Komunikaty PR

Tramwaj zwany pożądaniem przejedzie przez Polskę

2023-05-18  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania doc ( 1.71 MB )

Już 19 maja rozpoczyna się akcja studentów medycyny „Tramwaj zwany pożądaniem”. W tramwajach i autobusach, w przyjaznej atmosferze i przy muzyce edukatorki i edukatorzy z Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland będą wyjaśniać, jak zabezpieczać się przed infekcjami przenoszonymi drogą płciową. Akcja jest współfinansowana ze środków pochodzących z grantu przyznanego w konkursie Pozytywnie Otwarci.

Wolontariuszki i wolontariuszy będzie można spotkać podczas majowych juwenaliów studenckich w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Opolu, Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie, a w Bydgoszczy – w czerwcu. Informacje na temat profilaktyki HIV znajdą się także w mediach społecznościowych IFMSA-Poland, w tym na Facebooku Stowarzyszenia.

„Będziemy jeździć w centrach miast pomiędzy popularnymi klubami oraz miejscami imprez studenckich. W drodze z jednego punktu do drugiego, a w niektórych miastach przed nimi, będzie można dowiedzieć się czegoś ważnego o chorobach przenoszonych drogą płciową, w tym HIV, dostać bezpłatne prezerwatywy i porozmawiać z edukatorami. Każdy pasażer otrzyma pamiątkowy bilet z adresem najbliższego Punktu Konsultacyjno-Diagnostycznego” – mówi Julia Młyńska z IFMSA-Poland, Koordynatorka Ogólnopolska Projektu.

Majowe działania IFMSA w przestrzeni miejskiej to dopiero początek. IFMSA-Poland pamiętało również o tych, którzy z różnych powodów nie dotrą do Tramwajów na ulicach miast. W mediach społecznościowych stowarzyszenia długo jeszcze będą pojawiać się posty informacyjne i konkursy z nagrodami promujące bezpieczne zachowania seksualne.”

„Cieszę się, że mogliśmy w tym roku ponownie wesprzeć kampanię „Tramwaj zwany Pożądaniem”. To popularna i jednocześnie bardzo ważna akcja. Mamy już skuteczne terapie na HIV pozwalające normalnie żyć z wirusem do późnej starości, ale epidemia nie została jeszcze opanowana. Przeciwnie. Liczba nowo wykrywanych zakażeń rośnie. Jedynym sposobem walki z HIV jest edukacja, a dzięki projektowi IFMSA-Poland, o zagrożeniu co roku dowiadują się tysiące młodych i nie tylko młodych ludzi w całej Polsce” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

 

 

Tramwaje i autobusy zwane pożądaniem pojadą w tym roku w Polsce według następującego harmonogramu:

 

Warszawa         19 oraz 26 maja

Poznań              19 maja

Szczecin            19 maja

Gdańsk                         20 maja

Lublin                20 maja

Łódź                  20 maja

Opole                22-24 maja

Olsztyn             25 maja

Wrocław            25 maja

Zielona Góra     26 maja

Katowice           26-27 maja

Bydgoszcz         13 czerwca

 

Drugi etap działań edukacyjnych IFMSA-Poland dotyczących HIV i innych chorób przenoszonych drogą płciową zaplanowany jest na 1 grudnia, czyli na Światowy Dzień AIDS.

 

***

Konkurs Pozytywnie Otwarci

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 2,5 miliona złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.