#WSPÓLNIEwobliczuzmian w zawodzie farmaceuty. Ruszyła VII edycja programu Recep

Mateusz Konwerski
Institute for Health
gen. Józefa Zajączka 11/lok. C5
01-510 Warszawa
mateusz.konwerski|instituteforhealth.pl| |mateusz.konwerski|instituteforhealth.pl
+48 883 555 368
instituteforhealth.pl
Ruszyła VII edycja programu „Recepta na Sukces”, która będzie poświęcona zacieśnianiu współpracy między farmaceutą i lekarzem, dzięki zmianom wprowadzonym Ustawą o Zawodzie Farmaceuty. Gedeon Richter Polska, organizator kampanii #WSPÓLNIEwobliczuzmian, podejmuje działania edukacyjne, dedykowane przyszłym i obecnym farmaceutom oraz lekarzom. Mają one pomóc w dostosowaniu się do regulacji w zawodzie farmaceuty oraz zapewniać jak najlepszą opiekę pacjentkom.
16 kwietnia tego roku wejdzie w życie Ustawa o Zawodzie Farmaceuty, na którą środowisko farmaceutów czekało wiele lat. To przełom, który wpłynie na ich pracę oraz funkcjonowanie aptek. Celem działań edukacyjnych dla tej grupy jest budowanie współpracy między lekarzami a farmaceutami, którzy będą mogli wykorzystać w pełni ogromną wiedzę i potencjał tego zawodu, a to przełoży się na dobro pacjenta. Gedeon Richter jako mecenas zdrowia kobiet, chce przyczynić się do lepszej opieki nad nimi, czego konsekwencją jest VII edycja kampanii dedykowana właśnie tym zmianom.
Potrzeba edukacji i budowania współpracy w opiece nad pacjentką
Najlepsza i optymalna opieka nad pacjentką powinna być oparta na ścisłej współpracy zawodów medycznych. Nie tylko współpraca lekarza i pielęgniarki, ale też lekarza i farmaceuty wymaga zacieśnienia. W czasach ograniczonego dostępu do lekarza, a także lęku spowodowanego pandemią COVID-19, pacjenci pierwsze kroki kierują do apteki, gdzie farmaceuci są początkowym wsparciem
w problemach zdrowotnych. Ustawa o Zawodzie Farmaceuty pozwoli rozwinąć skrzydła temu zawodowi
i umożliwi sprawowanie opieki nad pacjentką w zakresie leczenia, tak, by farmakoterapia była jak najbardziej skuteczna. I tu zaczyna się wyzwanie, z którymi musi poradzić sobie zarówno farmaceuta jak i lekarz. Dotychczas, współpraca między tymi profesjami była niewielka. Od teraz będzie pełniła kluczową rolę w wykorzystaniu kompetencji farmaceuty.
Jako firma odpowiedzialna społecznie i zarazem będąca mecenasem zdrowia kobiet, chcemy wspierać przyszłych lekarzy i farmaceutów, rozwijać kompetencje tak, by mogli oni świadczyć najlepszą opiekę nad pacjentkami. Zdajemy sobie sprawę, że dotychczas przedstawiciele tych dwóch profesji niewiele wiedzieli o tym, jak mogą współpracować, bo nie było jasnych regulacji dotyczących pracy farmaceuty. Przed nami wyzwanie, które polega na stworzeniu od podstaw relacji między lekarzami a farmaceutami. Dlatego hasłem VII odsłony programu Recepta na sukces jest #WSPÓLNIEwobliczuzmian, bo tylko wspólnie możemy zmieniać na lepsze poziom opieki nad pacjentkami – mówi Karolina Wojtczak, PR Manager Gedeon Richter Polska.
Nowa forma edukacji – streamingi studyjne
Restrykcje związane z pandemią koronawirusa spowodowały, że również edukacja przeniosła się do wirtualnej rzeczywistości. Biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany oraz rosnącą atrakcyjność formatów online, w ramach tej edycji zostanie przeprowadzona seria streamingów edukacyjnych i warsztatowych dla obecnych i przyszłych lekarzy i farmaceutów. Prawnicy, farmaceuci, wykładowcy, trenerzy komunikacji będą dzielić się wiedzą i praktyką, wspierając zawód lekarza i farmaceuty, przygotowując ich na zmiany. Podobna forma- webinary, cieszyły się wielką popularnością podczas VI edycji kampanii. Tym razem streamingi video będą przeprowadzane z profesjonalnego studia telewizyjnego, co uatrakcyjni odbiór przekazu.
Współpraca z organizacjami studenckimi
VII edycja kampanii po raz kolejny została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji, Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny – IFMSA Poland, a od tej edycji również organizacji studentów Młoda Farmacja-Łódź. W ramach zbadania potrzeb komunikacyjnych
i wiedzy na temat współpracy między lekarzem a farmaceutą, zostanie przeprowadzona ankieta badawcza. Organizatorom zależy na sprawdzeniu, co na temat uprawnień i możliwości zawodowych farmaceuty wiedzą lekarze i na odwrót. Wyniki badania staną się punktem wyjścia do ogólnopolskiej dyskusji w tym temacie. Pierwsze transmisja ze studia odbędzie się jeszcze w marcu. Wszystkie szczegóły zostaną podane na stronie programu na Facebooku pod linkiem: https://www.facebook.com/ReceptaNaSukcesMed
Dodatkowych informacji udzielają:
Aleksandra Marciniak, Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska Sp. z o. o., Koordynator kampanii „Recepta na sukces” | Mateusz Konwerski, Biuro kampanii „Recepta na sukces”
|
tel.: +48 695 300 696 email: amarciniak@grodzisk.rgnet.org | tel.: +48 883 555 368 biuro@receptanasukces.pl |
__________________________________________________________________________________
Gedeon Richter Plc., z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2017 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,4 mld euro (1,6 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 4,1 mld euro (4,9 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.
Więcej informacji: www.gedeonrichter.pl

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.