Komunikaty PR

Uczniowie polskich szkół dołączyli do rewolucji! Jakie mają postulaty?

2020-11-18  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania Info_pras ( 0.08 MB )

Uczniowie polskich szkół chcą jeść bardziej świadomie – zdrowiej i różnorodniej. Tak by zadbać nie tylko o własne zdrowie, ale również o dobro Ziemi. Dlatego przyłączyli się do rewolucji żywieniowej w ramach programu edukacyjnego PrzyGotujmy lepszy świat. Do programu zgłosiły się aż 1102 szkoły z całej Polski. Wśród rewolucjonistów, którzy zachęcają do dobrej diety, znaleźli się m.in. młodzi influencerzy: Hejka tu Lenka, Milo Mazur i Pusheen Girl. Jakie mają żądania?

Młode pokolenie wykazuje coraz większe zainteresowanie tym co kładzie na swoim talerzu. Chce wiedzieć, które produkty są bardziej wartościowe dla organizmu, jak jeść różnorodnie i zdrowo – szanując przy tym naszą planetę. Pytają o to m.in. Lenka z kanału Hejka tu Lenka, Weronika z Pusheen Girl czy Miłosz z kanału Milo Mazur, którzy postanowili włączyć się w działania edukacyjne w ramach programu PrzyGotujmy lepszy świat i zachęcić swoich rówieśników do bardziej świadomego sposobu odżywiania.

Teraz już wiem, że można jeść zdrowo, różnorodnie i wcale nie wymaga to dużo wysiłku! Wystarczy kilka dobrych składników i w praktycznie 10 minut można wyczarować wszystko. Podstawą są tutaj kasze, strączki i dobre warzywka. Jeśli brakuje Wam pomysłów to zajrzyjcie na mój kanał – jest tam film „Przygotujmy lepszy świat”, w którym gotuję coś naprawdę pysznego lub na stronę przygotujmylepszyswiat.pl, gdzie znajdziecie fajne i proste przepisy – mówi Milo Mazur.

PrzyGotujmy lepszy świat to kampania skierowana do uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej, w ramach której Knorr razem z ProVeg mówią głosem dzieci i uczą je zdrowych nawyków żywieniowych, które będą mogły później wprowadzać we własnym domu i najbliższym otoczeniu. Wiedza na temat tego jak ważna jest zróżnicowana, pełna warzyw, strączków i kasz dieta powinna być przekazywana dzieciom już od najmłodszych lat, ponieważ to one już niedługo staną się dorosłymi i dzięki swoim świadomym wyborom będą decydowały o przyszłości świata. Za nami pierwszy etap akcji, w ramach którego szkoły mogły zarejestrować się do udziału w programie oraz towarzyszącym mu konkursie na stronie przygotujmylepszyswiat.pl.

Liczba szkół, które się zgłosiły przerosła nasze przewidywania. Zarejestrowały się aż 1102 placówki z całej Polski! Cieszymy się, że program wzbudził tak duże zainteresowanie i tak wielu uczniów będzie mogło z niego skorzystać – mówi Angelika Krawczyk, Knorr. Początkowo założyliśmy, że pierwsze tysiąc szkół, otrzyma od nas pakiet startowy w postaci kolorowych plansz edukacyjnych oraz zestawu ziaren do hodowli roślin, ale… mogę powiedzieć to już oficjalnie, podjęliśmy decyzję, że przygotujemy dodatkowe zestawy także dla pozostałych 102 placówek. Zależy nam na tym, żeby dzieci mogły nauczyć się jak najwięcej, a plansze będą w tym bardzo pomocne.

Mieszkam teraz w Irlandii i właśnie tutaj mam szkołę.  Mam nadzieję, że za rok program będzie też i u nas, wtedy na pewno wszystkich na to namówię! – mówi Pusheen Girl. Staram się żeby to co jem nie było przypadkowe. Jeśli jednego dnia mam kanapkę z pastą z soczewicy i papryką, to kolejnego wybieram już np. kaszę jaglaną z warzywami. Posiłki, które zabieram do szkoły możecie też zobaczyć w filmie „Nowa szkoła – moja rutyna” na moim kanale na YouTube – dodaje Weronika.

Fanką dobrego odżywiania jest również Lenka z kanału Hejka tu Lenka, która postanowiła zachęcić do zdrowszego stylu życia swojego tatę i została jego osobistą trenerką. W filmie „Zostałam trenerem!!!” pokazuje mu, że to co jemy ma wpływ na cały organizm, ale i przy okazji także na planetę. Jak się okazuje danie na bazie kaszy może być bardzo smaczne! Dla Lenki równie ważny co dobre jedzenie jest ruch, dlatego razem z tatą ćwiczą w rytm hymnu kampanii PrzyGotujmy lepszy świat.

Piosenka powstała we współpracy z Anią Dąbrówką, córką Natalii Kukulskiej i Michała Dąbrówki, której bliski jest temat troski o środowisko oraz o własne nawyki żywieniowe. Ania już od 10. roku życia jest wierna diecie roślinnej, bogatej w cenne składniki odżywcze, a także przyjaznej środowisku. Swoją pasją do dobrego jedzenia stara się zarażać najbliższe otoczenie – zarówno rodzinę, jak i znajomych.

Ze względu na to, że posiłki dostępne w szkole nie są tak wartościowe jak te, które możemy przyrządzić sami, umówiłam się z moimi przyjaciółkami z klasy, że będziemy sobie codziennie gotować i dzielić się tym co mamy na talerzu. Przez to jesteśmy dla siebie jeszcze większą inspiracją i częściej próbujemy nowych rzeczy. Jest to coś co mogę bardzo polecić – mówi Ania.

Więcej o swoich patentach na zdrowe rozwiązania żywieniowe, w tym m.in. na pyszne owsiankowe śniadania, Ania podzieliła się w trakcie wydarzenia live, które poprowadziła Daria Ładocha. Wzięły w niej udział również Joanna Lotkowska z fundacji ProVeg oraz Natalia Babczyńska z Knorr. Panie rozmawiały o tym jak nawet drobna zmiana na naszym talerzu może być korzystna dla zdrowia i zaowocować wielką zmianą dla środowiska.Rozmowa, tak jak i teledysk do utworu, dostępne są na kanale YouTube Przepisy.pl. Jako pierwsze udostępniły je na swoim Instagramie Ania Dąbrówka, Natalia Kukulska i Daria Ładocha. Kolejnego dnia do rewolucji dołączyli także blogerzy, w tym m.in. Nieperfekcyjna Mama, Szczesliva, Tasteaway, Jankes oraz dziecięcy influencerzy – Hejka tu Lenka, Milo Mazur i Pusheen Girl.

26 października rozpoczął się kolejny etap programu szkolnego. Zarejestrowane w nim szkoły, mogą zbierać punkty za: prowadzenie lekcji na podstawie scenariuszy, przesyłanie zdjęć posiłków przygotowywanych przez dzieci wraz z rodzicami oraz za wypełnienie ankiety na temat nawyków żywieniowych. Uczniowie klas 1-3 z 5 zwycięskich szkół otrzymają wygodne workoplecaki, a uczniowie klas z największą liczbą punktów, również z tych szkół, wyjadą na zieloną szkołę, organizowaną przez Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła".

Partnerem Głównym kampanii jest Knorr - marka produktów żywnościowych obecna na polskim rynku od 1932 roku. Jej celem jest dostarczenie polskim konsumentom doskonale smakujących produktów, na bazie których można przyrządzić smaczne potrawy. Produkty marki Knorr tworzy i doskonali sztab profesjonalnych kucharzy z całego świata, dla których gotowanie jest życiową pasją. Korzystają oni ze składników najwyższej jakości, o które Knorr dba od samego początku, z zachowaniem troski o środowisko. Wierzymy, że dzięki zrównoważonemu rolnictwu produkty Knorr smakują lepiej.

Partnerem merytorycznym akcji jest ProVeg – znana w Polsce i na świecie międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz budowania świadomości żywieniowej. Jej głównym celem jest podnoszenie świadomości na temat tego, jak dietą możemy dbać o zdrowie, środowisko, dobrostan zwierząt i sprawiedliwość żywieniową. 

Dołącz do nas i pamiętaj o rewolucyjnym #przygotujmylepszyswiat! Razem zmieniajmy nawyki żywieniowe.

Autorem konceptu kreatywnego i organizatorem kampanii PrzyGotujmy lepszy świat jest agencja marketingowa Advalue, która od lat specjalizuje się w realizacji projektów zaangażowanych społeczne.  Za działania PR odpowiada agencja Made in PR.

---------------------------------------------

Kontakt prasowy:
 

Monika Molenda-Sawtyruk

E: m.molenda@madeinpr.pl

T: (+48) 783 505 202

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego Biuro prasowe
2024-12-23 | 01:00

Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego

Prezbiopia, znana również jako starczowzroczność, nie jest chorobą, ale związanym z wiekiem zaburzeniem ostrego widzenia. Zazwyczaj pierwsze jej objawy, czyli problemy z wyraźnym
Zdrowie Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent
2024-12-20 | 12:00

Podaruj zdrowy sen swoim bliskim – wybierz materac na prezent

Wybór materaca na prezent to gest pełen troski, który może znacząco poprawić komfort snu oraz zdrowie i samopoczucie obdarowanej osoby. Choć nietypowy, taki upominek staje się
Zdrowie Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha
2024-12-19 | 11:25

Na zdrowe gardło – NOWOŚĆ w linii herbatek Zioła Mnicha

Gdy w takich przypadkach chcemy skorzystać z pomocy natury, warto sięgnąć po nową funkcjonalną herbatkę ziołowo-owocową Zioła Mnicha Na zdrowe gardło. Zawiera ona 100% naturalnych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.