Komunikaty PR

Wtórpol wspiera kampanię Dotykam=Wygrywam, promującą zdrowie piersi

2021-07-08  |  12:14
Biuro prasowe

Firma Wtórpol została głównym partnerem X edycji kampanii Dotykam=Wygrywam, organizowanej przez markę Panache, która zachęca do dbania o zdrowie piersi. Wtórpol szczególnie aktywnie włączy się w część akcji zwaną reCYCling, która opiera się na zbiórce używanych biustonoszy. Dzięki nawiązanej współpracy, bielizna zyska drugie życie, a uzyskane środki z jej recyklingu wesprą walkę z rakiem piersi.

 

O akcji Dotykam=Wygrywam

Celem kampanii Dotykam=Wygrywam jest promocja zdrowia piersi poprzez regularne ich samobadanie i noszenie dobrze dobranego biustonosza. Kampania zbiera fundusze na działania charytatywne wspierając stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny oraz fundację Wsparcie na Starcie. Łącznie, w ciągu 9 lat udało się zebrać 115 493 staników (7,2 tony)! Biustonosze można oddawać do punktów, które biorą udział w akcji na terenie całej Polski, ich lista jest dostępna na stronie dotykamwygrywam.pl. Co ważne, aby biustonosz był zdatny do reCYClingu nie może mieć odciętych ramiączek, zapięć ani innych elementów, gdyż taki stan odbiera mu szansę na drugie życie.

 

Co Wtórpol zrobi z zebranymi biustonoszami?

W ramach współpracy z akcją DOTYKAM=WYGRYWAM, Wtórpol podda recyclingowi zebrane podczas kampanii biustonosze, a zysk z tego procesu przekaże na walkę z rakiem piersi. Biustonosze w najlepszym stanie trafią do sklepów z odzieżą używaną TekStylowo, a te gorszej jakości zostaną przerobione na paliwo alternatywne - bardziej ekologiczny zamiennik paliw tradycyjnych. 

Warto dodać, że to nie pierwsza inicjatywa społeczna marki Wtórpol. Firma od lat wspiera osoby potrzebujące. Pod egidą spółki funkcjonuje Fundacja Eco Textil, która od 2012 roku lat pomaga osobom z niepełnosprawnościami. Fundacja tworzy stale rozwijającą się sieć stacjonarnych wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego oraz rozwija wypożyczalnię internetową. Wypożyczalnie sprzętu są formą pomocy osobom z niepełnosprawnościami, ale również sposobem na podziękowanie wszystkim ludziom, którzy oddają niepotrzebną odzież do specjalnych pojemników. To dzięki środkom pochodzącym z recyklingu tekstyliów Fundacja Eco Textil może udostępniać osobom niepełnosprawnym trójkołowe rowery, wózki, kule, chodziki i łóżka rehabilitacyjne.

 

Razem dla wspólnego dobra

Cieszymy się, że możemy wziąć udział w kampanii, która promuje to, co dla nas ważne. W Polsce nadal za mało mówi się o kobiecym zdrowiu i o tym, jak istotna jest profilaktyka, która tak naprawdę może uratować życie - mówi Monika Lipnicka z Wtórpolu. Od lat wspieramy różne inicjatywy społeczne, a wobec Dotykam=Wygrywam nie mogliśmy przejść obojętnie. Cel tej akcji jest nam bardzo bliski. Razem możemy nie tylko aktywnie wprowadzać w życie ruch zero waste, ale przede wszystkim edukować i zachęcać kobiety, by dbały o siebie i o swoje piersi - dodaje Lipnicka.

Działania kampanii Dotykam=Wygrywam są prowadzone na wielu płaszczyznach. Izabela Sakutova – pomysłodawczyni inicjatywy, chce przede wszystkim zachęcić kobiety, by pokochały własne piersi i dbały o ich zdrowie. Razem z ambasadorkami i ambasadorami akcji, stara się budować zdrowe nawyki i promować pozytywne nastawienie do własnego ciała, począwszy już od okresu dojrzewania. Hasła Dotykam=Wygrywam to samobadanie,  noszenie dobrze dopasowanego biustonosza i reCYCling. 

 

Czemu hasło Dotykam=Wygrywam jest takie ważne?

Według WHO rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem na świecie. W Polsce rocznie choruje na niego około 18 000 kobiet, z czego co roku około 5 000 umiera. Głównym powodem tak wysokiej liczby jest zbyt późne wykrycie nowotworu. I tutaj właśnie do gry wkracza akcja Dotykam=Wygrywam - projekt, który chce zmienić statystyki. Aktualnie samobadania wykonuje tylko 2-3% kobiet, a to właśnie w ten sposób można wcześnie zdiagnozować chorobę i dzięki temu wyleczyć pacjentkę.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku Biuro prasowe
2025-02-05 | 06:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale skorygować. Najwięcej obaw pacjentów dotyczących tych
Zdrowie Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji
2025-01-15 | 14:00

Suplementacja na nowy rok - kilka ciekawych propozycji

Jednym z Twoich postanowień na nowy rok jest to, aby bardziej o siebie zadbać? Nic prostszego! Dzięki wysokiej jakości suplementom diety nie będziesz musiała podejmować
Zdrowie Filary pielęgnacji skóry atopowej
2024-12-30 | 09:00

Filary pielęgnacji skóry atopowej

Atopowe Zapalenie Skóry jest przewlekłą chorobą cywilizacyjną. Do jej objawów należą przesuszenie skóry, zaczerwienienie, podrażnienie i dotkliwy świąd, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Żywienie

Nawet 35 proc. Polaków może się zmagać z insulinoopornością. Sygnałami alarmowymi są nagły wzrost wagi ciała, senność i napady głodu

Insulinooporność, czyli zmniejszona wrażliwość tkanek na działanie insuliny, prowadzi do zaburzeń gospodarki hormonalnej. Zmusza bowiem trzustkę do zwiększonego wydzielania insuliny, a to pobudza apetyt i sprzyja tyciu. To zaburzenie metaboliczne może mieć daleko idące konsekwencje dla zdrowia, między innymi prowadzić do rozwoju cukrzycy typu 2 i chorób układu krążenia. Na jej rozwój wpływa wiele czynników, w tym: nieprawidłowe odżywianie, przewlekły stres, zaburzenia snu i uwarunkowania genetyczne.

Gwiazdy

Anna Dec: Za mówienie kontrowersyjnych rzeczy byłam karcona w szkole przez rówieśników. Teraz w pracy jestem za to doceniana

Prezenterka zaznacza, że krótkie wiadomości tekstowe, kilkusekundowe filmiki, emotikony czy reakcje w mediach społecznościowych nie dość, że nie są w stanie zastąpić rozmowy twarzą w twarz, to jeszcze mogą być źródłem konfliktów i nieporozumień. Zdaniem Anny Dec wiele osób odbiera wiadomości przez pryzmat własnych kompleksów i emocji, co sprawia, że nawet neutralne komunikaty mogą być źle zrozumiane. Dlatego też ważne sprawy trzeba załatwiać nie przez ekran telefonu, ale podczas spotkania w realnym świecie, bo ono ma największą wartość.