Komunikaty PR

Wtórpol wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam, promującą zdrowie piersi

2021-07-08  |  12:14
Biuro prasowe

Firma Wtórpol została głównym partnerem X edycji kampanii Dotykam=Wygrywam, organizowanej przez markę Panache, która zachęca do dbania o zdrowie piersi. Wtórpol szczególnie aktywnie włączy się w część akcji zwaną reCYCling, która opiera się na zbiórce używanych biustonoszy. Dzięki nawiązanej współpracy, bielizna zyska drugie życie, a uzyskane środki z jej recyklingu wesprą walkę z rakiem piersi.

 

O akcji Dotykam=Wygrywam

Celem kampanii Dotykam=Wygrywam jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Kampania zbiera fundusze na działania charytatywne wspierając stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz fundację Wsparcie na Starcie. Łącznie, w ciągu 9 lat udało się zebrać 115 493 staników (7,2 tony)! Biustonosze można oddawać do punktów, które biorą udział w akcji na terenie całej Polski, ich lista jest dostępna na stronie dotykamwygrywam.pl. Co ważne, aby biustonosz był zdatny do reCYClingu nie może mieć odciętych ramiączek, zapięć ani innych elementów, gdyż taki stan odbiera mu szansę na drugie życie.

 

Co Wtórpol zrobi z zebranymi biustonoszami?

W ramach współpracy z akcją DOTYKAM=WYGRYWAM, Wtórpol podda recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a zysk z tego procesu przekaże na walkę z rakiem piersi. Biustonosze w najlepszym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo, a te gorszej jakości zostaną przerobione na paliwo alternatywne - bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych. 

Warto dodać, że to nie pierwsza inicjatywa społeczna marki Wtórpol. Firma od lat wspiera osoby potrzebujące. Pod egidą spółki funkcjonuje Fundacja Eco Textil, która od 2012 roku lat pomaga osobom z niepełnosprawnościami. Fundacja tworzy stale rozwijającą się sieć stacjonarnych wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego oraz rozwija wypożyczalnię internetową. Wypożyczalnie sprzętu są formą pomocy osobom z niepełnosprawnościami, ale również sposobem na podziękowanie wszystkim ludziom, którzy oddają niepotrzebną odzież do specjalnych pojemników. To dzięki środkom pochodzącym z recyklingu tekstyliów Fundacja Eco Textil może udostępniać osobom niepełnosprawnym trójkołowe rowery, wózki, kule, chodziki i łóżka rehabilitacyjne.

 

Razem dla wspólnego dobra

Cieszymy się, że możemy wziąć udział w kampanii, która promuje to, co dla nas ważne. W Polsce nadal za mało mówi się o kobiecym zdrowiu i o tym, jak istotna jest profilaktyka, która tak naprawdę może uratować życie - mówi Monika Lipnicka z Wtórpolu. Od lat wspieramy różne inicjatywy społeczne, a wobec Dotykam=Wygrywam nie mogliśmy przejść obojętnie. Cel tej akcji jest nam bardzo bliski. Razem możemy nie tylko aktywnie wprowadzać w życie ruch zero waste, ale przede wszystkim edukować i zachęcać kobiety, by dbały o siebie i o swoje piersi - dodaje Lipnicka.

Działania kampanii Dotykam=Wygrywam są prowadzone na wielu płaszczyznach. Izabela Sakutova – pomysłodawczyni inicjatywy, chce przede wszystkim zachęcić kobiety, by pokochały własne piersi i dbały o ich zdrowie. Razem z ambasadorkami i ambasadorami akcji, stara się budować zdrowe nawyki i promować pozytywne nastawienie do własnego ciała, począwszy już od okresu dojrzewania. Hasła Dotykam=Wygrywam to samobadanie,  noszenie dobrze dopasowanego biustonosza i reCYCling. 

 

Czemu hasło Dotykam=Wygrywam jest takie ważne?

Według WHO rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem na świecie. W Polsce rocznie choruje na niego około 18 000 kobiet, z czego co roku około 5 000 umiera. Głównym powodem tak wysokiej liczby jest zbyt późne wykrycie nowotworu. I tutaj właśnie do gry wkracza akcja Dotykam=Wygrywam - projekt, który chce zmienić statystyki. Aktualnie samobadania wykonuje tylko 2-3% kobiet, a to właśnie w ten sposób można wcześnie zdiagnozować chorobę i dzięki temu wyleczyć pacjentkę.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn? Biuro prasowe
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom
Zdrowie Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
2025-06-24 | 15:00

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie

Alergia to epidemia cywilizacyjna i jedno z największych wyzwań zdrowotnych XXI wieku – według badania sondażowego „Alergie w świadomości Polaków”
Zdrowie Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne
2025-06-23 | 12:00

Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne

Z najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners „Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.