W zdrowym ciele zdrowy duch - jabłka partnerem zawodów IRONMAN* 70.3 w Warszaw
IRONMAN to najbardziej prestiżowe długodystansowe zawody trithlonowe. Łączą trzy dyscypliny sportowe - pływanie, jazdę na rowerze i bieg. To niesamowite zmagania, których celem nie jest tylko trening, ale przede wszystkim rywalizacja z samym sobą i pokonywanie własnych słabości. Misją IRONMAN jest budowanie wewnętrznej siły, samoświadomości i wartości. Trithlon, czy jego poszczególne konkurencje, jest sportem, który każdy z nas może uprawiać na co dzień. Rower zamiast samochodu czy niespieszny bieg zamiast spaceru. To może być pierwszy krok do zdrowego stylu życia, więc warto spróbować!
Trasa IRONMAN 70.3 w Warszawie łącznie liczyła ponad 110 km, w tym 1,9 km to trasa pływacka, 90 km – rowerowa, a około 21 km – biegowa.
W trakcie imprezy sportowej w Warszawie można było odwiedzić stoisko GOOD MOVE – Trzymaj formę. GOOD MOVE – Trzymaj formę to europejski program zachęcający osoby w wieku 18-34 lat do prowadzenia zrównoważonego, wpływającego na nasze zdrowie i samopoczucie, a także bardziej aktywnego stylu życia. Inicjatorem kampanii są trzy organizacje: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”, Agencja Badań i Informacji na Temat Owoców i Warzyw „Aprifel” oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie na Rzecz Cytryn i Grejpfrutów „Ailimpo”.
W ramach promocji programu rozdano polskie jabłka nie tylko uczestnikom zawodów, ale i wszystkim chętnym.
„Możliwość uczestnictwa w zawodach typu IRONMAN 70.3 wpisuje się w misję naszego stowarzyszenia. Najważniejszym celem dla nas jest promowanie zrównoważonego, wpływającego na nasze zdrowie i samopoczucie stylu życia. Program GOOD MOVE – Trzymaj formę, którego jesteśmy jednym z inicjatorów, jak najbardziej pasuje do przesłania, które przyświeca zawodom typu IRONMAN”, ponieważ zrównoważona dieta bogata w warzywa i owoce oraz dobry ruch każdego dnia to przyjemność, która poprawia dobrostan każdego – mówi Paulina Kopeć, Sekretarz Generalny, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”.
„Uprawiam sport od kiedy pamiętam, a triathlonem zainteresowałem się kilka lat temu. Od tamtego czasu stał się on moją pasją. Sport i dobre nawyki żywieniowe to po prostu mój sposób na życie. Nie wyobrażam sobie teraz funkcjonować bez biegania czy pływania, a rower stał się moim najlepszym przyjacielem. Moi znajomi często mnie pytają, jak to jest być mną i czy znajduję czas na inne aktywności. I wiecie, co im odpowiadam? Tak, właśnie teraz mam czas na wszystkie moje hobby, bo wreszcie mam na to siłę i chęć” – mówi Robert, jeden z uczestników biegu IRONMAN 70.3 w Warszawie.
Na stoisku GOOD MOVE – Trzymaj formę można było dowiedzieć się, jak w prosty sposób uczynić swoje życie zdrowszym, a co za tym idzie – lepszym. Niektóre wskazówki można od razu wprowadzić w życie. To choćby regularność snu, która wpływa nie tylko na koncentrację, ale
i dobre samopoczucie. Codzienna dawka ruchu. Wystarczy zamienić samochód na rower czy hulajnogę, a może windę na schody – to już jest sposób na zdrowy styl życia. Podstawą wszystkiego jest jednak dieta, a w tym przede wszystkim jedzenie owoców i warzyw, bez których organizm człowieka po prostu nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Warto zatem pamiętać o tych kilku prostych poradach zdrowotnych, jak regularny sen, zdrowa dieta czy dawka ruchu każdego dnia.
Program GOOD MOVE ma być inspiracją dla młodych ludzi do zmiany nawyków żywieniowych oraz podjęcia aktywności fizycznej, ale zasadą małych kroków, a nie z przymusu. Zdrowy styl życia to dobre samopoczucie i zadowolenie, które towarzyszy nam na co dzień.
*Nazwa IRONMAN jest własnością Światowej Federacji Trithlonu (World Thrithlon Corporation).
Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”
Stowarzyszenie „Unia Owocowa” jest największą w Polsce organizacją wspierającą krajowych producentów oraz dystrybutorów owoców i warzyw. Promuje w kraju i za granicą wysoką jakość oraz niepowtarzalny smak polskiej żywności. Kultywuje dorobek, znaczenie i pozycję sadownictwa w Polsce. Działa także na rzecz zrównoważonego rozwoju rynku owoców i warzyw. „Unia Owocowa” swoją działalność opiera na społecznym zaangażowaniu Członków organizacji, a ich interesy reprezentuje nieprzerwanie od 2010 roku.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.