Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Ambasadorki profilaktyki działające jako lokalne oddziały Różowych Patroli zjechały się z całej Polski w konkretnym celu – wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się do intensywnych działań na rzecz profilaktyki onkologicznej oraz wczesnego wykrywania raka piersi. Aktualnie w 63 Klubach działa 310 Ambasadorek, z czego 178 otrzymało już certyfikację Różowego Patrolu.
W sobotę, 20 lipca, odbył się w Warszawie Zjazd Ambasadorek Różowego Patrolu. Tłumnie zgromadzone kobiety, które działają w ramach Różowych Patroli niekiedy już nawet 3 lata, miały okazję wysłuchać interesujących wykładów. O roli szczepień w profilaktyce chorób zakaźnych osób dorosłych mówił prof. nadzw dr hab. n med. Krzysztof Tomasiewicz – pracownik Kliniki Chorób Zakaźnych i Hepatologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, zaś o roli szczepień, nowoczesnych metod diagnostycznych, wczesnego wykrywania i diagnozowania wirusa HPV opowiedział prof. nadzw. dr hab. n med. Andrzej Nowakowski - pracownik Zakładu Profilaktyki Nowotworów, Poradni Profilaktyki Raka Szyjki Macicy NIO-PIB. Swoje prelekcje mieli także psychoonkolodzy – Adrianna Sobol mówiła o tym, jak uniknąć wypalenia zawodowego w działalności społecznej, zaś Agnieszka Blanka Snarska opowiedziała o roli edukacji i profilaktyki w leczeniu HPV z punktu widzenia pacjentki.
Nie zabrakło oczywiście przemówienia Anny Kupieckiej, prezeski Fundacji OnkoCafe, która powitała uczestniczki Zjazdu Ambasadorek oraz krótko podsumowała dotychczasowe działania Różowych Patroli, posiłkując się przykładami trzech z nich. Towarzyszyła jej Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektor Marketingu Henkel Consumer Brands, bowiem marka Gliss firmy Henkel jest strategicznym partnerem projektu Różowy Patrol. Spotkanie było przede wszystkim okazją do poznania się i wymiany pomysłów, doświadczeń – wszak uczestniczki Zjazdu często widziały się po raz pierwszy. Jak same oceniają działalność OnkoCafe i jakie mają plany na przyszłość? Działam ze względu na mamę, która przyszła raka piersi. Działam wśród swoich znajomych, ale mam córkę 11-letnią i chcę też wszystkim pokazywać, że powinniśmy zacząć od samego początku dbać o siebie – im wcześniej tym lepiej. Pracuję przez 8 godzin z ludźmi, z ich problemami finansowymi, często podczas rozmowy dochodzą też informacje odnośnie problemów zdrowotnych, problemów w rodzinie. W mojej pracy ludzie też przychodzą, tak jak przychodzą do lekarza i zaczynają się otwierać, nawiązywać współpracę i myślę, że to, że tutaj była mowa o tym, żeby stawiać przede wszystkim na siebie - oddzielać pracę od życia prywatnego i umieć postawić siebie na pierwszym planie, jest najważniejsze – twierdzi Anna Krok z Różowego Patrolu w Zalipiu, ale nie jest w tych wnioskach osamotniona: Musimy cały czas dbać o rozwój umiejętności, swojego potencjału, jeżeli chcemy efektywnie pomagać - musimy wiedzieć jak to robić. I my właśnie cały czas się rozwijamy, choćby przez szkolenia on-line, a spotkanie z profesjonalistami pomaga nam usystematyzować tą wiedzę i to doświadczenie, które zbieramy. Dzięki temu możemy jeszcze efektywniej pomagać – dodaje Agata Jackiewicz działająca w Skalbmierzu.
Jestem zaangażowaną ambasadorką Różowego Patrolu i to dzisiejsze wydarzenie, zjazd kilkudziesięciu kobiet, które właśnie pełnią taką rolę, jest dla nas bardzo, bardzo ważne. Wymieniamy się doświadczeniami, naszymi spostrzeżeniami, analizujemy co robimy dobrze, co robimy źle, co chcemy poprawić, co można zrobić lepiej. Przede wszystkim taki Zjazd daje możliwość poszerzenia wiedzy o tym, jak skutecznie pomaga w oparciu o wykłady i rozmowy z profesjonalistami – podsumowuje Zjazd Ambasadorek Różowego Patrolu, Prezeska Regionu Mazowsze Stowarzyszenia Kobiety w Centrum, Wiesława Rybicka-Bogusz.
Z kolei prezes Anna Kupiecka tak podsumowuje wydarzenie: Niezmiernie się cieszę, że z całej Polski zjechały kobiety, które są zaangażowane w naszą wspólną misję. Ogromnie cenimy to, że chcą się angażować w poprawę wykrywalności nowotworów oraz profilaktyki chorób onkologicznych. Dla mnie samej niezmiernie ważne jest, ciągłe wspieranie edukacji naszych Ambasadorek, poszerzanie wiedzy, tak aby mogły być coraz lepszym wsparciem do kobiet wokół siebie. Na kolejne lata planujemy wraz z partnerem rozwijać sieć zaangażowanych ambasadorek Różowych Patroli, tak aby pokrywać białe plamy na mapie kraju.
Po trzech latach działalności Klubów Ambasadorek, 4 października 2023 Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej oraz firma Henkel i jej marka Gliss, czyli partner projektu Różowych Patroli, ogłosiły start nowej odsłony programu poświęconego profilaktyce raka piersi. "Różowy Patrol" szeroko edukuje na temat profilaktyki tej choroby.
Partnerami wspierającymi przy realizacji Zjazdu Ambasadorek Różowego Patrolu były także firmy GSK oraz Roche.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.