Komunikaty PR

Tramwaj zwany pożądaniem przejedzie przez Polskę

2023-05-18  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania doc ( 1.71 MB )

Już 19 maja rozpoczyna się akcja studentów medycyny „Tramwaj zwany pożądaniem”. W tramwajach i autobusach, w przyjaznej atmosferze i przy muzyce edukatorki i edukatorzy z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland będą wyjaśniać, jak zabezpieczać się przed infekcjami przenoszonymi drogą płciową. Akcja jest współfinansowana ze środków pochodzących z grantu przyznanego w konkursie Pozytywnie Otwarci.

Wolontariuszki i wolontariuszy będzie można spotkać podczas majowych juwenaliów studenckich w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie, a w Bydgoszczy – w czerwcu. Informacje na temat profilaktyki HIV znajdą się także w mediach społecznościowych IFMSA-Poland, w tym na Facebooku Stowarzyszenia.

„Będziemy jeździć w centrach miast pomiędzy popularnymi klubami oraz miejscami imprez studenckich. W drodze z jednego punktu do drugiego, a w niektórych miastach przed nimi, będzie można dowiedzieć się czegoś ważnego o chorobach przenoszonych drogą płciową, w tym HIV, dostać bezpłatne prezerwatywy i porozmawiać z edukatorami. Każdy pasażer otrzyma pamiątkowy bilet z adresem najbliższego Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego” – mówi Julia Młyńska z IFMSA-Poland, Koordynatorka Ogólnopolska Projektu.

Majowe działania IFMSA w przestrzeni miejskiej to dopiero początek. IFMSA-Poland pamiętało również o tych, którzy z różnych powodów nie dotrą do Tramwajów na ulicach miast. W mediach społecznościowych stowarzyszenia długo jeszcze będą pojawiać się posty informacyjne i konkursy z nagrodami promujące bezpieczne zachowania seksualne.”

„Cieszę się, że mogliśmy w tym roku ponownie wesprzeć kampanię „Tramwaj zwany Pożądaniem”. To popularna i jednocześnie bardzo ważna akcja. Mamy już skuteczne terapie na HIV pozwalające normalnie żyć z wirusem do późnej starości, ale epidemia nie została jeszcze opanowana. Przeciwnie. Liczba nowo wykrywanych zakażeń rośnie. Jedynym sposobem walki z HIV jest edukacja, a dzięki projektowi IFMSA-Poland, o zagrożeniu co roku dowiadują się tysiące młodych i nie tylko młodych ludzi w całej Polsce” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

 

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku w Polsce według następującego harmonogramu:

 

Warszawa         19 oraz 26 maja

Poznań              19 maja

Szczecin            19 maja

Gdańsk                         20 maja

Lublin                20 maja

Łódź                  20 maja

Opole                22-24 maja

Olsztyn             25 maja

Wrocław            25 maja

Zielona Góra     26 maja

Katowice           26-27 maja

Bydgoszcz         13 czerwca

 

Drugi etap działań edukacyjnych IFMSA-Poland dotyczących HIV i innych chorób przenoszonych drogą płciową zaplanowany jest na 1 grudnia, czyli na Światowy Dzień AIDS.

 

***

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.