Wola Park zachęca do oddawania krwi i wspiera profilaktykę raka piersi
Październik w warszawskim Wola Parku przebiega pod znakiem zdrowia i profilaktyki. Już 21 października w ramach współpracy z McDonald’s i Stowarzyszeniem Honorowych Dawców Krwi Białokrewka, w Wola Parku stanie autobus dla krwiodawców. Następnie, w ramach obchodów Różowego Października, w kolejną sobotę, w centrum pojawi się stoisko informacyjne, w ramach którego specjaliści będą zachęcać do badania i promować profilaktykę raka piersi.
W ramach akcji zachęcania swoich klientów do profilaktyki zdrowotnej, Wola Park w ciągu najbliższych dwóch weekendów udostępni dwa punkty. W punkcie krwiodawczym, zorganizowanym wspólnie z McDonald’s (franczyzobiorcą - ALDAR Dariusz Zadworny) i Stowarzyszeniem Honorowych Dawców Krwi Białokrewka już 21 października odwiedzający będą mogli oddać krew. W drugim, który pojawi się w Wola Parku 28 października z okazji akcji Różowy Październik, klienci będą mogli dowiedzieć się więcej na temat profilaktyki raka piersi.
Mobilna zbiórka krwi
W ramach mobilnej zbiórki krwi wszyscy będą mogli na miejscu w centrum handlowym, wesprzeć szczytny cel i przyczynić się do ratowania życia tych, którzy ucierpieli w wypadku, chorują na nowotwory czy choroby układu krwiotwórczego. Krwinkowy autobus stanie przy wejściu głównym, przy sklepie KappAhl. Rejestracja krwiodawców będzie możliwa w godzinach 10.00-14.00. W zbiórce może uczestniczyć każda osoba w wieku od 18 do 60 lat, która waży minimum 50 kg oraz cieszy się dobrym zdrowiem.
Na chętnych, którzy oddadzą krew w autobusie przy Wola Parku czekają vouchery do Ogrodów Urlicha o wartości 50 zł, a także kawa, herbata, kupony na darmowe zestawy, firmowy plecak oraz piłeczki antystresowe od McDonald’s.
Więcej informacji na temat zbiórki krwi, instrukcja przygotowania się do oddania krwi, a także lista zalet i przywilejów, jakie czekają na honorowych dawców krwi znajduje się na: https://www.wolapark.pl/pl/wydarzenia/zbiorka-krwi/.
Różowy Październik w Wola Parku
Nowotwory są obecnie dominującą przyczyną zgonów osób młodych i w średnim wieku. Zgodnie ze statystykami, średnio co 8 kobieta otrzymuje diagnozę raka piersi. Aby wesprzeć szerzenie świadomości o chorobie i zachęcić klientki do regularnego badania, Wola Park zaprasza na wyjątkowe wydarzenie poświęcone profilaktyce i prewencji raka piersi.
Eksperckie stanowisko stanie 28 października na parterze, przy sklepie Komputronik. Tutaj, w godzinach 11.00-18.00, odwiedzający będą mogli wziąć udział w bezpłatnych rozmowach i konsultacjach z ekspertami, a także skorzystać z praktycznego instruktażu dotyczącego technik samobadania piersi na fantomach. Zaplanowano także quiz z pytaniami na temat najczęstszego nowotworu złośliwego u kobiet. Na koniec, na każdą uczestniczkę czeka piękna róża.
Więcej informacji na temat akcji Różowego Października w Wola Parku znajduje się na: https://www.wolapark.pl/pl/wydarzenia/rozowy-pazdziernik/.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.