Komunikaty PR

#WSPÓLNIEwobliczuzmian w zawodzie farmaceuty. Ruszyła VII edycja programu Recep

2021-03-11  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt

Mateusz Konwerski
Institute for Health

gen. Józefa Zajączka 11/lok. C5
01-510 Warszawa
mateusz.konwerski|instituteforhealth.pl| |mateusz.konwerski|instituteforhealth.pl
+48 883 555 368
instituteforhealth.pl
Do pobrania ip ( 0.54 MB )

Ruszyła VII edycja programu „Recepta na Sukces”, która będzie poświęcona zacieśnianiu współpracy między farmaceutą i lekarzem, dzięki zmianom wprowadzonym Ustawą o Zawodzie Farmaceuty. Gedeon Richter Polska, organizator kampanii #WSPÓLNIEwobliczuzmian, podejmuje działania edukacyjne, dedykowane przyszłym i obecnym farmaceutom oraz lekarzom. Mają one pomóc w dostosowaniu się do regulacji w zawodzie farmaceuty oraz zapewniać jak najlepszą opiekę pacjentkom.

16 kwietnia tego roku wejdzie w życie Ustawa o Zawodzie Farmaceuty, na którą środowisko farmaceutów czekało wiele lat. To przełom, który wpłynie na ich pracę oraz funkcjonowanie aptek. Celem działań edukacyjnych dla tej grupy jest budowanie współpracy między lekarzami a farmaceutami, którzy będą mogli wykorzystać w pełni ogromną wiedzę i potencjał tego zawodu, a to przełoży się na dobro pacjenta. Gedeon Richter jako mecenas zdrowia kobiet, chce przyczynić się do lepszej opieki nad nimi, czego konsekwencją jest VII edycja kampanii dedykowana właśnie tym zmianom.

Potrzeba edukacji i budowania współpracy w opiece nad pacjentką

Najlepsza i optymalna opieka nad pacjentką powinna być oparta na ścisłej współpracy zawodów medycznych. Nie tylko współpraca lekarza i pielęgniarki, ale też lekarza i farmaceuty wymaga zacieśnienia. W czasach ograniczonego dostępu do lekarza, a także lęku spowodowanego pandemią COVID-19, pacjenci pierwsze kroki kierują do apteki, gdzie farmaceuci są początkowym wsparciem
w problemach zdrowotnych. Ustawa o Zawodzie Farmaceuty pozwoli rozwinąć skrzydła temu zawodowi
i umożliwi sprawowanie opieki nad pacjentką w zakresie leczenia, tak, by farmakoterapia była jak najbardziej skuteczna
. I tu zaczyna się wyzwanie, z którymi musi poradzić sobie zarówno farmaceuta jak i lekarz. Dotychczas, współpraca między tymi profesjami była niewielka. Od teraz będzie pełniła kluczową rolę w wykorzystaniu kompetencji farmaceuty.

Jako firma odpowiedzialna społecznie i zarazem będąca mecenasem zdrowia kobiet, chcemy wspierać przyszłych lekarzy i farmaceutów, rozwijać kompetencje tak, by mogli oni świadczyć najlepszą opiekę nad pacjentkami. Zdajemy sobie sprawę, że dotychczas przedstawiciele tych dwóch profesji niewiele wiedzieli o tym, jak mogą współpracować, bo nie było jasnych regulacji dotyczących pracy farmaceuty. Przed nami wyzwanie, które polega na stworzeniu od podstaw relacji  między lekarzami a farmaceutami. Dlatego hasłem VII odsłony programu Recepta na sukces jest #WSPÓLNIEwobliczuzmian, bo tylko wspólnie możemy zmieniać na lepsze poziom opieki nad pacjentkami – mówi Karolina Wojtczak, PR Manager Gedeon Richter Polska.

Nowa forma edukacji – streamingi studyjne

Restrykcje związane z pandemią koronawirusa spowodowały, że również edukacja przeniosła się do wirtualnej rzeczywistości. Biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany oraz rosnącą atrakcyjność formatów  online, w ramach tej edycji zostanie przeprowadzona seria streamingów edukacyjnych i warsztatowych dla obecnych i przyszłych lekarzy i farmaceutów. Prawnicy, farmaceuci, wykładowcy, trenerzy komunikacji będą dzielić się wiedzą i praktyką, wspierając zawód lekarza i farmaceuty, przygotowując ich na zmiany. Podobna forma- webinary, cieszyły się wielką popularnością podczas VI edycji kampanii. Tym razem streamingi video będą przeprowadzane z profesjonalnego studia telewizyjnego, co uatrakcyjni odbiór przekazu.

Współpraca z organizacjami studenckimi

VII edycja kampanii po raz kolejny została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji, Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny – IFMSA Poland, a od tej edycji również organizacji studentów Młoda Farmacja-Łódź. W ramach zbadania potrzeb komunikacyjnych
i wiedzy na temat współpracy między lekarzem a farmaceutą, zostanie przeprowadzona ankieta badawcza. Organizatorom zależy na sprawdzeniu, co na temat uprawnień i możliwości zawodowych farmaceuty wiedzą lekarze i na odwrót. Wyniki badania staną się punktem wyjścia do ogólnopolskiej dyskusji w tym temacie. Pierwsze transmisja ze studia odbędzie się jeszcze w marcu. Wszystkie szczegóły zostaną podane na stronie programu na Facebooku pod linkiem: https://www.facebook.com/ReceptaNaSukcesMed

Dodatkowych informacji udzielają:

Aleksandra Marciniak, Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska Sp. z o. o., Koordynator

kampanii „Recepta na sukces”

Mateusz Konwerski,

Biuro kampanii „Recepta na sukces”

 

tel.: +48 695 300 696

email: amarciniak@grodzisk.rgnet.org

tel.:  +48 883 555 368

biuro@receptanasukces.pl

 

__________________________________________________________________________________

Gedeon Richter Plc., z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2017 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,4 mld euro (1,6 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 4,1 mld euro (4,9 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.

Więcej informacji: www.gedeonrichter.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Institute for Health
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.