Szkolenia z udzielania pierwszej pomocy i bezpłatne badania w Magnolia Park
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Czasami wystarczy kilka minut, by uratować czyjeś życie. Ale czy wiemy, jak to zrobić? W Magnolia Park będzie można nauczyć się udzielania pierwszej pomocy , a także wziąć udział w bezpłatnych badaniach profilaktycznych. Akcja „Zdrowie w Twoich Rękach” odbędzie się już w tę sobotę, 20 stycznia.
Cztery tzw. złote minuty to czas na przywrócenie zatrzymanej akcji serca. Średni czas od momentu wezwania karetki do przyjazdu służb ratunkowych na miejsce zdarzenia wynosi osiem minut w mieście i ok. 15 minut na terenach niezabudowanych. Prawidłowo udzielona pierwsza pomoc przedmedyczna zwiększa szanse na uratowanie osoby w miejscu zdarzenia. Stąd tak istotna jest umiejętność udzielania pierwszej pomocy. Wiedza o jej podstawowych zasadach przyda się każdemu — nie tylko kierowcom, miłośnikom sportów ekstremalnych czy rodzicom przymierzającym się do rozszerzania diety swoim pociechom.
— Jeśli mamy wątpliwości, jak się zachować, będąc świadkiem jakiegoś wypadku, jak pomóc, a nie zaszkodzić, warto przyjść na sobotnie wydarzenie. Podczas akcji „Zdrowie w Twoich Rękach” studenci z wrocławskiego Uniwersytetu Medycznego poprowadzą szkolenia z podstawowej pierwszej pomocy — zaprasza Natalia Oleś, wiceprzewodnicząca ds. zewnętrznych Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji Oddział Wrocław, które jest organizatorem wydarzenia.
Co ciekawe, podczas akcji będzie można dowiedzieć się nie tylko, jak pomagać w nagłych wypadkach ludziom, lecz także zwierzętom. Członkowie Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Weterynarii (IVSA Wrocław) wytłumaczą i pokażą, jak udzielać pierwszej pomocy psom. — To nieoceniona wiedza i umiejętności dla wszystkich właścicieli czworonogów — mówi Natalia Oleś. Łącznie w Magnolia Parki stanie 10 stoisk, gdzie będzie można zasięgnąć od specjalistów wiedzy o zdrowiu, porad medycznych, a także wykonać bezpłatne badania.
Akcja nie bez powodu odbywa się w przeddzień Dnia Babci oraz Dziadka. To właśnie seniorów warto zachęcić do wykonania bezpłatnych badań profilaktycznych. Studenci medycyny zmierzą ciśnienie, a także saturację oraz glikemię (poziom glukozy) krwi. Natomiast studenci stomatologii wykonają przeglądy dentystyczne.
Będzie też można wykonać analizę składu ciała, która pozwala określić masę kostną oraz mięśniową, całkowitą zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie, stopień otłuszczenia narządów wewnętrznych czy poziom nawodnienia organizmu. Badanie to może być elementem profilaktyki osteoporozy czy otyłości.
Ponadto magister farmacji udzieli porad dotyczących leków, a na stoisku z ziołami leczniczymi będzie można zapoznać się z dobroczynnymi właściwościami niektórych roślin. Swoje stanowisko poprowadzą także specjaliści z dolnośląskiego oddziału NFZ.
Na wydarzenie można przyjść całymi rodzinami — na dzieci będzie czekać kącik zabaw. Najmłodsi zapoznają się również z zasadami udzielania pierwszej pomocy.
Akcja „Zdrowie w Twoich Rękach”:
- nauka pierwszej pomocy,
- nauka pierwszej pomocy u psów,
- pomiar ciśnienia tętniczego,
- pomiar saturacji krwi,
- analiza składu ciała,
- przeglądy dentystyczne,
- pomiar glikemii krwi,
- porady magistra farmacji,
- stoisko z ziołami leczniczymi,
- kącik dziecięcy,
- stoisko NFZ.
Stoiska będą czekać na odwiedzających na placu eventowym przed salonem Empik w sobotę 20 stycznia w godz. 9-15. Udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny.
Akcja „Zdrowie w Twoich Rękach” to już druga w tym miesiącu akcja profilaktyczna organizowana w Magnolia Park wspólnie ze studentami Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Kolejne wydarzenie odbędzie się jeszcze w styczniu — dzień przed 32. Finałem Wielkiej Orkiestry, czyli 27 stycznia. Będzie to akcja „Od studentów dla pacjentów”, podczas której można m.in. zostać honorowym krwiodawcą i dawcą szpiku.
Magnolia Park jest największym centrum handlowym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji prawie 3 tys. darmowych miejsc parkingowych. Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się: Primark, Mango, Peek&Cloppenburg, Zara, H&M, C&A, Reserved, CCC, Deichamnn, KappAhl, Carry, New Yorker, TK Maxx oraz HalfPrice, a także Tommy Hilfiger, Guess oraz Marciano By Guess, Pierre Cardin, Molton, Ulla Popken, Gerry Weber, Kazar i Venezia. Wśród grona jubilerów są Apart, Jubitom, Yes, W.Kruk, Pandora, Tous, Savicki oraz Swarowski. Oferta sportowa jest silnie reprezentowana m.in. przez takie marki jak Decathlon, Intersport, Martes Sport oraz Regatta Great Outhdoors. Artykuły elektroniczne dostępne są m.in. w sklepach Media Markt, Denon, Ispot oraz Komputronik. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują m.in. Super-Pharm, Rossmann, Douglas, Sephora, Mac oraz Clinique. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku sklepy: hiszpańskiej marki Decimas oraz Crocs z Colorado w Stanach Zjednoczonych, The North Face znad zatoki San Francisco oraz południowokoreańskie LG Brand Store oraz Samsung Brand Store, a także drugi w Polsce sklep e-obuwie.pl z dziesięcioma nowoczesnymi przymierzalniami Modivo polskiego lidera Grupy CCC. Ofertę handlową Magnolia Park uzupełnia 7-salowe kino Helios. Klienci mogą również zrobić zakupy w hipermarkecie budowlanym Castorama i sklepie Komfort. Ofertę artykułów wnętrzarskich wzbogacają: Zara Home, Homla, Home&You, Tempur i Duka. W gronie najemców jest również marka Pepco – z największym sklepem tej marki we Wrocławiu. W centrum dostępny jest najnowocześniejszy koncept hipermarketu Carrefour z największym w całej sieci w Polsce działem produktów ekologicznych, czynny od 7:30. W galerii handlowej działa Centrum Medyczne Magnolia Park - przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej. Mieszkańcy Wrocławia mogą przy okazji zakupów w Magnolia Park załatwić wiele spraw urzędowych w przy jednym z prawie 30 okienek w nowoczesnym Centrum Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego Wrocławia, w tym również złożyć wniosek o paszport przy jednym z okienek Terenowego Punktu Paszportowego Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni m.in. znane w całej Polsce sieci McDonald’s, KFC, Burger King, Pizza Hut czy Kuchnia Marche, jak również unikalne Ohh!! Sushi&Grill, Pasibus oraz Mango Mama czy Thai Wok. Klienci mają do dyspozycji ponad 700 miejsc siedzących w strefie restauracyjnej. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki - sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową - to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent. Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań, rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, zewnętrzny plac zabaw dla dzieci, a także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne. Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl
Śledź nas na www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.
Właścicielem Magnolia Park jest Union Investment Real Estate GmbH, inwestor o bogatych zasobach, posiadający specjalistyczną wiedzę z zakresu zarządzania nieruchomościami z ponad 50-letnim doświadczeniem w branży. Union Investment rozpoczął działalność jako fundusz zarządzający nieruchomościami w Polsce w roku 2008. Od tego czasu nabył zdywersyfikowane portfolio nieruchomości biurowych, handlowych oraz hoteli i kontynuuje dynamiczny wzrost. Łączna wartość aktywów w Polsce to ponad 2 mld euro. Fundusze Union Investment specjalizujące się w nieruchomościach handlowych oraz fundusze specjalne inwestują w wielu różnych lokalizacjach w kraju.
Multi Corporation jest czołową ogólnoeuropejską firmą zintegrowanych usług zarządzania nieruchomościami. Od założenia w 1982 r. firma zrealizowała ponad 200 projektów nieruchomościowych obejmujących łącznie ponad 5 mln mkw. GLA o wartości prawie 13 mld euro oraz zdobywając za nie ponad 200 nagród branżowych. Multi zarządza obecnie ponad 80 nieruchomościami w Europie, w tym 6 w Polsce. Przyjmują one ponad 400 milionów klientów rocznie, którzy wydają w nich, szacunkowo, 4 miliardy euro w ponad 7200 sklepach, restauracjach i lokalach rozrywkowych. Multi oferuje pełne spektrum usług zarządczych, w tym: asset i property management, zarządzanie operacyjne, przebudowy i remonty, komercjalizację, doradztwo, obsługę prawną oraz zarządzanie zgodnością z przepisami. Dzięki swojej szczegółowej znajomości najemców handlowych, inwestorów, konsumentów oraz rynków lokalnych Multi dostarcza właścicielom nieruchomości zintegrowaną i niezależną platformę do ochrony i podnoszenia wartości aktywów w każdej fazie cyklu życia nieruchomości. Szeroka wiedza Multi z zakresu finansów, handlu i doświadczenie w kwestiach technicznych pozwoliły nam przez lata wyprzedzić branżę w kategoriach najmu, przychodu z czynszów i nowoczesnego marketingu. Multi aktywnie działa w 13 krajach. Siedziba firmy znajduje się w Holandii, a oddziały w Belgii, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwajcarii, Turcji, Ukrainie oraz na Węgrzech, Łotwie i Słowacji. W polskim portfolio Multi znajdują się nieruchomości komercyjne zlokalizowane we Wrocławiu, Poznaniu, Koninie, Bielsku-Białej, Katowicach i Szczecinie.
Więcej informacji i profil firmowy na www.multi.eu/pl
Biuro Prasowe Magnolia Park Biuro Prasowe Multi Poland
Adriana Kondratowicz
pr@magnoliapark.pl prasa@multi.eu
+48 502 332 358
Czy Twoje codzienne zmęczenie może być objawem głębszego problemu zdrowotnego?
Wrodzona łamliwość kości, obrzęk stawów i wypadanie zębów. Obchodzimy Światowy
Inspirujące spotkanie z Ewą Ewart i Magdą Atkins
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
Szefowa Fundacji TVP z pełnym przekonaniem przyznaje, że jej nowa rola to zarówno ogromne wyzwanie, jak i spełnienie marzeń o niesieniu pomocy innym. Katarzyna Dowbor cieszy się, że znów może pomagać ludziom w różnych kryzysach i w pewnym sensie jest to kontynuacja jej misji z programu „Nasz nowy dom”. Na razie Fundacja TVP wspiera osoby, które ucierpiały podczas niedawnej powodzi, ale pod jej skrzydła mogą też trafić inni potrzebujący.
Gwiazdy
Piotr Zelt: Od dawna weryfikuję swoje nawyki. Gonię też wszystkich z mojego otoczenia, żeby oszczędzali wodę i porządnie segregowali śmieci
Aktor zauważa, że w dzisiejszych czasach ekologiczny styl życia powinien być nie tylko modą, ale wręcz koniecznością. Zwraca bowiem uwagę na przyspieszającą degradację naszego środowiska i konieczność weryfikacji własnych przyzwyczajeń. Dobitnie tłumaczy to również swoim bliskim i mobilizuje ich do odpowiedzialnego postępowania. Zdaniem Piotra Zelta kluczowe jest przede wszystkim oszczędzanie wody, bo za jakiś czas może jej zabraknąć w naszych kranach, a także segregowanie śmieci i ograniczenie zakupów nowych ubrań oraz urządzeń elektronicznych.
Handel
Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.