SZOKUJĄCE DANE: POLACY MNIEJ DBAJĄ O WŁASNE ZDROWIE NIŻ O… STAN SAMOCHODU
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
83 proc. osób posiadających samochód w Polsce oddaje go do mechanika raz w roku lub częściej. Jednak tylko połowa z nas tak samo często sprawdza stan swojego zdrowia. Najnowsze badania uPacjenta zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków rzucają nowe światło na nasze podejście do zdrowia.
Jeszcze 2 lata temu ponad 80 proc. Polaków deklarowała w badaniu NFZ, że dba o zdrowie. Najnowsze dane pokazują jednak, że to nie do końca prawda, bo aż 43 proc. z nas bada się rzadziej niż jeden raz w roku. Wynik szokuje tym bardziej, jeśli porównamy go do tego, jak często Polacy odwiedzają warsztaty samochodowe.
-
Mimo deklaracji dbania o zdrowie, nawet połowa Polaków (43 proc.) sprawdza jego stan rzadziej niż jeden raz w roku, wykonując morfologię lub inne podstawowe badania krwi.
-
Dla porównania aż 83 proc. z nas oddaje auto do mechanika raz w roku, a nawet częściej.
-
81 proc. panów przynajmniej raz w roku sprawdza stan techniczny swojego pojazdu. W tym samym czasie 1/10 mężczyzn nigdy w życiu nie miał wykonanych badań krwi.
-
W grupie osób, które badają sią regularnie przeważają kobiety. Ponad połowa (60 proc.) wykonuje podstawowe badania krwi raz w roku lub częściej.
-
Regularny przegląd zdrowia wykonują przede wszystkim osoby w wieku 55+. Aż 70 proc. z nich robi morfologię lub inne podstawowe badanie krwi min. jeden raz w roku.
-
Równie rzadko, jak badania krwi, wykonujemy inne badania sprawdzające stan zdrowia, np. badanie wzroku czy przegląd dentystyczny. Jeden raz w roku robi je 33 proc. Polaków, 2 razy w roku już tylko 12 proc.
-
Na pakiet badań krwi, sprawdzających stan zdrowie Polacy przeznaczają średnio 355 złotych.
-
W 2021 r. badania profilaktyczne, w tym morfologia krwi stanowiły blisko połowę (47 proc.) wszystkich badań zrealizowanych za pośrednictwem uPacjenta.
“Jeśli chodzi o badania profilaktyczne, wzorem do naśladowania w Europie są nasi zachodni sąsiedzi. Co drugi obywatel Niemiec zdaje sobie sprawę ze znaczenia badań profilaktycznych, szczególnie w kontekście takich chorób, jak rak. I choć z roku na rok rośnie liczba badań profilaktycznych uPacjenta względem innych badań krwi, Polacy nadal nie sprawdzają stanu swojego zdrowia tak często, jak powinni to robić, aby cieszyć się nim przez lata. A przecież morfologia to najprostszy i najszybszy sposób na sprawdzenie naszego stanu zdrowia. Jej regularne wykonywanie pozwala wykryć szereg nieprawidłowości w bardzo wczesnym stadium.” - podkreśla dr Jakub Chwiećko z uPacjent
Źródła:
-
Dane uPacjenta za okres od 01.01.2021.r.
-
Badanie na zlecenie uPacjenta przeprowadzone w dniach 15-18 kwietnia 2022 r. na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna, na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (po 18 roku życia). Metodologia: CAWI. Wielkość próby N=1057
-
https://akademia.nfz.gov.pl/wp-content/uploads/2021/12/Badanie_dot._korzystania_-z_publicznej_opieki_zdrowotnej.pdf
-
https://www.stada.com/blog/posts/2019/october/stada-health-report-2019-germans-europe-s-check-up-champions-expect-their-doctor-to-lend-them-an-ear

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.