SZOKUJĄCE DANE: POLACY MNIEJ DBAJĄ O WŁASNE ZDROWIE NIŻ O… STAN SAMOCHODU
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
83 proc. osób posiadających samochód w Polsce oddaje go do mechanika raz w roku lub częściej. Jednak tylko połowa z nas tak samo często sprawdza stan swojego zdrowia. Najnowsze badania uPacjenta zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków rzucają nowe światło na nasze podejście do zdrowia.
Jeszcze 2 lata temu ponad 80 proc. Polaków deklarowała w badaniu NFZ, że dba o zdrowie. Najnowsze dane pokazują jednak, że to nie do końca prawda, bo aż 43 proc. z nas bada się rzadziej niż jeden raz w roku. Wynik szokuje tym bardziej, jeśli porównamy go do tego, jak często Polacy odwiedzają warsztaty samochodowe.
-
Mimo deklaracji dbania o zdrowie, nawet połowa Polaków (43 proc.) sprawdza jego stan rzadziej niż jeden raz w roku, wykonując morfologię lub inne podstawowe badania krwi.
-
Dla porównania aż 83 proc. z nas oddaje auto do mechanika raz w roku, a nawet częściej.
-
81 proc. panów przynajmniej raz w roku sprawdza stan techniczny swojego pojazdu. W tym samym czasie 1/10 mężczyzn nigdy w życiu nie miał wykonanych badań krwi.
-
W grupie osób, które badają sią regularnie przeważają kobiety. Ponad połowa (60 proc.) wykonuje podstawowe badania krwi raz w roku lub częściej.
-
Regularny przegląd zdrowia wykonują przede wszystkim osoby w wieku 55+. Aż 70 proc. z nich robi morfologię lub inne podstawowe badanie krwi min. jeden raz w roku.
-
Równie rzadko, jak badania krwi, wykonujemy inne badania sprawdzające stan zdrowia, np. badanie wzroku czy przegląd dentystyczny. Jeden raz w roku robi je 33 proc. Polaków, 2 razy w roku już tylko 12 proc.
-
Na pakiet badań krwi, sprawdzających stan zdrowie Polacy przeznaczają średnio 355 złotych.
-
W 2021 r. badania profilaktyczne, w tym morfologia krwi stanowiły blisko połowę (47 proc.) wszystkich badań zrealizowanych za pośrednictwem uPacjenta.
“Jeśli chodzi o badania profilaktyczne, wzorem do naśladowania w Europie są nasi zachodni sąsiedzi. Co drugi obywatel Niemiec zdaje sobie sprawę ze znaczenia badań profilaktycznych, szczególnie w kontekście takich chorób, jak rak. I choć z roku na rok rośnie liczba badań profilaktycznych uPacjenta względem innych badań krwi, Polacy nadal nie sprawdzają stanu swojego zdrowia tak często, jak powinni to robić, aby cieszyć się nim przez lata. A przecież morfologia to najprostszy i najszybszy sposób na sprawdzenie naszego stanu zdrowia. Jej regularne wykonywanie pozwala wykryć szereg nieprawidłowości w bardzo wczesnym stadium.” - podkreśla dr Jakub Chwiećko z uPacjent
Źródła:
-
Dane uPacjenta za okres od 01.01.2021.r.
-
Badanie na zlecenie uPacjenta przeprowadzone w dniach 15-18 kwietnia 2022 r. na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna, na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków (po 18 roku życia). Metodologia: CAWI. Wielkość próby N=1057
-
https://akademia.nfz.gov.pl/wp-content/uploads/2021/12/Badanie_dot._korzystania_-z_publicznej_opieki_zdrowotnej.pdf
-
https://www.stada.com/blog/posts/2019/october/stada-health-report-2019-germans-europe-s-check-up-champions-expect-their-doctor-to-lend-them-an-ear

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.