaci zaawansowanego smartwatcha. To urządzenie sprawi, że jeszcze chętniej będziemy uprawiać nasz ulubiony sport, co potwierdzają psychologowie:
– Smartwatche nakręcają coraz lepsze wyniki. Współcześni sportowcy powszechnie korzystają ze smartwatchowych danych, dotyczących m.in.: przebytego dystansu, liczby kroków, przyspieszeń czy parametrów świadczących o stopniu wytrenowania lub wykorzystanym potencjale wydolnościowym. Dodatkowo, zebrane dane można analizować pod kątem optymalizacji treningu i zaplanowania formy na zawody. Zauważono, że obiektywne cyfrowe informacje często mają większe znaczenie motywujące niż subiektywne oceny trenerów. Tym bardziej, że algorytmy sztucznej inteligencji mogą trafniej wyciągać wnioski z mnogości parametrów i podsumowywać je w atrakcyjnej formie graficznej – stwierdza Paweł Habrat, psycholog sportu pracujący z wieloma czołowymi polskimi sportowcami.
Aktywni Polacy coraz chętniej kupują smartwatche
Inteligentne zegarki odpowiadają na potrzeby zarówno profesjonalnych sportowców, jak i amatorów. Znajduje to odzwierciedlenie w wynikach sprzedażowych – w ubiegłym roku kupiliśmy o ponad 50% więcej smartwatchy niż rok wcześniej[1]. Podczas ćwiczeń coraz częściej wspierają nas zegarki Huawei oraz autorska aplikacja Huawei Zdrowie, z której miesięcznie aktywnie korzysta już ponad 1 milion Polaków.
– Wyróżnikiem naszego portfolio produktowego jest jego różnorodność. W przypadku inteligentnych zegarków prawie wszystkie modele mają do wyboru wersję męską i damską. Każdy znajdzie więc coś dla siebie. Dzięki temu jesteśmy liderem na rynku smartwatchy – średnio co piąty inteligentny zegarek sprzedany w Polsce w 2022 roku wyprodukowany był przez Huawei – mówi Dorota Rakowska, Marketing Manager, HUAWEI CBG Polska.
[1] Dane pochodzą z raportu renomowanej agencji badawczej

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

W 2030 roku zetki będą stanowić jedną trzecią globalnej siły roboczej. Ich odmienne od starszej generacji oczekiwania zmienią podejście firm
Wśród kluczowych kryteriów, którymi przedstawiciele pokolenia Z kierują się przy wyborze pracodawcy, są: atrakcyjne wynagrodzenie, atmosfera w firmie i zachowanie równowagi między życiem zawodowym i prywatnym. Trzy czwarte managerów nie jest zadowolonych z młodych absolwentów szkół wyższych, wskazując na ich słabą motywację, brak profesjonalizmu i niskie umiejętności organizacyjne. Analitycy rynku pracy podnoszą, że aby przyciągnąć do siebie młode talenty i utrzymać je w strukturach firmy, pracodawcy muszą wprowadzić szereg zmian, szczególnie w zakresie kultury organizacyjnej.
Muzyka
Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.