Komunikaty PR

Wybieraj zdrowe i lokalne produkty, jeśli chcesz wzmocnić swoją odporność

2020-09-15  |  22:50
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Jesienią nasz organizm narażony jest na różnego rodzaju infekcje wirusowe. W tym okresie powinniśmy szczególnie zadbać o swoje zdrowie np. poprzez zbilansowaną dietę.  Dlatego już teraz warto wybierać lokalne i nieprzetworzone produkty, które są synonimem świeżości, witamin i przede wszystkim zdrowia. Dla zdecydowanej większości Polaków (77 proc.) pochodzenie produktu stanowi ważne kryterium zakupowe. Co trzeci z badanych wybierając lokalne produkty sięga po warzywa, a co czwarty sięga po owoce – wynika z badania Agencji SW Research[1].

Produkt lokalny – gwarancja zdrowia i wsparcie polskiej gospodarki

Sposób odżywiania to jeden z wielu czynników, które mają wpływ na odporność organizmu. W celu wzmocnienia swojej odporności jesienią, warto wybierać produkty sezonowe, jak warzywa i owoce, które według piramidy żywienia są ważnym elementem zdrowej i zbilansowanej diety. W tym okresie szczególnie warto zwrócić uwagę na zdrowe, nieprzetworzone produkty pochodzące do lokalnych dostawców.  

Polacy chcą kupować lokalnie – 47,5 proc. badanych uważa, że największym atutem zakupów w sklepach w najbliższym sąsiedztwie jest świeżość produktów[2]. Polscy konsumenci coraz chętniej wybierają produkty ze swojej najbliższej okolicy, ponieważ są one dla nich synonimem świeżości i zdrowia.

Świeże owoce i warzywa są źródłem wielu cennych składników odżywczych takich jak różnorodne przeciwutleniacze, aktywne enzymy, witaminy i składniki mineralne. Aby w pełni wykorzystać te niezbędne dla naszego zdrowia składniki, owoce i warzywa powinny naturalnie dojrzewać na polu czy w ogrodzie oraz nie powinny być konserwowane środkami chemicznymi. Magazynowanie i transport tych produktów wymaga stosowania środków konserwujących oraz przedwczesnego ich zbioru, aby dojrzewały w kontenerach w trakcie transportu. W sezonie letnim i jesiennym, kiedy mamy dostęp do lokalnych, świeżych owoców i warzyw, warto z nich korzystać, aby wzmocnić organizm przed nadchodzącą zimą, kiedy wybór świeżych, lokalnych produktów jest bardzo ograniczony. Pamiętajmy, że dobra odporność organizmu to nie tylko ochrona przed wirusami ale także profilaktyka nowotworów czy chorób sercowo-naczyniowychtłumaczy Jadwiga Przybyłowska, dietetyk, specjalizująca się w przeciwzapalnych programach żywieniowych.

Zdaniem konsumentów kupowanie produktów ze znanych i sprawdzonych źródeł pozytywnie wpływa nie tylko na zdrowie, ale również na polską gospodarkę. Taka postawa związana jest z rosnącym znaczeniem patriotyzmu konsumenckiego. Z badania Agencji SW Research wynika, że ponad 30 proc. Polaków docenia wpływ przedsiębiorców na życie lokalnych społeczności, ponieważ odpowiadają oni za tworzenie nowych miejsc pracy oraz rozwój polskiej gospodarki.

Locavore – trend na kupowanie krajowych produktów

Osobę kupującą żywność o pochodzeniu krajowym, której dostawa przyczynia się do niższej emisji dwutlenku węgla niż tradycyjny transport, określamy mianem „locavore”. Termin powstał w wyniku połączenia wyrazów carnivore (mięsożerca) i herbivore (roślinożerca). Krótka odległość od producenta do sklepu oznacza minimalizację produkcji opakowań, mniejsze zanieczyszczenie środowiska i świeżość produktów, co przekłada się na dłuższą trwałość składników odżywczych.  W obliczu pandemii nawyki zakupowe Polaków uległy zmianie – co piąty badany deklaruje, że częściej wybiera produkty nieszkodzące środowisku, kierując się przede wszystkim aspektami zdrowotnymi i ekologicznymi[3]. Pochodzenie produktu stało się ważnym aspektem decyzji zakupowych Polaków.

Widzimy zmiany w oczekiwaniach naszych Klientów i cieszymy się, że trend wybierania lokalnych produktów jest coraz silniejszy. W Lewiatanie już od ponad 25 lat wspieramy lokalność i lokalnych producentów, którzy dbają o jakość produktów znajdujących się w naszej ofercie.  Cieszę się, że Klienci to doceniają i coraz chętniej sięgają po sezonowe produkty z ich najbliższej okolicy. Dzięki współpracy z naszymi wieloletnimi dostawcami i producentami możemy oferować naszym Klientom szeroką ofertę artykułów pochodzących od ponad 10.000 polskich producentów – mówi Robert Rękas, prezes zarządu Lewiatan Holding S.A

Wybieram lokalne – najlepsze produkty pochodzą z najbliższej okolicy

„Wybieram lokalne“, to ogólnopolska kampania, z którą PSH Lewiatan wystartowała na początku sierpnia. Jej celem jest pokazanie, dlaczego warto wspierać lokalność i wybierać produkty, które pochodzą od polskich producentów i rolników. Ważnym elementem ich działań  jest podkreślenie znaczenia „małych ojczyzn” i roli patriotyzmu konsumenckiego. W ramach kampanii Sieć zoorganizowała cykl wydarzeń, m.in. I Festiwal Produktów Lokalnych, konkursy, materiały informacyjne i edukacyjne oraz wsparcie lokalnych inicjatyw. W działania włączyli się franczyzobiorcy, dostawcy oraz producenci sieci. W ramach kampanii zmianie poddany został sposób oznakowania lokalnych produktów dostępnych w sklepach Lewiatana.

 

Więcej informacji o kampanii na stronie: www.wybieramlokalne.pl


[1] Badanie SW Research, „Zwyczaje zakupowe Polaków” (lipiec 2020)

[2] Tamże.

[3] Badanie Ipsos „Polski konsument w czasach koronawirusa” (lipiec 2020)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Upfield z tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku Biuro prasowe
2020-09-28 | 14:35

Upfield z tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku

Firma Upfield Polska Sp. z o.o. została wyróżniona tytułem Firmy Przyjaznej Środowisku. Certyfikat przyznawany jest przez CHEP Polska Sp. z o.o. partnerom, którzy poprzez
Zdrowie Siedzenie zabija kręgosłup
2020-09-28 | 09:00

Siedzenie zabija kręgosłup

Na problemy z kręgosłupem narzekają coraz młodsze osoby. Cierpią na bóle krzyża, szyi oraz pleców. Jesteśmy ofiarami rozwoju cywilizacji? Można tak to ująć. Coraz
Zdrowie Oleje z Manufaktury Sadowskich - nowość!
2020-09-28 | 01:00

Oleje z Manufaktury Sadowskich - nowość!

Oprócz miodu, kiszonek, warzyw i owoców to właśnie także rośliny oleiste zasługują na miano „superfoods”. Ich nasiona, pestki czy owoce, poddane tłoczeniu w

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Festiwal Biegowy Tauron 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Patronat Newserii

Media

Katarzyna Cichopek: Program „Pytanie na śniadanie” szalenie mnie otwiera. Zdobywam nową wiedzę i rozwijam się

Aktorka zadebiutowała w roli prowadzącej program śniadaniowy „Pytanie na śniadanie” pod koniec sierpnia. Przyznaje, że jest to dla niej spore wyzwanie. Tłumaczy też, że format programu pozwala jej się rozwinąć. Ma nadzieję, że trud włożony w projekt zaowocuje sympatią widzów. Katarzyna Cichopek zaznacza, że cała produkcja mocno ją wspiera i trzyma za nią kciuki. Największą podporą jest dla niej współprowadzący Maciej Kurzajewski.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Gwiazdy

Aleksandra Kisio: Staram się robić dla naszego klimatu i naszej Ziemi jak najwięcej. Kiedyś byłam w tym temacie egoistką

Aktorka przekonuje, że można być eko nawet wtedy, gdy nie ma się zbyt dużo czasu i samozaparcia. Dawniej nie troszczyła się zbytnio  o środowisko, ale szybko zrozumiała, że wiele naszych działań może przyczynić się do jego ochrony i utrzymania naturalnych zasobów. Dlatego też poleca w tej kwestii metodę małych kroków i zachęca do ograniczania zużycia prądu i wody, segregacji śmieci, a także rezygnacji z foliówek i plastikowych butelek. Warto bowiem zacząć od rzeczy łatwych, których wprowadzenie nie będzie ani kosztowne, ani nie wywróci naszego życia do góry nogami.

Handel

Polacy najchętniej jedzą lody rzemieślnicze i z automatu. Od lat wybierają tradycyjne smaki

W Polsce przybywa lodziarni. – Chociaż rynek wydaje się już nasycony, to co roku otwierają się nowe punkty z lodami. I wszystkie bardzo dobrze sobie radzą – mówi Radosław Charubin, właściciel  marek Lody Bonano i U Lodziarzy. Największym powodzeniem cieszą się lody rzemieślnicze, naturalne oraz z automatu i choć Polacy są przywiązani do tradycyjnych smaków, to chętnie sięgają po nowości.