Komunikaty PR

Uczniowie polskich szkół dołączyli do rewolucji! Jakie mają postulaty?

2020-11-18  |  13:30
Biuro prasowe
Do pobrania Info_pras ( 0.08 MB )

Uczniowie polskich szkół chcą jeść bardziej świadomie – zdrowiej i różnorodniej. Tak by zadbać nie tylko o własne zdrowie, ale również o dobro Ziemi. Dlatego przyłączyli się do rewolucji żywieniowej w ramach programu edukacyjnego PrzyGotujmy lepszy świat. Do programu zgłosiły się aż 1102 szkoły z całej Polski. Wśród rewolucjonistów, którzy zachęcają do dobrej diety, znaleźli się m.in. młodzi influencerzy: Hejka tu Lenka, Milo Mazur i Pusheen Girl. Jakie mają żądania?

Młode pokolenie wykazuje coraz większe zainteresowanie tym co kładzie na swoim talerzu. Chce wiedzieć, które produkty są bardziej wartościowe dla organizmu, jak jeść różnorodnie i zdrowo – szanując przy tym naszą planetę. Pytają o to m.in. Lenka z kanału Hejka tu Lenka, Weronika z Pusheen Girl czy Miłosz z kanału Milo Mazur, którzy postanowili włączyć się w działania edukacyjne w ramach programu PrzyGotujmy lepszy świat i zachęcić swoich rówieśników do bardziej świadomego sposobu odżywiania.

Teraz już wiem, że można jeść zdrowo, różnorodnie i wcale nie wymaga to dużo wysiłku! Wystarczy kilka dobrych składników i w praktycznie 10 minut można wyczarować wszystko. Podstawą są tutaj kasze, strączki i dobre warzywka. Jeśli brakuje Wam pomysłów to zajrzyjcie na mój kanał – jest tam film „Przygotujmy lepszy świat”, w którym gotuję coś naprawdę pysznego lub na stronę przygotujmylepszyswiat.pl, gdzie znajdziecie fajne i proste przepisy – mówi Milo Mazur.

PrzyGotujmy lepszy świat to kampania skierowana do uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej, w ramach której Knorr razem z ProVeg mówią głosem dzieci i uczą je zdrowych nawyków żywieniowych, które będą mogły później wprowadzać we własnym domu i najbliższym otoczeniu. Wiedza na temat tego jak ważna jest zróżnicowana, pełna warzyw, strączków i kasz dieta powinna być przekazywana dzieciom już od najmłodszych lat, ponieważ to one już niedługo staną się dorosłymi i dzięki swoim świadomym wyborom będą decydowały o przyszłości świata. Za nami pierwszy etap akcji, w ramach którego szkoły mogły zarejestrować się do udziału w programie oraz towarzyszącym mu konkursie na stronie przygotujmylepszyswiat.pl.

Liczba szkół, które się zgłosiły przerosła nasze przewidywania. Zarejestrowały się aż 1102 placówki z całej Polski! Cieszymy się, że program wzbudził tak duże zainteresowanie i tak wielu uczniów będzie mogło z niego skorzystać – mówi Angelika Krawczyk, Knorr. Początkowo założyliśmy, że pierwsze tysiąc szkół, otrzyma od nas pakiet startowy w postaci kolorowych plansz edukacyjnych oraz zestawu ziaren do hodowli roślin, ale… mogę powiedzieć to już oficjalnie, podjęliśmy decyzję, że przygotujemy dodatkowe zestawy także dla pozostałych 102 placówek. Zależy nam na tym, żeby dzieci mogły nauczyć się jak najwięcej, a plansze będą w tym bardzo pomocne.

Mieszkam teraz w Irlandii i właśnie tutaj mam szkołę.  Mam nadzieję, że za rok program będzie też i u nas, wtedy na pewno wszystkich na to namówię! – mówi Pusheen Girl. Staram się żeby to co jem nie było przypadkowe. Jeśli jednego dnia mam kanapkę z pastą z soczewicy i papryką, to kolejnego wybieram już np. kaszę jaglaną z warzywami. Posiłki, które zabieram do szkoły możecie też zobaczyć w filmie „Nowa szkoła – moja rutyna” na moim kanale na YouTube – dodaje Weronika.

Fanką dobrego odżywiania jest również Lenka z kanału Hejka tu Lenka, która postanowiła zachęcić do zdrowszego stylu życia swojego tatę i została jego osobistą trenerką. W filmie „Zostałam trenerem!!!” pokazuje mu, że to co jemy ma wpływ na cały organizm, ale i przy okazji także na planetę. Jak się okazuje danie na bazie kaszy może być bardzo smaczne! Dla Lenki równie ważny co dobre jedzenie jest ruch, dlatego razem z tatą ćwiczą w rytm hymnu kampanii PrzyGotujmy lepszy świat.

Piosenka powstała we współpracy z Anią Dąbrówką, córką Natalii Kukulskiej i Michała Dąbrówki, której bliski jest temat troski o środowisko oraz o własne nawyki żywieniowe. Ania już od 10. roku życia jest wierna diecie roślinnej, bogatej w cenne składniki odżywcze, a także przyjaznej środowisku. Swoją pasją do dobrego jedzenia stara się zarażać najbliższe otoczenie – zarówno rodzinę, jak i znajomych.

Ze względu na to, że posiłki dostępne w szkole nie są tak wartościowe jak te, które możemy przyrządzić sami, umówiłam się z moimi przyjaciółkami z klasy, że będziemy sobie codziennie gotować i dzielić się tym co mamy na talerzu. Przez to jesteśmy dla siebie jeszcze większą inspiracją i częściej próbujemy nowych rzeczy. Jest to coś co mogę bardzo polecić – mówi Ania.

Więcej o swoich patentach na zdrowe rozwiązania żywieniowe, w tym m.in. na pyszne owsiankowe śniadania, Ania podzieliła się w trakcie wydarzenia live, które poprowadziła Daria Ładocha. Wzięły w niej udział również Joanna Lotkowska z fundacji ProVeg oraz Natalia Babczyńska z Knorr. Panie rozmawiały o tym jak nawet drobna zmiana na naszym talerzu może być korzystna dla zdrowia i zaowocować wielką zmianą dla środowiska.Rozmowa, tak jak i teledysk do utworu, dostępne są na kanale YouTube Przepisy.pl. Jako pierwsze udostępniły je na swoim Instagramie Ania Dąbrówka, Natalia Kukulska i Daria Ładocha. Kolejnego dnia do rewolucji dołączyli także blogerzy, w tym m.in. Nieperfekcyjna Mama, Szczesliva, Tasteaway, Jankes oraz dziecięcy influencerzy – Hejka tu Lenka, Milo Mazur i Pusheen Girl.

26 października rozpoczął się kolejny etap programu szkolnego. Zarejestrowane w nim szkoły, mogą zbierać punkty za: prowadzenie lekcji na podstawie scenariuszy, przesyłanie zdjęć posiłków przygotowywanych przez dzieci wraz z rodzicami oraz za wypełnienie ankiety na temat nawyków żywieniowych. Uczniowie klas 1-3 z 5 zwycięskich szkół otrzymają wygodne workoplecaki, a uczniowie klas z największą liczbą punktów, również z tych szkół, wyjadą na zieloną szkołę, organizowaną przez Ośrodek Działań Ekologicznych "Źródła".

Partnerem Głównym kampanii jest Knorr - marka produktów żywnościowych obecna na polskim rynku od 1932 roku. Jej celem jest dostarczenie polskim konsumentom doskonale smakujących produktów, na bazie których można przyrządzić smaczne potrawy. Produkty marki Knorr tworzy i doskonali sztab profesjonalnych kucharzy z całego świata, dla których gotowanie jest życiową pasją. Korzystają oni ze składników najwyższej jakości, o które Knorr dba od samego początku, z zachowaniem troski o środowisko. Wierzymy, że dzięki zrównoważonemu rolnictwu produkty Knorr smakują lepiej.

Partnerem merytorycznym akcji jest ProVeg – znana w Polsce i na świecie międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz budowania świadomości żywieniowej. Jej głównym celem jest podnoszenie świadomości na temat tego, jak dietą możemy dbać o zdrowie, środowisko, dobrostan zwierząt i sprawiedliwość żywieniową. 

Dołącz do nas i pamiętaj o rewolucyjnym #przygotujmylepszyswiat! Razem zmieniajmy nawyki żywieniowe.

Autorem konceptu kreatywnego i organizatorem kampanii PrzyGotujmy lepszy świat jest agencja marketingowa Advalue, która od lat specjalizuje się w realizacji projektów zaangażowanych społeczne.  Za działania PR odpowiada agencja Made in PR.

---------------------------------------------

Kontakt prasowy:
 

Monika Molenda-Sawtyruk

E: m.molenda@madeinpr.pl

T: (+48) 783 505 202

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.

Problemy społeczne

Dla większości Polaków praca to obowiązek. Tylko niewielka część czuje satysfakcję z wykonywanych zadań

Z danych SW Research i Runaways​ wynika, że 80 proc. Polaków nie czuje pasji do swojej pracy, a 77 proc. nie widzi sensu w wykonywanych obowiązkach. Prowadzi to do wzrostu poziomu stresu i wypalenia zawodowego, co powoduje, że na życie prywatne nie mamy już energii. Work–life balance, ważny zwłaszcza dla młodszych pokoleń, jest trudny do osiągnięcia. Dodatkowo rozwój nowych technologii i modeli pracy powoduje coraz większe zacieranie różnic między czasem wolnym a pracą.

Gwiazdy

Eliza Gwiazda: Polacy wyrzucają śmieci, gdzie popadnie. Za chwilę nasza planeta będzie pełna śmieci

Influencerka przyznaje, że ją samą najbardziej w oczy kłują śmieci bezmyślnie rozrzucone w rezerwatach przyrody, w parkach, w lasach czy na plażach. Najczęściej są to zrywki, pety, plastikowe kubeczki czy opakowania po produktach żywnościowych, ale nie brakuje też elektrośmieci czy starych ubrań. Eliza Gwiazda dziwi się takim praktykom, bo przecież zamiast wywozić gdzieś samemu zepsute telewizory, pralki, laptopy czy telefony, można zamówić bezpłatny odbiór takich sprzętów z domu. Celebrytka chwali też ideę recyklingu i dawania ubraniom drugiego życia.