Komunikaty PR

WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!

2021-05-07  |  01:00
Biuro prasowe

Dariusz Gałęzewski – Prezes Fundacji OSHEE i Marcin Jędrychowski  - Dyrektor Szpitala Uniwersyteckiego
w Krakowie
podpisali list intencyjny będący deklaracją współpracy na rzecz wspierania zdrowia psychicznego. W ramach projektu prowadzonego pod hasłem „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!” partnerzy skupią się na prowadzeniu kampanii edukacyjnych promujących tematykę pracy nad kondycją psychiczną, skierowanych głównie do młodego pokolenia. W projekt włącza się także Ekstraklasa, która zadedykowała akcji dwie kolejki ligowe.

OSHEE, za sprawą hasła „ŻYJ, WALCZ, ZWYCIĘŻAJ”, od lat propaguje postawę konsekwentnego podejmowania wysiłków i społecznego zaangażowania w najtrudniejsze tematy. Nawiązując współpracę ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, marka chciała zwrócić uwagę na dużą potrzebę podjęcia zespołowej walki, aby zwyciężyć w starciu z trudnym wyzwaniem, jakim są problemy o podłożu psychologicznym. Założenia współpracy doskonale oddaje hasło kampanii – „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!”.

„Projekt skierowany jest przede wszystkim do młodego pokolenia, ponieważ w dobie pandemii to właśnie dzieci
i młodzież, poza przeżywaniem standardowych problemów wieku dojrzewania, są narażone na dodatkowe sytuacje stresujące, które odciskają negatywny ślad na ich psychice. Wśród czynników budujących niepokój o ich kondycję psychiczną można wymieniać przymusową izolację, brak bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami, co z kolei przekłada się na zaburzenia w budowaniu relacji, a także brak edukacji emocjonalnej oraz rosnący wpływ mediów społecznościowych na budowanie samooceny. Pandemia przyczyniła się do wzrostu ilości młodych ludzi zmagających się z depresją, stanami lękowymi, zaburzeniami odżywiania, jak również zachowania autodestrukcyjnymi, a nawet próbami samobójczymi” mówi dr hab. n. med. Maciej Pilecki - Kierownik Oddziału Klinicznego Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Optymistyczny i edukacyjny przekaz projektu ma pokazać młodym ludziom, że nie są odosobnieni ze swoimi problemami, że życie to sport zespołowy.

Celem kampanii będzie zmiana nastawienia społeczeństwa do korzystania z konsultacji, czy porad psychologa lub terapeuty. W ramach projektu powstanie ogólnopolska platforma edukacyjna o tematyce zdrowia psychicznego, która umożliwi bezpłatny dostęp do treści edukacyjnych oraz ułatwi kontakt ze specjalistami z dziedziny zdrowia psychicznego. Działania promocyjne będą prowadzone w środkach masowego przekazu oraz mediach społecznościowych. Niezwykle cennym wsparciem, wzmacniającym pozytywny przekaz będą z pewnością budzący społeczne zaufanie ambasadorzy. Do pierwszej akcji prowadzonej w kampanii dołączyła również Ekstraklasa, dając tym samym możliwość zaangażowania sportowych autorytetów i motywatorów, jakimi są profesjonalni piłkarze.

„Pierwsza akcja promocyjna odbędzie się z  hasłem „Ej, wszystko okej?”, ponieważ na to proste pytanie większość
z nas odpowiada bez zastanowienia. A refleksja jest bardzo potrzebna. Z pomocą tej kampanii, wraz ze Szpitalem Uniwersyteckim w Krakowie, chcemy zachęcić by otworzyć się na drugiego człowieka i dostrzec jego problemy. Porozmawiać i postarać się go wesprzeć. Jest to również zachęcenie do autorefleksji. Obserwowania siebie
i diagnozowanie własnych stanów emocjonalnych i potrzeb.” komentuje Anna Jaworska – Project Manager OSHEE.

Pierwsze działania promocyjne projektu miały miejsce 30 kwietnia w ramach 28. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy pod hasłem „Ej, wszystko okej?”. Dobór hasła nie jest przypadkowy. Jest to sposób by zwrócić uwagę na potrzebę otwarcia się na drugiego człowieka i na siebie, bo ma nic złego, a tym bardziej wstydliwego w tym, że chcemy porozmawiać i skonsultować swoje problemy z przyjacielem lub specjalistą. Motto znajdzie się na koszulkach piłkarzy oraz licznych grafikach w mediach społecznościowych. „Podczas 28. i 29. kolejki PKO Bank Polski Ekstraklasy czeka nas akcja inaugurująca projekt „WALCZ, ZWYCIĘŻAJ, ŻYJ!”. Piłkarze wszystkich klubów wybiegną na murawę w koszulkach promujących inicjatywę. Nie będzie to jednak pusty gest. Pójdą za nim motywujące i zagrzewające do walki słowa. W szczegóły projektu wprowadzą komentatorzy meczów, ale również sami piłkarze, którzy w specjalnie przygotowanych produkcjach wideo opowiedzą o swoich doświadczeniach związanych z dbaniem o zdrowie psychiczne. Sportowcy często muszą radzić sobie z niepowodzeniami, ale mogą znaleźć oparcie w zespole. Regularnie korzystają także z pomocy psychologa i nie jest to dla nich nic wstydliwego.” – komentuje Marcin Mikucki, Dyrektor Komunikacji Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasy S.A.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

A. Hyży: Hubert Urbański jest wisienką na torcie ramówki. To część planu Edwarda Miszczaka tworzenia telewizji gwiazd

Agnieszka Hyży, Elżbieta Romanowska, Lanberry, Martyna Kupczyk i Ewa Wachowicz wierzą, że kultowy format „Milionerzy” zyska w Polsacie drugie życie i znów milion będzie nie tylko w nazwie i w głównej wygranej, ale i w oglądalności. Teleturniej miał swoją premierę na antenie telewizji TVN w 1999 roku. Teraz prawa do tego programu wykupił Polsat. Prowadzącym pozostaje Hubert Urbański, który cieszy się zarówno sympatią widzów, jak i uznaniem innych gwiazd związanych z tą stacją. Zapewniają one, że będą oglądać nowe odcinki i już typują je na hit tej jesieni.

Polityka

Wśród Polaków rośnie zainteresowanie produktami emerytalnymi. Coraz chętniej wpłacają oszczędności na konta IKE i IKZE

Wzrosła liczba osób, które oszczędzają na cele emerytalne, jak również wartość zgromadzonych środków. Liczba uczestników systemu emerytalnego wyniosła w 2024 roku ponad 20,8 mln osób, a wartość aktywów – 307,5 mld zł – wynika z najnowszych danych Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF). Wyraźny wzrost odnotowano w przypadku rachunków IKE i IKZE, na których korzyść działają m.in. zachęty podatkowe. Wpłacane na nie oszczędności są inwestowane, a tym samym wspierają gospodarkę i mogą przynosić atrakcyjną stopę zwrotu.

Motoryzacja

Gwiazdy: Rower może być alternatywą dla samochodu. To nie tylko tani i ekologiczny środek transportu, ale też wspiera zdrowie

Jeśli tylko pogoda na to pozwala, to Anna Powierza, Iwona Guzowska i Piotr Zelt chętnie przesiadają się na rower, który doskonale sprawdza się zarówno jako środek transportu w zakorkowanym mieście, jak również podczas wycieczek krajoznawczych czy treningów zdrowotnych. Gwiazdy zgodnie przyznają, że jazda jednośladem przynosi wiele korzyści dla organizmu, jest również przyjazna dla środowiska. Pozwala też zaoszczędzić na paliwie i opłatach za parkowanie.