Komunikaty PR

Wtórpol wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam, promującą zdrowie piersi

2021-07-08  |  12:14
Biuro prasowe

Firma Wtórpol została głównym partnerem X edycji kampanii Dotykam=Wygrywam, organizowanej przez markę Panache, która zachęca do dbania o zdrowie piersi. Wtórpol szczególnie aktywnie włączy się w część akcji zwaną reCYCling, która opiera się na zbiórce używanych biustonoszy. Dzięki nawiązanej współpracy, bielizna zyska drugie życie, a uzyskane środki z jej recyklingu wesprą walkę z rakiem piersi.

 

O akcji Dotykam=Wygrywam

Celem kampanii Dotykam=Wygrywam jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Kampania zbiera fundusze na działania charytatywne wspierając stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz fundację Wsparcie na Starcie. Łącznie, w ciągu 9 lat udało się zebrać 115 493 staników (7,2 tony)! Biustonosze można oddawać do punktów, które biorą udział w akcji na terenie całej Polski, ich lista jest dostępna na stronie dotykamwygrywam.pl. Co ważne, aby biustonosz był zdatny do reCYClingu nie może mieć odciętych ramiączek, zapięć ani innych elementów, gdyż taki stan odbiera mu szansę na drugie życie.

 

Co Wtórpol zrobi z zebranymi biustonoszami?

W ramach współpracy z akcją DOTYKAM=WYGRYWAM, Wtórpol podda recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a zysk z tego procesu przekaże na walkę z rakiem piersi. Biustonosze w najlepszym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo, a te gorszej jakości zostaną przerobione na paliwo alternatywne - bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych. 

Warto dodać, że to nie pierwsza inicjatywa społeczna marki Wtórpol. Firma od lat wspiera osoby potrzebujące. Pod egidą spółki funkcjonuje Fundacja Eco Textil, która od 2012 roku lat pomaga osobom z niepełnosprawnościami. Fundacja tworzy stale rozwijającą się sieć stacjonarnych wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego oraz rozwija wypożyczalnię internetową. Wypożyczalnie sprzętu są formą pomocy osobom z niepełnosprawnościami, ale również sposobem na podziękowanie wszystkim ludziom, którzy oddają niepotrzebną odzież do specjalnych pojemników. To dzięki środkom pochodzącym z recyklingu tekstyliów Fundacja Eco Textil może udostępniać osobom niepełnosprawnym trójkołowe rowery, wózki, kule, chodziki i łóżka rehabilitacyjne.

 

Razem dla wspólnego dobra

Cieszymy się, że możemy wziąć udział w kampanii, która promuje to, co dla nas ważne. W Polsce nadal za mało mówi się o kobiecym zdrowiu i o tym, jak istotna jest profilaktyka, która tak naprawdę może uratować życie - mówi Monika Lipnicka z Wtórpolu. Od lat wspieramy różne inicjatywy społeczne, a wobec Dotykam=Wygrywam nie mogliśmy przejść obojętnie. Cel tej akcji jest nam bardzo bliski. Razem możemy nie tylko aktywnie wprowadzać w życie ruch zero waste, ale przede wszystkim edukować i zachęcać kobiety, by dbały o siebie i o swoje piersi - dodaje Lipnicka.

Działania kampanii Dotykam=Wygrywam są prowadzone na wielu płaszczyznach. Izabela Sakutova – pomysłodawczyni inicjatywy, chce przede wszystkim zachęcić kobiety, by pokochały własne piersi i dbały o ich zdrowie. Razem z ambasadorkami i ambasadorami akcji, stara się budować zdrowe nawyki i promować pozytywne nastawienie do własnego ciała, począwszy już od okresu dojrzewania. Hasła Dotykam=Wygrywam to samobadanie,  noszenie dobrze dopasowanego biustonosza i reCYCling. 

 

Czemu hasło Dotykam=Wygrywam jest takie ważne?

Według WHO rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem na świecie. W Polsce rocznie choruje na niego około 18 000 kobiet, z czego co roku około 5 000 umiera. Głównym powodem tak wysokiej liczby jest zbyt późne wykrycie nowotworu. I tutaj właśnie do gry wkracza akcja Dotykam=Wygrywam - projekt, który chce zmienić statystyki. Aktualnie samobadania wykonuje tylko 2-3% kobiet, a to właśnie w ten sposób można wcześnie zdiagnozować chorobę i dzięki temu wyleczyć pacjentkę.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Filary pielęgnacji skóry atopowej Biuro prasowe
2024-12-30 | 09:00

Filary pielęgnacji skóry atopowej

Atopowe Zapalenie Skóry jest przewlekłą chorobą cywilizacyjną. Do jej objawów należą przesuszenie skóry, zaczerwienienie, podrażnienie i dotkliwy świąd, które
Zdrowie Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
2024-12-27 | 10:00

Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy

Zima to nie tylko czas śnieżnych przygód i zimowych sportów, ale niestety także okres zwiększonego ryzyka kontuzji. Śliskie nawierzchnie, nieodpowiednie przygotowanie
Zdrowie Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego
2024-12-23 | 01:00

Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego

Prezbiopia, znana również jako starczowzroczność, nie jest chorobą, ale związanym z wiekiem zaburzeniem ostrego widzenia. Zazwyczaj pierwsze jej objawy, czyli problemy z wyraźnym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Finanse

Jedna trzecia pacjentów jest niedożywiona przy przyjęciu do szpitala. Od tego w dużej mierze zależą rokowania

Niedożywienie pacjentów w szpitalach jest zjawiskiem powszechnym – w Polsce stan ten dotyczy jednej trzeciej osób już w momencie wizyty w Izbie Przyjęć, a w trakcie hospitalizacji pogłębia się u kolejnych 20–30 proc. O roli leczenia żywieniowego mówi się już coraz więcej, również jako o odrębnej opcji terapeutycznej w niektórych chorobach z autoagresji. W ocenie ekspertów wciąż jednak brakuje wiedzy na ten temat, zwłaszcza u lekarzy innych specjalizacji niż onkologiczne, gastroenterologiczne czy chirurgiczne. Tymczasem dobre odżywienie nie tylko przekłada się na szybsze zdrowienie, ale i realne oszczędności dla systemu.

Nowe technologie

Wiktor Dyduła: Słyszę coraz więcej utworów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. Trudno je odróżnić od kompozycji stworzonych przez ludzi

Wokalista zauważa, że nowoczesne technologie rewolucjonizują nasze życie i mają zastosowanie w różnych dziedzinach. Jeżeli natomiast chodzi o sztuczną inteligencję, to nie ma on nic przeciwko kreatywnemu jej wykorzystaniu również w branży muzycznej. Ale choć AI potrafi wygenerować już całkiem dobrze brzmiące utwory, to przecież na koncertach hologramy czy awatary nie dostarczą odbiorcom takich emocji, jakie towarzyszą występom prawdziwych artystów.