Komunikaty PR

Tramwaj zwany pożądaniem przejedzie przez Polskę

2023-05-18  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania doc ( 1.71 MB )

Już 19 maja rozpoczyna się akcja studentów medycyny „Tramwaj zwany pożądaniem”. W tramwajach i autobusach, w przyjaznej atmosferze i przy muzyce edukatorki i edukatorzy z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland będą wyjaśniać, jak zabezpieczać się przed infekcjami przenoszonymi drogą płciową. Akcja jest współfinansowana ze środków pochodzących z grantu przyznanego w konkursie Pozytywnie Otwarci.

Wolontariuszki i wolontariuszy będzie można spotkać podczas majowych juwenaliów studenckich w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie, a w Bydgoszczy – w czerwcu. Informacje na temat profilaktyki HIV znajdą się także w mediach społecznościowych IFMSA-Poland, w tym na Facebooku Stowarzyszenia.

„Będziemy jeździć w centrach miast pomiędzy popularnymi klubami oraz miejscami imprez studenckich. W drodze z jednego punktu do drugiego, a w niektórych miastach przed nimi, będzie można dowiedzieć się czegoś ważnego o chorobach przenoszonych drogą płciową, w tym HIV, dostać bezpłatne prezerwatywy i porozmawiać z edukatorami. Każdy pasażer otrzyma pamiątkowy bilet z adresem najbliższego Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego” – mówi Julia Młyńska z IFMSA-Poland, Koordynatorka Ogólnopolska Projektu.

Majowe działania IFMSA w przestrzeni miejskiej to dopiero początek. IFMSA-Poland pamiętało również o tych, którzy z różnych powodów nie dotrą do Tramwajów na ulicach miast. W mediach społecznościowych stowarzyszenia długo jeszcze będą pojawiać się posty informacyjne i konkursy z nagrodami promujące bezpieczne zachowania seksualne.”

„Cieszę się, że mogliśmy w tym roku ponownie wesprzeć kampanię „Tramwaj zwany Pożądaniem”. To popularna i jednocześnie bardzo ważna akcja. Mamy już skuteczne terapie na HIV pozwalające normalnie żyć z wirusem do późnej starości, ale epidemia nie została jeszcze opanowana. Przeciwnie. Liczba nowo wykrywanych zakażeń rośnie. Jedynym sposobem walki z HIV jest edukacja, a dzięki projektowi IFMSA-Poland, o zagrożeniu co roku dowiadują się tysiące młodych i nie tylko młodych ludzi w całej Polsce” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

 

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku w Polsce według następującego harmonogramu:

 

Warszawa         19 oraz 26 maja

Poznań              19 maja

Szczecin            19 maja

Gdańsk                         20 maja

Lublin                20 maja

Łódź                  20 maja

Opole                22-24 maja

Olsztyn             25 maja

Wrocław            25 maja

Zielona Góra     26 maja

Katowice           26-27 maja

Bydgoszcz         13 czerwca

 

Drugi etap działań edukacyjnych IFMSA-Poland dotyczących HIV i innych chorób przenoszonych drogą płciową zaplanowany jest na 1 grudnia, czyli na Światowy Dzień AIDS.

 

***

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.