Wyjątkowa współpraca na rzecz profilaktyki raka piersi
Październik uznawany jest na całym świecie za miesiąc świadomości raka piersi. Z tej okazji Żabka Jush i piekarnia Dickery nawiązały współpracę, aby przypomnieć, jak ważne jest regularne samobadanie piersi. W dniach 25-27 października użytkownicy aplikacji Żabka Jush będą mogli zakupić limitowaną edycję gofrów Boobies o kształcie piersi, wspierając tym samym działania Fundacji Rak’n’Roll.
Fundacja Rak’n’Roll od lat prowadzi kampanie edukacyjne zachęcające do regularnego potwierdzania zdrowia piersi w badaniach., Działania skierowane do wszystkich kobiet, przypominają, że zdrowie jest w ich rękach – dosłownie i w przenośni, a regularne samobadanie to nawyk, który warto pielęgnować przez cały rok, nie tylko w październiku.
W trakcie tegorocznej edycji Różowego Października do działań prowadzonych przez Fundację Rak’n’Roll dołącza również aplikacja e-grocery Żabka Jush, łącząc edukację z realnym wsparciem finansowym. W dniach 25-27 października w sprzedaży pojawi się limitowana edycja gofrów w białej czekoladzie o kształcie piersi o nazwie Boobies, stworzonych we współpracy z popularną piekarnią Dickery.
Gofry Boobies w cenie 21,99 zł za sztukę będzie można kupić w aplikacji Żabka Jush w Warszawie i Krakowie. Dochód ze sprzedaży wypieków zostanie przekazany na konto Fundacji. Każdy zakup to wzmocnienie działań Fundacji Rak’n’Roll, która zmienia życie wielu kobiet chorujących na raka piersi w Polsce.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.