Komunikaty PR

Wakacje od pracy – nie od zdrowia

2024-08-13  |  19:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Lato kojarzy się nam z odprężeniem, odpoczynkiem i jest to jak najbardziej dobre skojarzenie. Jednak, w myśl powiedzenia „lepiej zapobiegać, niż leczyć” nie powinniśmy zapominać latem o profilaktyce, aby wakacje nie pozostawiły po sobie przykrego, często długotrwałego wspomnienia.

W atmosferze relaksu i wyciszenia nie powinniśmy zapominać o regularnym kontrolowaniu stanu zdrowia– zauważa Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe.

Dlatego też powinniśmy pamiętać o kilku czynnościach, które mogą uratować nam życie. Rutyna pomaga – jeśli uda nam się wyrobić nawyk kontroli własnego ciała i stanie się ona naszą codziennością, to na pewno nie pożałujemy. A są to działania, które zajmują dosłownie kilka minut – dodaje Anna Kupiecka.

Skóra twoim pancerzem – dbaj o niego

To, co możemy na pierwszy rzut oka stwierdzić, to zmiany zachodzące na powierzchni naszej skóry. Lato sprzyja zażywaniu kąpieli słonecznych, a te z kolei mogą skończyć się poparzeniami lub nowotworem. Dlatego tak ważne jest, aby monitorować skórę – wszelkie znamiona mogą zmieniać swoje rozmiary, kolory, strukturę – powinien to być dla nas sygnał ostrzegawczy.

Owszem, można powiedzieć, że te zmiany zachodzą czasem tak wolno, że możemy ich nie zauważyć. Jest na to prosty sposób – zróbmy zdjęcie takiego znamienia. Po jakimś czasie, tygodniu, dwóch, zróbmy je ponownie i porównajmy – dzięki temu będziemy wiedzieli, czy nie warto skonsultować się specjalistą. Nade wszystko – nie diagnozujmy się sami – od tego są lekarze – apeluje Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe.

Samokontrola to podstawa

Nie znaczy to jednak, że powinniśmy co chwilę oddawać się w ręce lekarzy. Starajmy się samo sami kontrolować na bieżąco swoje ciało. Fundacja OnkoCafe prowadzi szkolenia, na których instruuje jak profesjonalnie przeprowadzać samobadanie, które pozwoli szybko wykryć nowotwór piersi, a trzeba wiedzieć, że taką diagnozę rocznie słyszy w Polsce ponad 20 tys. kobiet. Im wcześniej zostaną wykryte niepokojące zmiany, tym lepiej. I wtedy sytuacja się diametralnie zmienia – jeśli mamy po samobadaniu jakiekolwiek wątpliwości – umówmy konsultację ze specjalistą. Oni są dostępni przez cały rok.

Chociaż nadeszły wakacje, Fundacja OnkoCafe nie zwalnia tempa. Nie przestajemy angażować się w różnorakie działania — organizujemy np. bezpłatne spotkania z onkologiem, na których można uzyskać cenne porady i wsparcie. Ambasadorki Różowego Patrolu nieustannie uczestniczą w różnych wydarzeniach, szerząc wiedzę na temat profilaktyki raka piersi. To dla nas niezwykle cenny i owocny okres, który pozwala na dalsze rozwijanie misji i docieranie do nowych osób –podkreśla Anna Kupiecka, po czym dodaje: wakacje, urlopy to także dobry czas, aby przeprowadzić pogłębioną diagnostykę, na którą często nie mamy czasu. W ramach akcji „prostatahistoria” oswajamy mężczyzn i ich partnerki z tematem raka prostaty – wskazujemy jakie symptomy powinny wzbudzić ich czujność oraz namawiamy do regularnego badania gruczołu krokowego. Organizujemy także bezpłatne spotkania z onkologiem w 10 miastach w Polsce. Z kolei kampania tylkodwaslowa.pl skierowana jest do rodzin osób zmagających się z chorobą nowotworową. Wszystkie informacje dotyczące konkretnych podejmowanych przez nas działań i kampanii, w których bierzemy udział, dostępne są na stronie internetowej OnkoCafe.

Diagnoza „nowotwór” to nie wyrok, o ile zostanie postawiona w odpowiednim momencie – im wcześniej, tym lepiej. Dlatego nie powinniśmy w atmosferze ogólnego, wakacyjnego rozluźnienia, zapominać o zdrowym rozsądku i samokontroli. Jeśli mamy wątpliwości, nie wiemy czy np. dobrze przeprowadzamy samobadanie, to szkolenia Różowego Patrolu są dla nas. Szukanie wiedzy i wsparcia to żaden wstyd – to wyraz odwagi do stawienia czoła napotkanej sytuacji, a Fundacja OnkoCafe i Różowe Patrole zawsze służą pomocą.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.