Telemedycyna pomoże w terapii HIV
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
W sieci pojawiły się właśnie pierwsze z serii filmów promujących rozwiązania telemedyczne w terapii HIV. Osoby zawodowo związane z profilaktyką i leczeniem wirusa przedstawiają korzyści płynące z takiej metody terapii. Filmy to jeden z elementów kampanii skierowanej do lekarzy chorób zakaźnych, pielęgniarek i samych osób seropozytywnych. Akcja realizowana jest przez Zjednoczenie Pozytywni w Tęczy, a finansowana z grantu przyznanego w konkursie Pozytywnie Otwarci.
Projekt, oprócz filmów, obejmuje również współpracę z wybranymi ośrodkami leczącymi HIV. Organizowane są w nich szkolenia dla personelu na temat rozwiązań telemedycznych. Wśród pacjentów tych ośrodków, którzy zechcą korzystać ze zdalnego kontaktu z lekarzem, przeprowadzone będzie badanie na temat zalet i wad telemedycyny. Posłuży ono do przygotowania poradników, które zostaną rozesłane do pozostałych ośrodków prowadzących leczenie antyretrowirusowe (ARV) w Polsce. Poza tym Pozytywni w Tęczy opracowują poradnik na temat bezpieczeństwa pacjentów w zdalnych kontaktach z ochroną zdrowia. Znajdzie się w nim m.in. lista potwierdzonych kontaktów do ośrodków prowadzących leczenie ARV.
Kontakt telefoniczny jest nie do przecenienia w przypadku osób, które zastanawiają się nad wykonaniem testu, albo już go wykonały. Jak mówi w jednym z filmów Paweł Kalinowski, koordynator Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego na warszawskiej Pradze, „Tradycyjne odbieranie wyników jest dla młodszych osób przestarzałe, wręcz dziwne, a więc możemy się spodziewać rosnącego zainteresowania tą formą kontaktu z PKD”.
Bez telefonu nie może sobie również wyobrazić swojej pracy Irena Przepiórka ze Stowarzyszenia Wolontariuszy wobec AIDS „Bądź z nami”. „Telefon zaufania to kontynuacja wsparcia w PKD oraz ważne źródło informacji o leczeniu” – mówi Przepiórka w innym nagraniu przygotowanym przez Pozytywnych w Tęczy.
„Zakażenie HIV to choroba przewlekła, co oznacza, że trzeba przyzwyczaić się do regularnych wizyt u lekarza. Rozmowa z nim jest oczywiście konieczna, ale nie zawsze musi to być wizyta w przychodni lub szpitalu. Jeśli nie są akurat potrzebne badania, wystarcza telefon lub chat. Rozwiązania telemedyczne są tu idealne” – mówi Robert Piotr Łukasik, koordynator projektu ze Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. – „Dla większości pacjentów to jedynie kwestia wygody, lecz dla osób, które mieszkają daleko od ośrodków leczących to już znaczące ułatwienie: nie trzeba np. zwalniać się z pracy i ponosić kosztów przejazdu, żeby dojechać na wizytę.”
Filmy z udziałem Ireny Przepiórki oraz Pawła Kalinowskiego, a także nagranie z wypowiedzią Mateusza Antosiewicza, lekarza chorób zakaźnych z Wojewódzkiego Szpitala Zakaźnego w Warszawie, można obejrzeć w serwisie YouTube oraz w mediach społecznościowych Zjednoczenia Pozytywni w Tęczy. W najbliższych miesiącach będą się pojawiać kolejne materiały – filmy oraz poradniki.
„Osoby żyjące z HIV to dziś, dzięki nowoczesnym terapiom, po prostu pacjenci z chorobą przewlekłą, którzy mogą prowadzić normalne życie. Warunkiem jest regularny kontakt z lekarzem oraz podjęcie terapii ARV. Dzięki telemedycynie ten pierwszy element może być dużo łatwiejszy. Dlatego bardzo się cieszę, że Pozytywni w Tęczy przybliżają ten kanał komunikacji zarówno personelowi szpitali zakaźnych, jak i pacjentom z całej Polski” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.
***
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 3 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.